סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צפייה פורנו  אתרי מין
פורנו ברשת. דרוש גידור (צילום: youtube)

לא לפורנו: שמונה מדינות בארה"ב שוקלות לחייב יצרניות סמארטפונים לסנן תוכן מיני כברירת מחדל

לפי הצעות החוק שהועלו ביוטה, בפלורידה, בדרום קרולינה, במרילנד, בטנסי, באיווה, בטקסס ובמונטנה, מטרת המסננים שיוטמעו במכשירים היא למנוע מילדים להוריד תכנים מיניים ברשת. יצרנית שלא תפעיל מסנן במכשיריה תועמד לדין

שמונה מדינות בארה"ב שוקלות להעביר חוקים נגד פורנוגרפיה שיחייבו יצרניות טלפונים ניידים וטאבלטים כמו אפל וסמסונג לאפשר אוטומטית, כברירת מחדל, התקנת מסננים שיחסמו תכנים של עירום ושל סצנות מיניות מפורשות, כך לפי דיווח ב-NBC ניוז. הדרך היחידה לבטל את המסננים, לפי הצעות החוק, תהיה באמצעות סיסמאות. עם זאת, יהיה אסור להעביר את הסיסמה לילדים, אלא אם מדובר בהורים שלהם.
לפי הצעות החוק, המסננים במכשירים אמורים למנוע מילדים להוריד תכנים מיניים דרך הרשתות הניידות, אפליקציות שבבעלות ובשליטת היצרנים ורשתות אינטרנט אלחוטיות. לרוב היצרניות כבר יש מסנני תכנים זמינים לשימוש, אבל הם לרוב לא מופעלים כברירת מחדל. כך למשל רוב היצרניות מאפשרות להורים להפעיל בקלות את המסננים בדפדפנים שימנעו מהילדים לגלוש באתרי פורנוגרפיה.
אחד מהחוקים הללו נגד פורנוגרפיה עבר ביוטה ב-2021, אך לא ייכנס לתוקף אלא אם חמש מדינות נוספות יעבירו חוק דומה. התנאי הזה נוסף כדי למנוע מחברות הטכנולוגיה הגדולות לבודד את המדינה לאחר אישור החוק. השנה גם בתי הנבחרים בפלורידה, בדרום קרולינה, במרילנד, בטנסי, באיווה, בטקסס ובמונטנה שוקלים גרסאות של החוק
רוב הצעות החוק הנשקלות תאפשרנה להעמיד לדין פלילי ואזרחי את היצרניות אם הן לא תפעלנה אוטומטית את המסננים שצריכים לעמוד ב"סטנדרטים בתעשייה". אם כי בהצעות לא פורט מהם הסטנדרטים הנדרשים. הצעות החוק הן חלק מגל של חקיקה ברחבי ארה"ב שמטרתו לפקח על חברות הטכנולוגיה הגדולות.
"אני חושבת שחברות הטכנולוגיה הגדולות פשוט לא רוצות שיפקחו עליהן", אמרה ארין ווקר, מנהלת המדיניות הציבורית בארגון Project STAND להגנת הילד. "עלינו לשכנע את המחוקקים שבכל תעשייה יש רמה הולמת של רגולציה". התומכים של הצעות החוק טוענים שהחקיקה תקל על החברות מכיוון שהן לא תידרשנה להוסיף מסננים חדשים ולהפעיל הליכים אחרים כמו אימות גיל.