סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

צפרה כץ: "עובדים שלא תומכים בישראל? אולי הם לא מתאימים לחברה שלנו"

מנכ"לית אורקל העולמית אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים שקיימה עם הגעתה לישראל, לרגל חנוכת הדאטה סנטר החדש שהקימה החברה בירושלים. כץ: "לארי אליסון ואני מחוייבים לישראל מבחינה ציבורית ומקדישים מזמננו הפרטי עבור המדינה"; על ההפסד של אורקל במכרז הענן של מדינת ישראל: "זו החלטה שקשה מאוד להבינה, עדיין לא החלטנו אם לערער על זה"

"זה הביקור הראשון שלי מחוץ לארצות הברית ואני מאוד מתרגשת להגיע לכאן"; כך אמרה היום (ה') צפרה כץ, מנכ"לית אורקל העולמית, במסיבת עיתונאים שקיימה עם הגעתה לישראל לרגל חנוכת הדאטה סנטר החדש שהקימה החברה בירושלים.
כץ לא חוששת לרמוז שמי שמקים בישראל מרכזי נתונים מעל האדמה, מסכן את הנתונים. "מה אנחנו פריירים?" שאלתה בעברית. כץ, שנולדה בישראל וגדלה כאן מתבלת את השיחה בעברית שוטפת, ומדגישה את החשיבות העצומה של רמת האבטחה הגבוהה של הדאטה הסנטר החדש.
כשנשאלה על מחאת עובדי גוגל ואפל נגד העבודה עם ישראל, אמרה כץ: "כשאתה מתחבר לאורקל אתה מבין שאנחנו מחוייבים לארה"ב וישראל. אנחנו לא גמישים, אין דומה למחויבות שלנו לישראל. זה עולם חופשי ואני אוהבת את העובדים שלי, אך אם הם לא מסכימים עם המשימה שלנו לתמוך במדינת ישראל, אז אולי אנחנו לא החברה המתאימה להם. לארי אליסון ואני מחוייבים לישראל מבחינה ציבורית, מקדישים מזמננו הפרטי עבור המדינה, ואסור שאף אחד יופתע מכך".
לאחרונה הכריזה המדינה שגוגל ו-AWS הן הזוכות במכרז הענן של ישראל. "קשה לי מאוד להבין למה בחרו אותם", אומרת כץ. "אני לא מבינה את החשיבה, אולי לא כל המידע היה זמין להם כשהם החליטו על זה. זו החלטה שקשה מאוד להבינה. אנחנו עוד לא החלטנו אם לערער על ההחלטה".
בימים האחרונים ביטלה ממשלת ארה"ב את מכרז הענן שלה, בו זכתה מיקרוסופט. בתגובה לכך אומרת כץ: "שניות לאחר מסיבת העיתונאים על כך, קיבלנו הודעה שהם מחכים לעבוד איתנו במכרז הענן החדש. הפעם האחרונה שהם דיברו איתנו היתה לפני שנים רבות במונחי אינטרנט, לפני עשרות מיליוני ציוצים וטיק טוקים. ממשלת ארה"ב החליטה שהמכרז שלה כבר לא מתאים לה. הם הבהירו שהם יעבדו עם כל החברות כדי להבין איזה יכולות זמינות עכשיו למשרד הביטחון האמריקאי. היה לנו קשה מאוד לתבוע את ממשלת ארה"ב, אנחנו אוהבים את ארה"ב ואוהבים את ישראל. אני לא יודעת אם ההיסטוריה תחזור".
על החששות מהאבטחה שמציעה מערכת הענן אומרת כץ: "אנחנו עומדים בדרישות האבטחה של ממשלות הרבה יותר גדולות, ואנחנו בטוחים שאנחנו יכולים לעמוד בדרישות של מדינת ישראל. אנחנו לעולם לא נסכן את האבטחה של מדינת ישראל. המידע של המדינה תמיד יישאר אצלנו ולעולם לא ייצא מכאן".
1 צפייה בגלריה
אלון בן צור צפרה כץ ערן פייגנבאום אורקל דאטה סנטר
אלון בן צור צפרה כץ ערן פייגנבאום אורקל דאטה סנטר
מנכ"ל בינת אלון בן צור, צפרה כץ ומנהל אורקל ישראל ערן פייגנבאום, בדאטה סנטר החדש של אורקל בירושלים
(צילום: עזרא לוי)
"אני לא נפגשת עם עיתונות ואיני מתראיינת, רק בישראל ובהודו, כי יש לי שם הרבה אנשים. ישראל מאוד מיוחדת בשבילי וכאשר אני כאן, אני בבית, ואם אני כאן עבור עסקים אני זמינה לתקשורת. הסיבה שאני כאן היא שרציתי שכולם ידעו שאנחנו מחוייבים לישראל, ובלי חוזה עם הממשלה וחוזה ענק בנינו דאטה סנטר ענק של 9 קומות מתחת לאדמה, שם נמצאים המחשבים הכי מתוחכמים בעולם, עם מערכות אבטחה ייחודיות. בגלל שאנחנו היינו האחרונים להגיע לענן, היתה לנו הזדמנות לבנות את הענן מהדור השני", אומרת כץ.
כץ מאוד מתלהבת מהדאטה הסנטר החדש. "בנינו ענן בו מערכות רבות יכולות לרוץ, ואין סיכון של 'רעש' משכן רועש או חטטן. זה היה מדהים להיכנס לבניין, לרדת 9 קומות למטה ולהיכנס לקומה ענקית שמוגנת מהכל, לרבות מהתקפת טילים ואפילו מהתקפה גרעינית.
"ישראל לא יכולה לשרוד בתוך קופסה. אבי הגיע לכאן ב-1951 ואמר שזה היה היום הכי טוב בחייו. הוא חי באוהל ואחר כך בצריף, ועכשיו תראו את ישראל. ישראל היא דוגמא לחשיבה מחוץ לקופסא. החשיבות של ישראל היא קיומית ליהודים בעולם. אנחנו יודעים מה קרה בעשורים לפני שישראל קמה. קיומה של ישראל מבטיח את קיומו של העם היהודי. אני רואה דברים מדהימים שיוצאים מישראל, ואנחנו נשים עליהם את הכסף שלנו. נשים כסף בטכנולוגיה ישראלית אנחנו בישראל ותומכים בה גם מסיבות עסקיות וגם מסיבות אישיות".