סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בעקבות המס החדש על העברות קריפטו בהודו: צניחה של 72.5% בהיקף העסקאות היומי

ב-1 ביולי נכנס לתוקפו מס של 1% על כל עסקה בכל פלטפורמת קריפטו, שמתווסף ל-30% מס על רווחים מעסקאות אלה. כתוצאה מכך, אתרי הסחר הגדולים במדינה מדווחים על נפילה חסרת תקדים וסוחרים מביעים חששות לעתידה של תעשיית הקריפטו במדינה

היקף הסחר היומי בשלושת אתרי המסחר בקריפטו הגדולים ביותר בהודו צנח ב-72.5% בממוצע מאז ה-1 ביולי - התאריך שבו נכנס במדינה לתוקף מס של 1% על עסקת קריפטו. הסחר באתר bitBNS ירד ב-37.4% ובאתר CoinDCX הצניחה הגיעה עד ל-90.9% ב-3 ביולי. מאז, הירידות התמתנו מעט ונכון להיום (5.7) מדובר בירידה יומית ממוצעת של 56.8%.
לשם המחשה, ממוצע היקף העברות הכספים בין ארבע פלטפורמות הקריפטו המובילות בהודו עמד ביוני האחרון על 9.6 מיליון דולר ליום ואילו ב-4 ביולי הוא עמד על 5.6 מיליון דולר בלבד.
על פי משקיע הקריפטו הגדול בהודו שונק שטי, הצפי הוא שהמס החדש, שמגיע בנוסף למס של 30% על הכנסות מקריפטו שהטילה הממשלה, יביא בסופו של דבר לצמצום משמעותי של היקף הסחר בקריפטו במדינה ושל כמות הסוחרים העוסקים בכך.
"כמו סוחרים אחרים, גם אני מנסה להבין אם זה בכלל אפשרי להישאר ברווח באתרי הסחר בהודו", הוא אמר לבלומברג. "אין לי ספק שזה יגביר את המגמה של בריחת המוחות בתחום למקומות כמו דובאי, שהרבה יותר נוחה למשקיעי קריפטו".
ה-TDS - המס החדש בהודו - רלוונטי לכל הנכסים הדיגיטליים באשר הם, לרבות NFT, נכסי קריפטו, נכסי מטאוורס וכל העברת כספים ונכסים אחרת שמתרחשת בפלטפורמות בלוקצ'יין. רק כרטיסי מתנה - Gift Cards - מוחרגים מהמס, שאכיפתו אמורה להתרחש במהלך שלושה חודשים, כניסוי שנועד לבחון את מידת השפעתו על השוק לאורך זמן.
כרגע, הצפי בהודו הוא שהמס החדש ירחיק גם משקיעי קריפטו חדשים ויאט מאוד את פעילותם של המשקיעים הקטנים.