סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מנכ"ל אפסטרים סקיוריטי: "עוד לא יוניקורן - אך אני מעריך שנהיה בסבב הבא"

ספקית פלטפורמת הענן לאבטחת סייבר לרכב השלימה גיוס שלישי בהיקף של 62 מיליון דולר. המנכ"ל יואב לוי: "אחת הבעיות הגדולות היא שהרכב, הבית והטלפון מחוברים ביניהם"

חברת הסייבר לרכב אפסטרים סקיוריטי (Upstream Security) השלימה גיוס של 62 מיליון דולר בסבב C. במאי האחרון חשפה החברה את החלק הראשון של ההשקעה, שכללה 36 מיליון דולר מענקית הביטוח היפנית מיצוי ו-2.5 מיליון דולר מחברת ביטוח ישיר.
כעת הודיעה החברה על השלמת הסיבוב עם גיוס של 24 מיליון דולר נוספים, כאשר לגיוס הצטרפו המשקיעים החדשים: La Maison, 57-Stars, IDI. בנוסף, השתתפו בסבב זה גם המשקיעים הקיימים של אפסטרים סקיוריטי: גלילות, Salesforce venture, Volvo Group, Nationwide ואחרים.
עד היום גייסה החברה 105 מיליון דולר. מנכ"ל החברה יואב לוי אמר ל"כלכליסט" כי מרבית כספי הגיוס הושקעו בחברה, ורק חלק קטן מהם שימש לרכישת מניות של עובדים ומשקיעים בשלבים הראשונים.
2 צפייה בגלריה
יואב לוי אפסטרים סקיוריטי
יואב לוי אפסטרים סקיוריטי
יואב לוי, מייסד ומנכ"ל אפסטרים סקיוריטי
(צילום: אוראל כהן)
אפסטרים מספקת פלטפורמת ענן לאבטחת סייבר וניתוח נתונים לתעשיית הרכב. בשיחה עם "כלכליסט" הוסיף לוי כי "אנו נמצאים כיום בליבה של חברות רכב רבות שדורשות מאיתנו סטנדרטים מחמירים של עבודה, ולשם כך אנחנו מגייסים כיום עובדים רבים. חלק מחברות הרכב שהשקיעו בנו אף הטמיעו את המערכות שלנו. עד היום גייסנו 105 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון היה 62 מיליון דולר, ובכל סיבוב גיוס שילשנו את שווי החברה . אנחנו עדיין לא יוניוקרן, אבל בסיבוב הבא אני מעריך שנהיה.
"המחסור בשבבים והקורונה פגעו בשוק הרכב, אבל המערכת שלנו מותקנת בענן של הלקוחות, ואנחנו לא חלק מהרכב שלהם, וזה עשה לנו טוב", אמר לוי. "בשנה האחרונה הונהגה רגולציה בענף הרכב, שמחייבת ניטור של הרכב המחובר וכל סביבתו בכל רגע. מרגע שהרכב עולה לכביש חייבות יצרניות הרכב לבדוק אותו בכל רגע נתון מבחינת סייבר. המערכת שלנו מנטרת את הדאטה שהרכבים משדרים ומחפשת אנומליה של חולשה והתקפת סייבר. הפתרון שלנו הכרחי כיום ורגולטורי.
2 צפייה בגלריה
מרכז שליטה ובקרת אירועי סייבר לרכבים אפסטרים סקיוריטי
מרכז שליטה ובקרת אירועי סייבר לרכבים אפסטרים סקיוריטי
מרכז שליטה ובקרת אירועי סייבר לרכבים של אפסטרים סקיוריטי
(צילום: ירין טרנוס)
"ההתקפות על כלי הרכב היו בעיקר של חברות סייבר, שרצו להדגים איך זה נעשה, אבל כיום זו כבר תופעה פלילית נרחבת. אנחנו רואים האקרים שמנסים לגנוב רכבים, לגנוב דאטה רגיש ממערכות הרכב וגם לבצע פעולות הונאה שונות על ידי מוסכים ואנשים שמנסים לשנות את נתוני הרכב", הסביר לוי. "אנחנו עדים גם לניסיונות להשבית רכבים. היה אירוע של גניבת 100 רכבים של מרצדס באמצעות פריצה של האקרים מרחוק. יש הרבה פריצות שמנסות להשתלט על הרכב ולהביא לגניבתו. אחת הבעיות הגדולות של העולם המחובר היא שהרכב, הבית והטלפון מחוברים ביניהם, ופורץ שמצליח להיכנס לאחד מהם יכול לעבור בין המערכות השונות. הכל מחובר להכל, ויש יצרנים שמחברים את הבית, הרכב והטלפון, כשהטלפון משמש כמפתח, ומהרכב שולטים בבית החכם והמחובר. אבל החיבוריות הזו יכולה לגרום להתקפות כופרה או לפריצות למערכות החשמל הביתית, ואנחנו רואים דברים כאלה בגלל החיבוריות", סיכם לוי.
לוי ייסד את אפסטרים סקיוריטי ב-2017 יחד עם יונתן אפל, המכהן כ-CTO של החברה, במטרה לפתח טכנולוגיות אבטחה מפני מתקפות סייבר על כלי רכב מקושרים. יצרניות הרכב המובילות בעולם הביעו אמון בפלטפורמת האבטחה של אפסטרים והשקיעו בה, ובהן קבוצת אליאנס - יצרנית רנו, ניסאן ומיצובישי, והקבוצות וולוו ויונדאי. עם משקיעי החברה נמנים גם Nationwide Insurance, Salesforce Ventures, MSI, CRV, Glilot Capital Partners ו-Maniv Mobility.
החברה מעסיקה כיום יותר מ-80 עובדים במרכז המו"פ בהרצליה פיתוח, ובמשרדים נוספים בארה"ב, בריטניה, גרמניה, שוודיה ויפן.