סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סוזן ווצ'יסקי מנכ"לית יוטיוב Susan Wojcicki
סוזן ווצ'יסקי, מנכ"לית יוטיוב היוצאת (Christophe Ena, AP)

לאחר עשור בתפקיד: מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווצ'יסקי, פורשת

בפוסט שכתבה בבלוג ציינה ווצ'יסקי כי היא מתכוונת "לצאת לפרק חדש", אך תמשיך לייעץ לסונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל המחזיקה בפלטפורמת שיתוף הסרטונים; מחליפה הוא ניל מוהן, המכהן כיום כמנהל המוצר של יוטיוב

מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווצ'יסקי, עוזבת את החברה (Susan Wojcicki). ווצ'יסקי הודיעה היום (ה') על פרישתה לאחר כהונה של כמעט עשור בראש פלטפורמת שיתוף הסרטונים. מי שיחליף אותה בתפקיד הוא ניל מוהן (Neal Mohan), המכהן כיום כמנהל המוצר של יוטיוב.
בפוסט שכתבה בבלוג ציינה כי היא מתכוונת "לצאת לפרק חדש שבו אני מתמקדת במשפחה שלי, בבריאות ובפרויקטים האישיים שאני מלאת תשוקה לגביהם".
ווצ'יסקי כיהנה בתפקידים שונים בגוגל, בעלת השליטה ביוטיוב, כבר בשנים המוקדמות שלה – גוגל רכשה את הפלטפורמה ב-2006, ובהמשך היא מונתה למנכ"לית שלה.
"עם כל מה שאנחנו עושים, בסרטונים, בסטרימינג ובמנויים, יחד עם ההבטחה הטמונה בבינה המלאכותית, האפשרויות המלהיבות ביותר של יוטיוב הן לפניה. וניל הוא האדם הנכון להוביל אותנו", כתבה עוד ווצ'יסקי.
בבלוג הפרידה ציינה ווצ'יסקי כי אף שהיא עוזבת את התפקיד, היא תמשיך לעבוד עם כמה צוותים ביוטיוב וכן לייעץ למנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, ובאופן כללי "לייעץ ולכוון בענייני גוגל והפורטפוליו של חברות אלפבית".
המנכ"לית הפורשת הובילה את המעבר של יוטיוב לכיוון הרשת החברתית ובמקביל נדרשה להתמודד עם הביקורת העזה על הרשתות, כולל על יוטיוב עצמה, שאחראיות על הפצת מידע שקרי, סרטוני שנאה ותכנים פוגעניים.