סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי SISENSE סייסנס
עובדי סייסנס (צילום: תומי הרפז)

חברת סייסנס הישראלית נפגעה ממתקפת סייבר

לקוחות החברה, שפיתחה פלטפורמת בינה עסקית לניתוח מידע ארגוני, התבקשו לאפס את הססמאות וההרשאות מאחר שייתכן שנגנבו; ההתרעה על כך יצאה מסוכנות הסייבר האמריקאית

חברת סייסנס הישראלית, העוסקת בניהול מידע ארגוני, נפגעה במתקפת סייבר. כך על פי פרסומים בחו"ל. לקוחות החברה התבקשו לאפס את הססמאות וההרשאות שלהם, מאחר שייתכן שאלו נגנבו. החברה לא הגיבה לפרסומים.
לפי ההתרעה, שיצאה מסוכנות הסייבר הממשלתית האמריקאית (CISA), על לקוחות החברה לדווח אם נפגעו בפריצה. הדאטה שנפגע בחברה הוא בסיס הלקוחות שלה, אך האופן המדויק שבו בוצעה התקיפה עדיין לא ברור.
מהסוכנות נמסר כי היא "משתפת פעולה עם שותפיה בתעשייה בתגובה לתקרית זו, בפרט שהיא נוגעת לארגונים במגזר התשתיות. נספק עדכונים ועוד מידע לכשיהיה זמין".
חברות כמו סייסנס מסתמכות על שימוש בסיסמאות ובמפתחות הצפנה פרטיים, כדי לגשת למאגרי הנתונים השונים של הלקוח לצורך ניתוח. תוקף סייבר שיש לו גישה לאישורים אלה יכול לגשת לפיכך לנתונים של הלקוח.
החדשות הראשונות על התקרית פורסמו לראשונה אתמול (ד') על ידי העיתונאי בריאן קרבס, העוסק בתחום הסייבר, ולפיהן הממונה על אבטחת המידע בסייסנס, סנגרם דאש, קרא ללקוחות "להחליף את ההרשאות בהן אתם משתמשים באפליקציה".
סייסנס, המנוהלת על ידי אריאל כץ, היא חברת יוניקורן שפיתחה פלטפורמת בינה עסקית לניתוח מידע ארגוני, בין היתר לחברות ענק, למשל בתחומי התעופה וההייטק. בין לקוחותיה ניתן למנות את אייר קנדה, ורייזון ו-PagerDuty.
הטכנולוגיה של סייסנס מאפשרת לארגונים ללקט ולנתח כמויות גדולות של מידע. היא החלה את דרכה כבר בשנת 2004 ומאז עברה גלגלולים רבים בניהול ובטכנולוגיה שלה. מקימיה הם גיא בויאנג'ו, אביעד הראל, עדי עזריה, אלדד פרקש ואלעד ישראלי.
בינואר פורסם בכלכליסט כי סייסנס פיטרה כ-60 עובדים המהווים 13% מכוח האדם שלה, מתוכם 15 בישראל והשאר בעולם. זאת, אחרי שכבר פיטר ביולי אשתקד כ-100 עובדים. לפני סבב הפיטורים הנוכחי, החברה העסיקה כ-460 עובדים, מתוכם מעל כ-130 בישראל. מאז 2022 הידרדרה החברה, ומשיא של 800 עובדים ירדה לכמחצית.