סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
זה שוב קורה: דיווחים בעולם על קריסת פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר

אלפי משתמשים ברחבי העולם מדווחים בשעה האחרונה על קריסה של כמה מהשירותים הבולטים של ענקית התקשורת Meta. בפעם שעברה, לפני קצת פחות מחודש, התקלה תוקנה רק כעבור שבע שעות


אלפי דיווחים על נפילה נוספת של פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר - כלומר, הפלטפורמות של ענקית התקשורת שהתחדשה לאחרונה בשם Meta - הולכים ומצטברים בשעה האחרונה ברחבי העולם. עד כה נרשמו באתר DownDetector, המנטר את הודעות הגולשים על נפילת השירותים, יותר מ-5,000 תלונות כאלה, כשהסיבה לכך עדיין לא ידועה. סביר להניח שהמספר האמיתי של המשתמשים שלא מצליחים כעת להיכנס לפייסבוק, לאינסטגרם ולמסנג'ר גדול הרבה יותר.
זו הפעם השלישית שבה קורסים שירותי מטא בהפתעה במהלך חודש אחד. כזכור, באירוע הקריסה הדרמטי שהתחולל ב-4 באוקטובר פייסבוק ואינסטגרם חזזרו לאוויר רק לאחר שבע שעות. ערך המניה של החברה צנח בהתאם ועדיין לא לגמרי התאושש מאז - ככל הנראה, מפני שזו לא הסיבה היחידה למצבו העגום: גם הביקורת הציבורית הנרחבת על ענקית התקשורת של מארק צוקרברג, לרבות עדותה של עובדת החברה לשעבר פרנסס האוגן ("האלגוריתם של פייסבוק מסוכן"), תורמת לזעזוע שהיא עוברת בימים אלה.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג מכריז על השם החדש של פייסבוק
מארק צוקרברג מכריז על השם החדש של פייסבוק
מארק צוקרברג מכריז על השם החדש של פייסבוק
(Reuters)
מטא, מצדה, מנסה ליצור בתגובה מהלכים להסתת דעת הקהל - למשל, הדלפות על מה שצפוי ב"אינטרנט החדש" שהיא מפתחת כעת (ה"מטאוורס") או ביטול השימוש בכלים לזיהוי פנים, עליו הכריזה אתמול. האם זה יספיק כדי להוציא אותה מהסיוט התדמיתי שאליו היא נקלעה בשנתיים האחרונות? עדיין לא ברור, אבל נכון לעכשיו היא בצרות.
הדיווחים על התקלה בפלטפורמות של החברה מתמקדים בעיקר בקריסות של גרסת הדסקטופ של פייסבוק והאפליקציה של אינסטגרם, ובבעיות בשליחת ובקבלת הודעות במסנג'ר ובאינסטגרם. מוקדי התקלה נמצאים באירופה, בצפון אמריקה ובמזרח התיכון, לרבות ישראל. משתמשים מדווחים כי כשניסו להיכנס לשיחה, הופיע הכיתוב "אני מצטערים, אך משהו השתבש".
ממטא נמסר בתגובה: "אנחנו מודעים לכך שחלק מהמשתמשים מתקשים להיכנס להודעות באינסטגרם ובמסנג'ר. אנחנו פועלים להחזיר את הדברים לקדמותם במהירות האפשרית ומתנצלים על אי הנוחות".