סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בעמק הסיליקון נשארים עדיין בבית: חברות הטכנולוגיה דוחות את החזרה למשרדים

לעומת זאת, עובדי המגזר הפיננסי חוזרים למשרדים במנהטן, וההוכחה לכך היא ההתאוששות במכירות ה"קפה לדרך"

בוול סטריט מתחילים לחזור לשגרה ולעבודה במשרדים, וההוכחה לכך היא ההתאוששות במכירות הקפה לדרך. סוכנות בלומברג דיווחה כי המכירות בסניפי רשת Pret A Manger באזור וול סטריט וטרייבקה טיפסו בשבוע שעבר לשיא מאז פרוץ המגפה, זאת לאחר שהתחזקו ב־15% לעומת שבוע קודם לכן. "אני חושב שנראה מגמה חיובית בחודש חודשיים הבאים בניו יורק", הגיב מנכ"ל הרשת פאנו כריסטו.
בניגוד להתנהלות בחוף המערבי בעמק הסיליקון, שם חברות הטכנולוגיה דוחות פעם אחר פעם את החזרה המתוכננת למשרדים בהתאם למצב התחלואה, ענקיות הפיננסים בוול סטריט לא הסתירו את כמיהתן לחזור לשגרה.
כך למשל, בפברואר, בעיצומו של הגל השלישי, טען מנכ"ל גולדמן זאקס דיוויד סלומון כי עבודה מהבית היא "סטיה שנתקן בהקדם האפשרי". הוא תכנן להשיב את כל העובדים למשרדים ביוני, אך נאלץ לדחות את התוכניות בשל התפשטות זן הדלתא, כך שביולי חזרו למשרדים בארה"ב ובהונג קונג כמחצית מהעובדים. עם זאת, בחודש שעבר חידדו בבנק את הנהלים והודיעו כי החל ב־7 בספטמבר, כל העובדים, הלקוחות והמבקרים במשרדים נדרשים להציג הוכחת התחסנות כדי להיכנס. בחברה אף מתכוונים לערוך לעובדים בדיקות קורונה שבועיות. עובדים לא מחוסנים יוכלו להמשיך ולעבוד מהבית.
1 צפייה בגלריה
מנכל גוגל סונדאר פיצ'אי
מנכל גוגל סונדאר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי
(צילום: בלומברג)
גם מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דיימון לא הסתיר את דעתו לגבי החשיבות של העבודה מהמשרדים. בהתאם, צוותי חטיבת ההשקעות הוחזרו כבר בתחילת יולי, חודש לאחר שהוחזרו עובדי חטיבות הטכנולוגיה, המסחר והמחקר.
לעומת זאת, במורגן סטנלי טרם פרסמו את לוחות הזמנים לחזרה מלאה למשרדים, אבל הודיעו כי החל ב־1 באוקטובר יחייבו את העובדים המגיעים להיות מחוסנים בשתי מנות. גם בקרדיט סוויס עדיין לא חזרו לשגרה. לפי דיווח בפוקס ניוז, הבנק השוויצרי דחה את החזרה המתוכננת בניו יורק ל־18 באוקטובר, אך גם במקרה זה רק עובדים מחוסנים יורשו להיכנס לבניין, ואילו הלא מחוסנים מתבקשים להישאר לעבוד מהבית. בחברה ציינו עוד כי יאפשרו לעובדים הזכאים לכך לאמץ מודל היברידי, בתיאום עם הממונים עליהם.