סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הודעות קוליות ווטסאפ מוסף
הודעה קולית בווטסאפ

זעם באירופה: מטא הורידה את גיל המינימום לשימוש בווטסאפ ל-13

עד כה, הגיל המינימלי לשימוש באפליקציית המסרים המידיים עמד ביבשת על 16; ארגוני זכויות ילדים מביעים חשש מפני חשיפה לא מבוקרת לרשת

ענקית המדיה החברתית מטא הורידה את הגיל המינימלי למשתמשים באפליקציית ווטסאפ באירופה מ-16 ל-13, צעד שעורר זעם בקרב ארגוני זכויות ילדים, כך לפי דיווח ב-CNN.
מגבלת הגיל החדשה נכנסה לתוקף באיחוד האירופי שלשום (ה'), זאת לאחר מהלך דומה בבריטניה שיצא לפועל כבר בפברואר.
מטא רכשה את אפליקציית ההודעות לפני כעשור. לפי הודעה שפורסמה באתר החברה, השינוי נועד להבטיח "דרישת גיל מינימלית אחידה בכל העולם". עם זאת, בבריטניה טענו ארגוני זכויות ילדים כי הורדת הגיל מגבירה את החשיפה של צעירים לסכנות הטמונות באינטרנט.
כך, הארגון הבריטי Smartphone free childhood פרסם ביום חמישי הצהרה שבה קרא לווטסאפ לבטל את המדיניות החדשה. "ווטסאפ מציבה בראש את הרווחים לבעלי המניות על חשבון בטיחות הילדים", מסרה דייזי גרינוולד, ממייסדות הארגון. לדבריה, הורדת סף הגיל היא החלטה "מנותקת מהמציאות ומתעלמת מפעמוני האזהרה שבהם מצלצלים מדענים, רופאים, מורים, מומחים, הורים ופסיכולוגים" סביב הנזקים משימוש של צעירים במדיה חברתית.
מווטסאפ נמסר בתגובה: "אנחנו נותנים לכל המשתמשים את האפשרות לשלוט במי שיכול להוסיף אותם לקבוצות, ובפעם הראשונה שהם מקבלים הודעה ממספר לא מוכר יש להם את האפשרות לחסום ולדווח על החשבון ".