סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

וואן-סטופ-שופ: יוטיוב תשיק חנות לשירותי סטרימינג של ספקיות שונות

החברה שבבעלות אלפבית מקיימת בימים אלה מגעים עם חברות סטרימינג בידורי במטרה לצרפן לפלטפורמה החדשה, שתיקרא "חנות הערוצים" וניתן יהיה להיכנס אליה ישירות מהאפליקציה הראשית. חלוקת ההכנסות בין יוטיוב לספקיות עדיין לא ברורה

ביוטיוב מתכוונים להשיק חנות מקוונות לשירותי סטרימינג וחידשו את המגעים עם חברות בידור לגבי השתתפותן בפלטפורמה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל המתבסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, בחברה מקווים שהפלטפורמה החדשה, שזכתה לכינוי פנימי "חנות הערוצים" והעבודה עליה נמשכת כבר 18 חודשים, תהיה זמינה לקראת הסתיו.
כיום מאפשרים ביוטיוב למנויים ליוטיוב טי.וי – חבילה מקוונת בעלות של 64.99 דולר בחודש של ערוצי כבלים - להוסיף מינוי לשירותים כמו HBO מקס. הפלטפורמה החדשה אמורה לאפשר לצרכנים לבחור את שירותי הסטרימינג לפי תפריט באמצעות אפליקציית יוטיוב הראשית. בכך תצטרף יוטיוב, שבבעלות אלפבית, לחברות כמו אמזון ואפל שגם מפעילות מרכזים משל עצמם לשירותי סטרימינג ומוכרות מספר שירותים באמצעות אפליקציה אחת. לפי המקורבים, ביוטיוב מנהלים מו"מ עם החברות לחלוקת ההכנסות מרכישות בתוך הפלטפורמה, אם כי התנאים עשויים להשתנות מחברה לחברה.
עבור שירותי הסטרימינג, שמתמודדים עם תחרות גוברת וצמיחה איטית יותר בשווקים כמו ארה"ב, החנות המתגבשת של יוטיוב מציעה דרך נוספת להגיע ללקוחות פוטנציאלים. בדומה ליוטיוב גם חברות נוספות שוקלות להציע חבילה של מספר שירותי סטרימינג. כך למשל, בוולמארט שוקלים הוספת שירותי סטרימינג כהטבה חדשה בתוכניות המנויים.
ביוטיוב מתבססים על הגודל והגיוון של הקהל העולמי שלהם כדרך לשכנע את חברות הסטרימינג להצטרף, כך לפי המקורבים. טענה נוספת של החברה היא שהפלטפורמה החדשה תהווה כלי שיווק מעולה לשירותי הסטרימינג מכיוון שהצרכנים יוכלו לצפות בטריילרים לסדרות וסרטים בחינם ביוטיוב ואז לשלם בקלות כדי להירשם לשירות המציע את התכנים.