סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עכשיו זה רשמי: שירות הסטרימינג הפופולרי דיסני+ יגיע לארץ בקיץ

ישראל תהיה אחת מבין 42 מדינות שאליהן ייכנס שירות הסטרימינג הפופולרי במהלך הקיץ. עדיין לא ידוע בדיוק אילו תכנים יהיו זמינים בישראל וכמה יעלה מנוי חודשי לשירות, אבל כותרי "מלחמת הכוכבים" ו"מארוול" יהיו שם. צפויה טלטלה עזה בשוק, שתשפיע על השחקניות המקומיות ועל נטפליקס ישראל

לפי הודעה לעיתונות, בקיץ 2022 יושק דיסני+, אחד משירותי הסטרימינג הפופולריים בעולם, שמהווה מתחרה חזק לנטפליקס, ב-42 מדינות, ובהן ישראל. כן יגיע השירות לדרום אפריקה, טורקיה, פולין, כוויית, לבנון, לוב ואפילו לוותיקן. דיסני לא מסרה עדיין פרטים מלאים על התכנים שיהיו זמינים למשתמשים בישראל, אך הם צפויים לכלול את כל תכני המקור של השירות, ובראשן הסדרות הפופולריות מהיקום של מלחמת הכוכבים – המנדלוראין והספר של בובה פט – והסדרות המדוברות מהיקום של מארוול: וונדה וויז'ון, לוקי, הפלקון וחייל החורף והוקאיי. כמו כן תהיינה זמינות כנראה סדרות עתידיות משני היקומים, כמו לאנדו, קנובי, גבר מארוול והענקית הירוקה.
דיסני היא הבעלים של המותגים נשיונל ג'יאוגרפיק ופיקסאר ומחזיקה בזכויות לספריית התכנים ההיסטורית של פוקס. בהודעת החברה נכתב: "בישראל, בדומה לשווקים בינלאומיים נבחרים, השירות כולל גם את קטגוריית הבידור הכללי סטאר. תחת קטגוריית סטאר, דיסני+ מציע את הכותרים החדשים ביותר של אולפני המאה ה-20, אולפני הטלוויזיה של דיסני, FX ועוד. השירות מציע גישה חסרת תקדים להיסטוריה הארוכה של תכני דיסני בקולנוע ובטלוויזיה; בנוסף דיסני+ הינו שירות הסטרימינג הבלעדי לתכנים החדשים ביותר מבית אולפני דיסני".
1 צפייה בגלריה
הממשק של דיסני+
הממשק של דיסני+
הממשק של דיסני+
(צילום: Patrick T. Fallon)
עם זאת, מניסוח ההודעה לא ברורה עדיין משמעות הכניסה של השירות בעבור השחקניות הקיימות בשוק הישראלי, דוגמת הוט, יס, סלקום ופרטנר, שמחזיקות בזכויות לשידור לסדרות וסרטים מבית דיסני.
למעשה, דיסני+ נחשב למתחרה המשמעותי ביותר של נטפליקס, וזהו כנראה שירות הסטרימינג היחיד פרט לנטפליקס שמצליח לנפק בקביעות מרשימה להיטים משעותיים שהופכים לתופעה תרבותית עולמית, גם במדינות שבהן השירות לא זמין באופן רשמי. הכניסה שלו לשוק הישראלי צפויה לטלטל את השוק הצפוף ממילא.
דיסני+ נחשב לשירות משפחתי באופיו ששם דגש משמעותי על תכני ילדים וכותרים לכל המשפחה. מבחר התכנים המגוון שלו, לצד המבחר העצום של נטפליקס, יכול לספק מענה לכמעט כל צרכי הטלוויזיה של משפחה ממוצעת, והכניסה שלו יכולה להיות תמריץ לנטישת השירותים המסורתיים. זאת, במיוחד מכיוון שאפליקציות לטלוויזיות וממירים חכמים מטעם גופי השידור המקומיים המובילים – כאן, רשת וקשת – מאפשרות לצפות בתכניהן מבלי להדרש לשירותי ספקית מקומית. אם הכניסה של דיסני תוביל גם לשליפת תכני החברה מהפלטפורמות המקומיות, האטרקטיביות שלהן תצנח משמעותית.
השקת דיסני+ בישראל במהלך חודשי הקיץ נחשפה ב"כלכליסט" עוד ביוני 2021, אז הגיעו למערכת דיווחים על כניסתו של השירות לארץ באזור ספטמבר. ייתכן וההודעה הרשמית שנמסרה כעת מקדימה את מועד ההשקה בשבועות ספורים.