סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עדות חזקה להאטה: טייגר גלובל מצמצמת סבבי ענק ועוברת להשקעות מוקדמות

על פי נתונים שאספה חברת המחקר פיצ'בוק, קרן הענק האמריקאית נרתעת כעת מסבבים מאוחרים ומתמקדת בהשקעות קטנות יותר בסבבים מוקדמים. מאז מרץ הערך החודשי הממוצע של עסקאות בהובלת טייגר גלובל הוא פחות ממחצית מזה שהיה בשנת 2021

טייגר גלובל, קרן ההשקעות האמריקאית שבלטה בשנים האחרונות בעשרות סיבובי השקעה בישראל, החלה להקטין את מספר הסבבים בשלבים מתקדמים אותם היא מובילה בחודשים האחרונים, כך עולה מנתונים של חברת המחקר פיצ'בוק. הירידה משמעותה שהקרן אמנם משתתפת במספר די דומה של עסקאות בכל חודש, כ-30 במספר, אבל משקיעה פחות כסף בכל סבב.
טייגר גלובל היא אחת הקרנות הזרות הפעילות בישראל לצד אינסיייט, וגם לאחרונה הקרן היתה מעורבת בשורה של השקעות משמעותיות. בין ההשקעות הבולטות של הקרן רק בשבועות האחרונים ניתן לציין את ההשקעה בחברת ריברי בסבב של 30 מיליון דולר, השקעה בחברת קומודור כחלק מסבב של 42 מיליון דולר, השקעה בחברת הסייבר למינר, שהוסיפה 30 מיליון דולר לסבב שאותו החלה לפני מספר חודשים, השקעה של 100 מיליון דולר בחברת הבלוקצ'יין סטארקוור ועוד.
על פי הנתונים, מאז מרץ הערך החודשי הממוצע של עסקאות בהובלת טייגר גלובל הוא פחות ממחצית מזה שהיה בשנת 2021. עם זאת, הפעילות הכוללת של החברה נותרה גבוהה מכיוון שהיא הגדילה את ההשתתפות בעסקאות בשלבים מוקדמים עם השקעות קטנות יותר.
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק  ג'ון קרטיס שותף בקרן טייגר גלובל מיכאל רייטבלט מייסד ומנכ"ל פורטר
 ועידת ניו יורק  ג'ון קרטיס שותף בקרן טייגר גלובל מיכאל רייטבלט מייסד ומנכ"ל פורטר
ג'ון קרטיס, שותף בקרן טייגר גלובל
(צילום: אוראל כהן)
ההערכות הן שאחת הסיבות המרכזיות לירידה בהשקעות של קרן הענק היא הדיווח לפיו הקרן הציבורית של החברה הפסידה 17 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הקרן כבר השקיעה את רוב ההון של הקרן הנוכחית, שעומד על 12.7 מיליארד דולר, ועל פי הערכה היא נמצאת בשלבים מתקדמים לגיוס קרן חדשה. בשונה מקרנות רבות אחרות שמשאירות כסף להשקעות המשך, רוב ההשקעות של טייגר הן חדשות ומעידות על כך שהיא תשקיע בחברות שלה באמצעות קרן חדשה.
טייגר גלובל אינה הקרן היחידה שמקטינה השקעות, בעיקר בשלבים מאוחרים. גם קרן הענק סופטבנק ויז'ן הודיעה שהיא תקטין את ההשקעות בטווח הקרוב.