בלעדי
האיקומרס עובר ל-AI: יוטפו מפטרת כ-200 עובדים, 80 מתוכם בישראל
מדובר ב-34% מכוח האדם של החברה, שעוסקת במערכות שיווק למסחר מקוון. החברה הישראלית תסגור את פעילות השיווק ב-SMS ובמייל ותמכור את בסיס הלקוחות לאטנטיב בעסקה של עשרות מיליוני דולרים. "החברות של מחר יהיו קטנות יותר, ממוקדות יותר, והרבה יותר מבוססות AI", אמר המנכ"ל תומר תגרין
חברת יוטפו (Yotpo), העוסקת בתחום של מערכות שיווק למסחר אלקטרוני, מפטרת כ-200 עובדים (34% מכוח האדם שלה), מתוכם 80 בישראל - כך נודע לכלכליסט. שאר המפוטרים יהיו במשרדי יוטפו בעולם, ביניהם בבולגריה, פולין, לונדון, ניו יורק ואוסטרליה.
הפיטורים הם חלק ממהלך של החברה לסגירת פעילות השיווק ב-SMS ובמייל כדי להתמקד במוצרי הליבה שלה - הביקורות (Reviews) ומועדוני הלקוחות (Loyalty), תוך הגברת השימוש בבינה מלאכותית (AI). זאת, במטרה להפוך לחברת מוצר רווחית. במסגרת זאת, תמכור יוטפו את בסיס הלקוחות שלה בתחום ה-SMS והמייל לאטנטיב (Attentive), בעסקה המוערכת בעשרות מיליוני דולרים.
יוטפו הוקמה ב-2011 ע"י תומר תגרין ועומרי כהן. החברה פיתחה פלטפורמת שיווק טכנולוגית למסחר מקוון הכוללת ביקורות גולשים, תמונות וסרטוני משתמשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר ושיווק באמצעות SMS ומייל. בסבב הגיוס האחרון שלה במרץ 2021 גייסה יוטפו 230 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. בסך הכל גייסה החברה כ-406 מיליון דולר מאז הקמתה, כשבין משקיעיה נמנים קרן בסמר, טייגר גלובל, מארקר, בלאמברג קפיטל, וינטג', רודיום, ורטקס, שופיפיי ועוד. Yotpo משרתת למעלה מ-25 אלף מותגים ברחבי העולם, ביניהם איקאה, פטגוניה, סטיב מאדן ועוד.
בחודשים האחרונים, Yotpo השיקה שורה של חידושים, בהם סיכומי ביקורות אוטומטיים, תרגום תוכן התגובות למעל 50 שפות, יכולות מיון חכמות חדשות ומערכת ניתוח נתוני ביקורות ("Reviews Atlas"). בימים אלה Yotpo מכריזה על חידושים נוספים, ביניהם התאמת כלל הביקורות הנאספות על ידיה לעולמות ה־LLM ועל גרסת בטא של מערכת Loyalty Tiers חדשה.
לטענת החברה, המעבר שלה להתמקדות ב-AI אינו רק הצהרת כוונות, אלא מהלך רחב היקף שמיושם הלכה למעשה. כיום, למעלה מ־70% מהפניות הבסיסיות לתמיכה מטופלות באמצעות כלי AI. כמו כן, החברה מעריכה שעד 2026 כ־40% מהקוד החדש שלה יפותח באמצעות מודלים גנרטיביים. במחלקת השיווק, 90% מהקמפיינים שנבנו בשנה האחרונה הופקו בעזרת כלי AI. גם בשאר המחלקות - כספים, שירותי לקחות ומכירות - מעצבים מחדש את שיטות העבודה תוך התמקדות ב-AI.
"אני באמת מאמין שהחברות של מחר יהיו קטנות יותר, ממוקדות יותר, והרבה יותר מבוססות AI", אמר תומר תגרין, מנכ"ל החברה ומייסד משותף. "אנחנו חייבים לשים את עצמנו בתוך המציאות הזו - לא רק לדבר עליה, אלא לפעול בהתאם. המהלכים האלה מחייבים אותנו להתמקד במה שחשוב - ולעשות את זה הכי טוב שיש. כתוצאה מכך, מגיע גם החלק הכי לא פשוט: להיפרד מאנשים יקרים שהיו חלק משמעותי מהדרך שלנו. זה מהלך כואב, אבל הכרחי. אני רוצה להגיד תודה עמוקה ואישית לכל אחת ואחד מכם. אתם חלק מה-DNA של Yotpo - ותמיד תהיו".
"יש לנו היום אסטרטגיה מאוד ברורה: מצד אחד, מיקוד עמוק במוצרי הליבה שלנו - מוצרי הביקורות ומועדוני הלקוחות - וב-AI, בטכנולוגיה, בתשתית ובכל תהליך שאנחנו עושים. מצד שני, שותפות אסטרטגית חזקה שמאפשרת לנו להביא ללקוחות שלנו את הערך הגבוה ביותר", הוסיף תגרין.






























