סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נועם גת, איתן צרפתי ועדי שביט, מייסדי סוואפפפ
נועם גת, איתן צרפתי ועדי שביט, מייסדי סוואפפפ (צילום: אסף אלבוחר )

סוואפפ גייסה 11.5 מיליון דולר לאוטומציה של תכנון אדריכלי

החברה שהקים איתן צרפתי ב-2019 פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית המאפשרת למשרדי אדריכלות להאיץ ולייעל את תהליך התכנון באמצעות תוכניות בנייה ומודלים מבוססי AI, ובכך לצמצם הוצאות. ״המוצר הזה מתקן את העוול של בזבוז זמן רב על יצירת תכניות מפורטות, במקום על התכנון היצירתי עצמו"

חברת סוואפפ (SWAPP), המפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לענף האדריכלות השלימה גיוס Round A של 11.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות הצרפתית Eurazeo ובהשתתפות משקיעים קיימים וחדשים: Entrée Capital, קרן XTX Ventures ו-Activum SG Capital. סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה עומד על 18.5 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה לצמיחה בשווקים קיימים וחדשים, להתרחבות הפעילות העסקית ולפיתוח המוצר.
טכנולוגיית הבינה המלאכותית של סוואפפ מאפשרת ללקוחותיה - משרדי אדריכלות מובילים בארה"ב ובישראל - להאיץ ולייעל משמעותית את תהליך התכנון האדריכלי על ידי אוטומציה של הפקת תוכניות בנייה מפורטות ומודלים תלת-מימדיים מבוססי BIM (מידול אינפורמציית המבנה), ובכך להגדיל את רווחיות הפרויקטים הקיימים ואף לקלוט פרויקטים חדשים מבלי להגדיל את ההוצאות הנלוות.
האלגוריתם של סוואפפ, שאומן על מיליוני מטרים מרובעים של תוכניות אדריכליות, מייצר תוכניות אדריכליות מפורטות על פי דרישת הלקוח ומאפשר התאמה לסגנון התכנוני של כל משרד, תוך שמירה על סודיות ופרטיות תוצרי התכנון של הלקוחות. מדובר בקיצור רדיקלי של תהליך יצירת התכנון המפורט מחודשים רבים לימים ספורים, לצד צמיחה משמעותית בכמות הפרויקטים הניתנים לתכנון בו זמנית.
סוואפפ הוקמה ב-2019 על ידי איתן צרפתי, מנכ"ל החברה, אדריכל בהכשרתו ויזם סדרתי שמכר את הסטארט-אפ הקודם שלו לחברת התוכנה המובילה בעולם לטכנולוגיות בעולם האדריכלות והבנייה Autodesk Inc, והיזמים הסדרתיים עדי שביט, מנהל תחום האלגוריתמים (CSO); ונועם גת, מנהל הפיתוח (CTO). החברה פועלת ממשרדיה בת"א ובטקסס, ומעסיקה כיום 36 עובדים.
״המוצר שפיתחנו מתקן את העוול שאדריכלים רבים חשים בכל יום: בזבוז זמן רב על יצירת תכניות מפורטות, במקום על התכנון עצמו - וזאת, ללא תמורה הולמת לעבודתם", אומר צרפתי. "כעת, בעזרת הטכנולוגיה שלנו, שעות רבות של עבודה סיזיפית, טכנית ומשעממת תיחסכנה מהאדריכל ויתפנה לו זמן יקר למחשבה יצירתית, לשילוב הקשרים תרבותיים בתכנון ולמקסום כלכלי של הזמן המושקע בפרויקט".