סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
זינוק במתקפות הסייבר בסופ"ש נגד בתי חולים ברחבי הארץ

על פי מערך הסייבר הלאומי, 9 בתי חולים ומוסדות בריאות היוו מטרה למתקפות הסייבר, אך לא נגרם כל נזק. על פי צ'ק פוינט, נצפו בממוצע 627 התקפות סייבר פר ארגון - היקף שגבוה ב-72% מהממוצע בסופי שבוע קודמים. "התהודה של ההתקפה על בי''ח הלל יפה גרמה לקבוצות התקיפה השונות לנסות את מזלן ולייצר הצלחה נוספת", נמסר מהחברה

גל של תקיפות סייבר כוון נגד מטרות בתחום הבריאות בישראל במהלך הסופ''ש, כך לפי הודעה של מערך הסייבר הלאומי היום (א'). התקיפות סימנו 9 בתי חולים ומוסדות בריאות כמטרה, אך לא נגרם נזק ובמערך הסייבר אמרו שהצליחו לחסום את כולן. עם זאת לא ברור עדיין אם מקור התקיפות הוא באותה קבוצת האקרים שהצליחו להשבית את מערך המחשבים של ביה''ח הלל יפה בשבוע שעבר.
"במהלך סוף השבוע זוהו על ידי מרכז הסייבר של משרד הבריאות עלייה בניסיונות למתקפות כנגד מספר בתי חולים וארגונים רפואיים", נמסר ממערך הסייבר, "היערכות מוקדמת ותגובה מהירה של המרכז והצוותים בשטח בלמה את הנסיונות ולא נגרם נזק". במערך גם מציינים שהם ממשיכים לעבוד על החזרת מערך המחשבים של הלל יפה לפעילות. חלק ניכר מהרשת הושבת בעקבות ההתקפה על מנת לנקות אותה מנוזקות, לחסום את הפרצות הנדרשות ולוודא שאין עוד איומים פעילים. על פי מידע שהגיע לידי כלכליסט מגורמי מקצוע, החזרת המערך לפעילות מלאה עשויה לקחת מספר ימים ואף מעבר לשבוע.

1 צפייה בגלריה
בית החולים הלל יפה חדרה
בית החולים הלל יפה חדרה
בית החולים הלל יפה בחדרה
(צילום: דוברות בית החולים הלל יפה)
בתוך כך המערך ומשרד הבריאות החלו לפעול בימים האחרונים מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה. בין היתר מתבצע איתור נקודות תורפה חדשות שעשויות לשמש לתקיפות, ופנייה לגופים לסגירתם. מדובר בפעולה חשובה, אך חבל שהיא מתבצעת רק לאחר מתקפה מוצלחת הביאה להשבתה של אחד מבתי החולים המרכזיים בארץ.
מחברת צ'ק פוינט נמסר שבשישי-שבת האחרונים נצפו בממוצע 627 התקפות סייבר פר ארגון בסקטור הבריאות בישראל - היקף שגבוה ב-72% מהממוצע בסופי שבוע קודמים. בשאר הסקטורים מדובר על ממוצע של 267 התקפות פר ארגון, ובהם לא היתה עליה ניכרת בהיקף ההתקפות, כך לפי נתוני החברה שנמסרו לידי כלכליסט.
בחברה הסבירו בנוסף שהגידול במתקפות נובע מההצלחה של התקיפה האחרונה. "הצלחה גוררת תיאבון ונראה שהתהודה הרבה של ההתקפה על בי''ח הלל יפה גרמה לקבוצות התקיפה השונות לנסות את מזלן ולייצר הצלחה נוספת, אולי בשל מחשבה שהסקטור אינו מוגן דיו. כשם שדיווחנו בשבוע שעבר סקטור זה ממילא מותקף בצורה משמעותית בישראל ובעולם בשל החשיבה שניתן להוציא ממנו תשלומים גדולים במצב של התקפה אפקטיבית, ויש להניח שהמגמה הזו תמשיך גם בימים הקרובים ביתר שאת".