סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
 Xyte Headshots משמאל: המייסדים עומר ברוקשטיין מנכ"ל ומייסד-שותף ובוריס דינקביץ׳ סמנכ״ל טכנולוגיות ומייסד-שותף
מייסדי Xyte, משמאל: עומר ברוקשטיין (מנכ"ל ומייסד-שותף) ובוריס דינקביץ׳ (סמנכ״ל טכנולוגיות ומייסד-שותף) (צילום: עומר הכהן)

חברת Xyte גייסה 30 מיליון דולר בחוב והון

הגיוס של החברה שמפתחת פלטפורמה לניהול בענן המשרתת יצרניות חומרה ו-IoT Devices, נעשה בסבב A והוא כולל השקעה של 20 מיליון דולר, וגיוס חוב של 10 מיליון דולר. סך גיוסי החברה הגיע ל-37 מיליון דולר

חברת Xyte גייסה 30 מיליון דולר בסבב A, הכולל השקעה בסך 20 מיליון דולר, בהובלת אינטל קפיטל ובהשתתפות Samsung Next והמשקיעים הקיימים S Capital ו-Mindset Ventures, וגיוס חוב בסך 10 מיליון דולר מבלאקרוק.
במסגרת הסיבוב יצטרף לדירקטוריון של Xyte רועי בר-קט, מנהל Intel Capital בישראל. החברה גייסה עד היום 37 מיליון דולר כולל גיוס החוב.
Xyte מפתחת פלטפורמה המשמשת יצרניות חומרה ו-IoT Devices לניהול כלל מוצריהן בסביבת ענן. וכך להציע מודלים עסקיים של שירות על בסיס מנוי (as-a-service), בדומה למודלים שמציעות ענקיות טכנולוגיה כמו טסלה ואפל. הפלטפורמה מאפשרת ליצרניות בתעשיות שונות להעביר את המכשירים והרכיבים המחוברים שלהן לענן, להעניק תמיכה ללקוחות מרחוק, ולפתח מודלים מסחריים על בסיס שירות, שכל הפעילות מנוהלת במקום אחד.
באופן זה, יכולות יצרניות החומרה לנהל את כל מחזור החיים של המכשירים המחוברים שלהן: מרגע עזיבתם את המחסן, עד להגעה ללקוחות ולשירות תמיכה מרחוק אחרי המכירה. להציע פתרונות עסקיים אינטגרליים המשלבים חומרה, תוכנה ושירותים, להגדיל נתח שוק, לשפר את היעילות התפעולית ולפתח מערכות יחסים ישירות עם לקוחות הקצה שלהן. בין לקוחות החברה נמנות Schneider Electric, Legrand ויצרניות מתעשיות מגוונות מתחומי התעשייה, בניינים חכמים, רובוטיקה, מכשור רפואי ורכב.
בשיחה עם כלכליסט אומר עומר ברוקשטיין, מנכ״ל ומייסד שותף ב-Xyte: "אנחנו חברת תוכנה בלבד ונותנים ליצרני חומרה פלטפורמה בענן לנהל את המכשירים המחוברים. אנחנו מאפשרים ליצרנים מעבר לשירות ממכירה של מוצר. כך לדוגמא, שניידר אלקטריק מחזיק מערכות תרמוסטט חימום לבתים כמינוי במקום לקנות את המכשיר. אנחנו נותנים מערכת מלאה לכל חיי השירות".
"אנחנו בתחילת דרכנו עם מיליון דולר הכנסות שנתיות ועשרות לקוחות מחוברים. בשנה הקרובה נשתמש בכספי הגיוס לשכור צוות מכירות בניו יורק ובסיליקון וואלי ולהכפיל מכירות השנה ונרצה להגיע ליותר משני מיליון דולר", אומר ברוקשטיין. "אנחנו הולכים לכמה וכמה תעשיות. האתגר שלנו הוא להתאים את הסיפור לכל אחת מהתעשיות. זו קטגוריית מוצר חדשה שאין לנו מתחרים ישירים שעושים דברים דומים. יש הרבה יצרנים שעוברים למכירת שירות כמו טסלה, ג'ון דיר ואחרים. מכירת ציוד כשירות, ואנחנו הפלטפורמה הראשונה שעושה את זה".
Xyte הוקמה בשנת 2020 על ידי המייסדים עומר ברוקשטיין (מנכ"ל ומייסד-שותף) ובוריס דינקביץ׳ (סמנכ״ל טכנולוגיות ומייסד-שותף). לחברה משרדים בישראל, סיליקון וואלי וניו-יורק. היא מעסיקה כ-30 עובדים, 20 מהם בישראל והשאר בארה"ב, והיא השתתפה בתוכנית האצת המיזמים Intel ignite.