סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי אואזיס סקיוריטי דני בריקמן, מנכ"ל ו עמית צימרמן, סמנכ"ל המוצר Oasis Security
מייסדי אואזיס סקיוריטי דני בריקמן, מנכ"ל ועמית צימרמן, סמנכ"ל המוצר. "המלחמה על הטאלנט בסייבר חזרה להיות בדיוק כמו לפני כמה שנים" ( צילום: Ben Itzhaki )

בפעם השנייה מאז אוגוסט: סטארט-אפ הסייבר אואזיס מגייס 35 מיליון דולר

הגיוס של אואזיס בוצע לפי שווי כפול לעומת הגיוס בסבב A האחרון. הסבב הנוכחי מוגדר באופן חריג כהרחבת האחרון למרות השינוי בשווי, לפי החברה בשל הרצון לבצע סבב מהיר עם המשקיעים הנוכחיים; סך הגיוסים הגיע ל-75 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ OASIS SECURITY משלימה סיבוב גיוס שני בתוך פחות משנה. החברה, שהוקמה רק ב-2022, גייסה 35 מיליון דולר לפי שווי כפול לעומת הסבב הקודם שהושלם באוגוסט האחרון.
הסבב הנוכחי מוגדר כהרחבה של סבב ה-A מאוגוסט וזאת באופן חריג למרות השינוי בשווי. בחברה מסבירים כי הסיבה לכך היא הרצון לבצע סבב מהיר, שכל המשקיעים הקיימים רצו להשתתף בו כדי להזרים הון נוסף לאואזיס שחווה צמיחה מהירה. על פי הערכות, היא עשויה לעבור את קצב ההכנסות של 10 מיליון דולר בשנה הקרובה, אם תעמוד בביקושים שהיא מקבלת באחרונה מצד לקוחות גדולים. אואזיס פועלת בנישה חדשה בתחום ניהול הזהויות בארגון שמתמקד בזהויות לא אנושיות.
גם באוגוסט 2023 גייסה החברה 35 מיליון דולר שהצטרפו ל-5 מיליון דולר שהיא גייסה בשלב הסיד, כך שסך הגיוסים שלה מגיעים ל-75 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן סקויה והשתתפו בו גם קרן אקסל האירופית, קרן סייברסטארטס של גילי רענן וכן קרן מייפל קפיטל ולצידם משקיעים פרטיים, בהם גיא פודחרני, מייסד סניק ומייקל פיי, מייסד ומנכ"ל איילנד, שרק אתמול השלימה בעצמה גיוס ענק של 175 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר. עד לינואר האחרון פעלה אואזיס מתחת לרדאר ודחתה גם את ההכרזה על הגיוס הראשון בגלל המלחמה, לאחר שחלק גדול מעובדיה גויסו למילואים. החברה הוקמה על ידי דני בריקמן, שמשמש כמנכ"ל ועמית צימרמן, סמנכ"ל המוצר. השניים הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידה הטכנולוגית 81 .
אואזיס מעסיקה 50 עובדים ולדברי בריקמן המטרה העיקרית של הגיוס הנוכחי היא הגדלת כוח האדם כדי לזרז את פיתוח הפלטפורמה לניהול זהויות לא אנושיות שפיתחה אואזיס ועמידה ביעדי המכירות השאפתניים. "המשקיעים שלנו רוצים שנרוץ כמה שיותר מהר, כי יש כאן הזדמנות לבנות פלטפורמה בתחום שעדיין אין בו כמעט שחקנים. עכשיו החברות הגדולות מתחילות להבין שזה שוק חם ומנסות להיכנס לשם, כמו גם הסטארט אפים הבוגרים יותר", מסביר בריקמן (31) בשיחה עם "כלכליסט".
העניין הרב באואזיס נובע מתחום פעילותה שמייצר למעשה נישה חדשה בסייבר ובאופן ספציפי באחת הקטגוריות הלוהטות בו - ניהול זהויות. מרבית פריצות הסייבר הגדולות של התקופה האחרונה החל מבתי הקזינו של MGM בספטמבר 2023 ועד הפריצה האחרונה למיקרוסופט, מרצדס וגם סייסנס הישראלית נעשו באמצעות פרצות בניהול זהויות, חלקן זהויות לא אנושיות. אואזיס זיהתה את הנישה של ניהול זהויות לא אנושיות, שמספרן בכל ארגון גבוה הרבה יותר מאשר הזהויות האנושיות והוא גם מורכב מאוד למעקב וניהול.
הזהויות הלא אנושיות בארגונים, כמו למשל חשבונות מערכת ומפתחות, צומחות באופן אקספוננציאלי ויצרו מרחב תקיפה פורה להאקרים. ממצאים שפורסמו בדו"ח חדש של המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית (The U.S. Department of Homeland Security) הראו כיצד כשלים בניהול זהויות לא-אנושיות ועדכון מפתחות אצל ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הובילו לפריצה ממוקדת של האקרים לתיבות המייל של בכירים במשרד המסחר האמריקאי. הדו"ח אף הדגיש את הצורך הדחוף בניהול הזהויות הלא-אנושיות בארגונים, על מנת להגן מפני מתקפות מתוחכמות.
לדברי בריקמן, שכבר העתיק את מקום מגוריו לארה"ב כדי להיות קרוב יותר ללקוחות ולהשקיע בשיווק, אחד המאמצים והאתגרים הגדולים ביותר של אואזיס כיום הוא גיוס עובדים ולשם כך הוא הגיע עכשיו לישראל. "המלחמה על הטאלנט בסייבר חזרה להיות בדיוק כמו לפני כמה שנים וקשה מאוד למצוא אנשים טובים לתפקידי המפתח שאנחנו מחפשים", הוא אומר.
ליאור סימון, שותפה בקרן Cyberstarts מוסיפה מצד המשקיעים: "דני ועמית הקימו חברה עם חזון שאפתני להמציא מחדש את תחום אבטחת הזהויות הדיגיטליות. הם הבינו כיצד המעבר לענן והאימוץ המהיר של טכנולוגיות בינה מלאכותית הפכו את הזהויות הלא-אנושיות למרחב התקיפה החדש והמשמעותי ביותר לארגונים, באופן שמעמיד אותם בפני סיכונים גדולים ללא אמצעי ניהול ואבטחה. בחודשים האחרונים, אואזיס חוותה גידול מהיר בהיקף הלקוחות, הכוללים כיום שורת חברות Fortune 500, בזכות פתרון פשוט שמספק ערך מיידי".