סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סדרת אייפון 15
סדרת אייפון 15. אחרי 12 שנה הדיחה את סמסונג מהפסגה (צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

אפל הדיחה את סמסונג - הפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם

לפי הנתונים שאספו בחברת IDC יצרנית האייפונים סיפקה בשנה שעברה 234 מיליון מכשירים, לעומת 226 מיליון מכשירים של סמסונג, שרשמה ירידה של 13.6% במשלוחים. ההצלחה של אפל מגיעה בשנה שנחשבה לגרועה ביותר מזה עשור לשוק הסמארטפונים

אפל הפכה ב-2023 לראשונה יצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם, ובכך הביאה לסיומן 12 שנות שליטה של סמסונג בתעשייה. לפי נתונים שאספה חברת המחקר IDC, אפל הייתה היצרנית הגדולה היחידה שרשמה בשנה שעברה צמיחה במכירות. לפי הנתונים, המשלוחים של אפל ב-2023 עלו ב-3.7% לעומת שנה קודם לכן ל-234.6 מיליון יחידות, זאת בעוד שסמסונג סיפקה 226.6 מיליון מכשירים.
ההישג של אפל הגיע בשנה שנחשבת לגרועה ביותר מזה עשור לשוק הסמארטפונים, וכלל המשלוחים של מכשירים ירדו ב-3.2% ל-1.17 מיליארד יחידות. עוד עולה מהנתונים כי מכירות האייפונים טיפסו ברבעון הרביעי ב-11.6% בעקבות ההשקה בספטמבר של הדגמים האחרונים.
במונחים של הכנסות ורווחים, אפל כבר חולשת מזה זמן מה על פסגת שוק הסמארטפונים, הודות לדומיננטיות של האייפון בשוק. שנה שעברה הייתה השנה הראשונה שבה הובילה גם מבחינת היקפי המשלוחים.
סמסונג, שבהמשך השבוע תשיק את מכשיר הדגל גלקסי 24S, דיווחה על ירידה של 13.6% במשלוחים בשנה שעברה. לעומת זאת, וואווי הרחיבו את נתח השוק שלהם בסין. באופן כללי, דירוג היצרניות הגדולות השתנה משמעותית מאז סמסונג הפכה ליצרנית המובילה ב-2011, אז שלטו בשוק נוקיה LG ובלאקברי.
הפעם שיאומי מדורגת שלישית אחרי אפל וסמסונג, על אף ירידה של 4.7% במשלוחים, ואחריה Oppo עם ירידה של 9.9%. במקום החמישי מבחינת משלוחים נמצאת היצרנית הסינית טרנסיון, שהפכה ליצרנית הסמארטפונים המובילה באפריקה, ורשמה עלייה של 30.8% במשלוחים.
הודות להתבגרות של טכנולוגיית הסמארטפונים, הצרכנים משדרגים כיום לעיתים רחוקות יותר את המכשירים. אולם, הם לרוב מעדיפים להחליף למכשירים יקרים יותר, מגמה שמטיבה בעיקר עם אפל שהעלתה בשנים האחרונות את מחירי האייפונים.
"ההצלחה המתמשכת והעמידות של אפל נובעת במידה רבה מהמגמה המתרחבת של העדפת מכשירי פרימיום, שמייצגים כעת יותר מ-20% מהשוק", אמרה נבילה פופאל מ-IDC.