סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

התחזה לנציג טימברלנד העולמית ועקץ את קבוצת בריל ב-674 אלף דולר

קבוצת האופנה גילתה שתשלום של חברת הבת שלה אס.בי.אן הועבר לגורם בלתי מוכר שהתחזה לנציג מורשה של טימברלנד. בדיקה העלתה כי בוצעה פריצה למייל של עובד חברת הבת

קבוצת האופנה בריל דיווחה היום כי נגנבו ממנה 672 אלף דולר; זאת, לאחר שהחברה הבת אס.בי.אן העבירה את הסכום האמור לגורם זר, שהתחזה לנציג מורשה של טימברלנד העולמית. החברה מדווחת כי גם בוצעה פריצה לדוא"ל של עובד אס.בי.אן, המפעילה בין היתר את רשת טימברלנד.

1 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר האקר האקרים אבטחת מחשבים
מתקפת סייבר האקר האקרים אבטחת מחשבים
674 אלף דולר נגנבו מבריל
(צילום: גטי אימג'ס)

בריל מסרה כי היא פועלת בסיוע מערך הסייבר הלאומי וגורמי מקצוע חיצוניים נוספים, למיצוי הבדיקות, ומבצעת פעולות במטרה למנוע ארועים כאלה בעתיד.
"נכון למועד זה, ולפי בדיקות החברה וחברת הבת - מעבר לפריצה לתיבת הדוא"ל, אין השבתה כלשהי של מערכות המחשוב והמידע של החברה, ולא עולה חשש לכל פגיעה או שיבוש בהן, או לזליגת מידע מתוכן, והן ממשיכות, לפעול באופן רגיל", מדווחת בריל ומוסיפה כי לא התקבלה בחברה כל דרישה לתשלום כופר כלשהו.
החברה ציינה עוד כי מערכות הדוא"ל שלה מצויות בשרתים נפרדים ובחוות שרתים נפרדות, מאלו בהן מצויות יתר מערכות המחשוב והמידע של הקבוצה, לכן, להערכתה אין חשש שעקב האירוע נעשתה חדירה למערכות האחרות של החברה, לרבות למערכות פיננסיות, כח אדם, לקוחות ועוד. כמו כן מסרה בריל כי מערכות המחשוב שלה נפרדות מאלו של אס.בי.אן "כך שהאירוע הנ"ל גם אינו יוצר כשלעצמו חשיפה למערכות המחשוב והמידע של החברה".
בריל פועלת להשבת הסכום שנגנב והגישה תלונה במשטרה. החברה מסרה כי היא נמצאת במגעים עם הבנק הזר שאצלו מתנהל החשבון שאליו הועבר הכסף ומנסה לעצור את העברת התשלום לגורם הזר. על פי החברה הסכום שנגנב אינו מהותי לה, אך היא מסרה כי היא מתקשה בשלב זה להעריך במדויק את היקף הנזק.