סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סמסונג מתכוונת להקפיץ את מחיר השבבים שלה ב-20%

המהלך שמתכננת הענקית הדרום-קוריאנית יכלול גם את המוליכים למחצה שהיא מייצרת עבור מכשירים של חברות אחרות. הסיבה: עליית מחירי חומרי הגלם והלוגיסטיקה. התוצאה: מוצרי הטכנולוגיה יהפכו השנה ליקרים יותר

סמסונג שוקלת להעלות את מחירי המוליכים למחצה שהיא מייצרת ב-20%. העלאת המחיר תחול גם על המוליכים למחצה שהחברה מייצרת עבור חברות אחרות - מהלך שיוביל לכך שצרכנים ישלמו יותר על מכשירים חדשים.
בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו שהתכנון להעלות את המחירים בא בתגובה לעליית המחירים של רוב המוצרים, כולל העלות של חומרים גולמיים והלוגיסטיקה של שינוע המוצרים. שיעור העלייה הסופי יהיה קשור למורכבות של הרכיבים המיוצרים, ובאופן כללי הספקים ישלמו קרוב לוודאי 15%-20% יותר עבור השבבים.
סמסונג נחשבת לשחקנית גדולה בתעשיית המוליכים למחצה ומייצרת מעבדים לטווח רחב של תעשיות, כמו גם כרטיסי זיכרון, פתרונות אחסון וציוד לייצור מוצרים אחרים הקשורים למוליכים למחצה. העלאת המחיר ב-20% בכל הסקטורים הללו תוביל בסופו של דבר למחירים גבוהים יותר עבור כל מוצר שבו נעשה שימוש ברכיבים של סמסונג.
1 צפייה בגלריה
מטה סמסונג דרום קוריאה
מטה סמסונג דרום קוריאה
מטה סמסונג דרום קוריאה
(צילום: Samsung)
בסמסונג לא הגיבו על הדיווח, אבל הם לא באמת צריכים, שכן כולנו נרגיש כשהמחירים של מכשירי סמאטרפון, טאבלטים ומחשבים חדשים יתחילו לעלות. אם סמסונג חווה לוגיסטיקה יקרה, אז כך גם כל החברות המייצרות את המוצרים הסופיים שמכילים את הרכיבים של סמסונג, ואנחנו, הצרכנים הסופיים, צריכים להתכונן לכך שמוצרי טכנולוגיה יהפכו השנה ליקרים יותר.