סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק מחזיק אייפון 17 פרו ב אירוע ההשקה 9.9.25
מנכ"ל אפל טים קוק מחזיק אייפון 17 פרו (צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)

אחרי התורים הארוכים: פתיחה מוצלחת לאייפון 17 בעשרת ימי המכירות הראשונים

מכירות האייפונים מהסדרה החדשה היו גבוהות ב-14% ממכירות הדגם הקודם בימי הפתיחה: בדגמי הבסיס, המכירות זינקו ב-31% ביחס לדגם הקודם, בדגמי הפרו נרשם שיפור של 12% 

פתיחה חזקה לאייפון 17: מכירות הסמארטפון החדש של אפל בעשרת הימים הראשונים מאז ההשקה היו גבוהות בשיעור של 14% ביחס למכירות הדגם הקודם בימי הפתיחה שלו. כך לפי נתונים של חברת המחקר קאונטרפוינט.
התורים הארוכים בחנויות ביום ההשקה באו הפעם לידי ביטוי גם בנתוני המכירות. עיקר העלייה נרשמה בדגמי הבסיס, עם קפיצה של 31% במכירות לעומת דגמי הבסיס של האייפון הקודם. בדגמי הפרו נרשמה עלייה של 12%.
בסך הכל, אחראים דגמי הבסיס ל-22% מכלל המכשירים שנמכרו, ודגמי הפרו אחראים ל-75% מהמכירות. דגמי האייר האולטרה-דקים, שזכו לשבחים על העיצוב שלהם, הניבו רק 3% מהמכירות.
"דגם הבסיס של האייפון 17 מאוד מושך לקוחות, ומציע ערך גבוה ביחס למחיר", אמר מנגמנג ז'אנג, אנליסט בכיר בקאונטרפוינט. "שבב טוב יותר, תצוגה משופרת, נפח אחסון גדול יותר ומצלמת סלפי משופרת – כולם באותו מחיר של האייפון 16 משנה שעברה. רכישת המכשיר הזה לא דורשת התלבטות, במיוחד כשמשקללים הנחות. בפשטות, מדובר בתמורה טובה מאוד ביחס למחיר, ולקוחות סינים מתגמלים את אפל על כך".
לפי הערכות, מחזור השדרוג הנוכחי של האייפון צפוי להיות הגדול ביותר מאז הקורונה, והמכירות הראשונות טובות יותר מהערכות אנליסטים טרם ההשקה.
"מדויק לתאר את ההשקה של האייפון 17 כמפתיעה ביחס לציפיות של וול סטריט בסוף ספטמבר", אמר האנליסט ג'ין מונסטר מדיפווטר (Deepwater Asset Management). "כשזמני ההמתנה ארוכים יותר, זה בדרך כלל מחזור מוצר טוב יותר, וזמני ההמתנה לאייפון החדש ארוכים בערך ב-13% משנה שעברה".