סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
השקעה רביעית לוולוו בישראל: 2 מיליון דולר ב-Spectralics

הסטארט-אפ שהוקם בסוף 2017 פיתח תשתית טכנולוגית ליישומי אופטיקה והדמייה. וולוו, החוזרת להשקיע בחברת אוטו-טק ישראלית, תטמיע את הטכנולוגיה של החברה בייצור סדרתי של רכביה ב-2026

אחרי הפסקה של שנתיים מכריזה וולוו על השקעה רביעית בחברות אוטו-טק ישראליות. היצרנית השבדית שבבעלות ג'ילי הסינית השקיעה 2 מיליון דולר בסטארט-אפ ספקטרליקס (Spectralics) המאפשר למכוניות ולמכונות "לראות", טוב יותר ולתקשר מידע ויזואלי מתקדם למשתמשים.
הסטארט-אפ, שפעל מתחת לרדאר ונחשף לראשונה בעקבות ההשקעה של וולוו, הוא חברת "טכנולוגיה עמוקה״ (Deep-tech) שנוסדה בסוף שנת 2017 על ידי רן בר-יוסף, ד״ר יובל קשטר, ד״ר ערן פאלק ויובל קינן.
החברה, שמעסיקה שמונה עובדים, פועלת בנקודת המפגש שבין אור, חומר וחשמל, ועוסקת ביצירת מנוע אופטי וערכות פיתוח חומרה למערכות מתקדמות בעולמות החישה, התצוגה, הממשק, הקישוריות ותעבורת הנתונים. טכנולוגיית החברה עושה שימוש בהנדסת אלמנטים ליישום טכניקות מטא-חומרים וליצירת חומרים סינטטיים למחצה בעלי מבנה מולקולרי ייחודי. ספקטרליקס גייסה מאז הקמתה כ-5 מיליון דולר. ממשקיעים כמו Next Gear Venture Partners ו-Happy Valley Venture Partners.
וולוו השקיעה עד היום בשלוש חברות ישראליות: MDgo, המאפשרת לאבחן, שניות לאחר תאונה, את חומרת הפציעות של יושבי הרכב תוך שימוש בחיישני הבטיחות הקיימים שלו ולהזעיק עזרה רפואית בהתאם; UVeye, המאבחנת תקלות ברכב בסריקה חיצונית ; ו-Actasys, שפיתחה מערכת זעירה להזרמת אוויר ללא צורך במאוררים או משאבות ויכולה לשמש לניקוי החיישנים של מערכות הבטיחות ברכב.
1 צפייה בגלריה
יובל קינן יובל קשטר ערן פאלק ורן בר יוסף
יובל קינן יובל קשטר ערן פאלק ורן בר יוסף
מימין: יובל קינן, ד"ר יובל קשטר, ד"ר ערן פאלק והמנכ"ל רן בר יוסף, מייסדיי ספקטרליקס. "בסיס הכרחי לאוטומציה, למחשוב ולבינה מלאכותית"
(צילום: טל גבעוני)
ההשקעה של וולוו נחשבת יוצאת דופן, שכן היא מגיעה מיד אחרי שספקטרליקס סיימה גיוסים בסבב סיד. מדובר בשלב השקעה מוקדם יחסית בחברות טכנולוגיה עבור יצרני רכב ותיקים. וולוו מתכוונת להשתמש בטכנולוגיה של החברה לשיפור הבטיחות וההנאה מנהיגה ברכביה העתידיים. רכב ראשון מייצור סדרתי שיצויד בה צפוי ב-2026.
בין השימושים האפשריים למנוע האופטי של החברה: ממשק מציאות רבודה העושה שימוש בשמשת הרכב הקדמית להקרנת דמויות וירטואליות, תוך שילובן בסביבה אמיתית. הטכנולוגיה של החברה יכולה גם למנוע סינוור ורוויה של מצלמות וחיישני מערכות הנהיגה, שעלולים לגרום להן לעיוורון רגעי ולהגביר את הסיכון לתאונה, ולהגדיל את טווח הפעולה שלהן.
"ההשקעה של וולוו תאפשר לנו להרחיב את הפעילות, לשדרג את היצע היישומים שלנו לתחום הרכב ולהתקדם לתעשיות נוספות תחת ההבנה שתחומי הדימות (יצירת דמות, א"ע), ראיית המכונה ועיבוד המידע האופטי הם בסיס הכרחי לאוטומציה, למחשוב ובלינה מלאכותית", מסר רן בר-יוסף, מייסד משותף ומנכ"ל ספקטראליקס.