סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Idan Plotnik Yonatan Eldar Apiiro
עידן פלוטניק ויונתן אלדר, מייסדי אפיירו (Credit: Omer Hacohen)

אפיירו, שכמעט נרכשה על ידי פאלו אלטו, גייסה 100 מיליון דולר

הגיוס - לפי שווי של 600-500 מיליון דולר, וחברת הסייבר הישראלית מתכוונת להכפיל את כוח האדם שמונה 95 עובדים. הפלטפורמה שפיתחה מאפשרת להאיץ את תהליכי פיתוח התוכנה בארגון. באחרונה דווח שהחברה מועמדת לרכישה על ידי פאלו אלטו - אך העסקה לא יצאה אל הפועל

חברת הסייבר הישראלית אפיירו (Apiiro) גייסה 100 מיליון דולר בהובלת General Catalyst בהשתתפות Greylock ו-Kleiner Perkins. מהחברה נמסר שהמימון החדש נועד להאיץ את ההתפתחות העסקית של החברה ולהכפיל את כוח האדם העומד על כ-95 עובדים. לאחרונה היו פרסומים שהחברה היתה מועמדת לרכישה על ידי פאלו אלטו נטוורקס בכ-600-500 מיליון דולר. הרכישה לא יצאה לפועל, והגיוס הנוכחי היה על פי הערכה בשווי דומה.
אפיירו גייסה עד הגיוס הנוכחי 35 מיליון דולר בגיוס יחיד בהובלת Greylock ו-Kleiner Perkins ומשקיעים נוספים בחברה, ביניהם יזמי הסייבר מיקי בודאי, ראקש לונקר, עמיחי שולמן ומייסדי דמיסטו, שנמכרה לפאלו אלטו, הכוללים את סלביק מרקוביץ', גיא רינת, דן שראל ועוד.
הפלטפורמה של אפיירו מאפשרת להאיץ את תהליכי פיתוח התוכנה בארגון ולהפחית הסיכון הכרוך בכך בצורה אוטומטית על ידי שילוב של שלוש טכנולוגיות: בניית מלאי (inventory) של כל האפליקציות ורכיבי הקוד בארגון, הבנת הידע של המפתחים, זיהוי השינויים המהותיים בקוד והסיכון העסקי שלהם.
את אפיירו ייסדו ב-2019 עידן פלוטניק ויונתן אלדר, שניהם בוגרי יחידת הסייבר מצו"ב. עידן היה היזם והמנכ"ל של אוראטו שנמכרה למיקרוסופט ב-200 מיליון דולר ויונתן היה מנהל צוות פיתוח וארכיטקט בחברה. מהחברה נמסר שלמרות המיתון הנוכחי היא הצליחה לרשום גידול של למעלה מ-400% בקצב ההכנסות השנתי.
מנכ"ל אפיירו עידן פלוטניק אמר לכלכליסט: "החברה מעסיקה 95 עובדים ונכפיל את עצמנו בתקופה הקרובה. הפיתוח שלנו כולו בישראל ויש לנו צוותים של מכירות, שיווק ועוד בלונדון, ארצות הברית ומונטריאול. קוונטין קלארק, שותף בכיר ב-General Catalyst, אמר: "אפיירו נותנים ללקוחות פתרון לבעיה שלמה. הם מספקים פלטפורמה תפעולית שעוזרת לבצע את התיקונים ומספקת את כל הקשרים הדרושים לצוותי הפיתוח, אבטחת המידע וניהול הסיכונים".