סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

סוני רוכשת נתח בעלות בדיסקורד, שתעבור "אינטגרציה" עם הפלייסטיישן

היקף ההשקעה בפלטפורמת הצ'אט הפופולרית לא פורסם. לפי דיווחים, בחודש שעבר דיסקורד כמעט ונמכרה בעבור למעלה מ-10 מיליארד דולר למיקרוסופט - יריבתה המרה של סוני ב"מלחמת הקונסולות"

סוני ממשיכה את סבב ההשקעות שלה בחברות גיימינג: לאחר שבחודש שעבר היא השקיעה 200 מיליון דולר ביצרנית פורטנייט אפיק גיימס, במה שתואר כ"שותפות אסטרטגית", כעת היא רוכשת נתח בעלות בפלטפורמת הצ'אט דיסקורד, הפופולרית בקרב גיימרים. במסגרת ההשקעה, שהיקפה לא פורסם, השירות של דיסקורד יעבור בתחילת 2022 "אינטגרציה" עם ה-PlayStation Network (PSN) – שם כולל לשירותי הרשת של הקונסולה, הכוללת את מערכת משחקי האונליין, רשת התקשורת בין השחקנים והחנות הדיגיטלית.
דיסקורד היא שירות חינמי שהחל כאפליקציית תקשורת קולית מינימליסטית ששימשה שחקנים שחיפשו פתרון קליל שיוכל לרוץ על המחשב שלהם במקביל למשחקים כבדים. היא צמחה לפלטפורמה מסועפת, בעלת למעלה מ-140 מיליון משתמשים חודשיים (ולמעלה מ-250 מיליון משתמשים בכלל), המאפשרת שיחות קוליות, וידאו וצ'אט וכוללת גם ערוצי צ'אט לפי נושאים, ובשנה שעברה היא נהנתה מצמיחה משמעותית: בדצמבר שעבר הוערך שוויה של דיסקורד בכ-7 מיליארד דולר, ובמרץ האחרון, לפי דיווחים, מיקרוסופט הייתה קרובה ללרכוש אותה תמורת יותר מ-10 מיליארד דולר.
עם זאת, מספר שבועות לאחר מכן פורסם כי העסקה עם מיקרוסופט נפלה מסיבות לא ידועות, מה שהופך את העסקה הטריה עם סוני – יריבתה המרה של מיקרוסופט בשוק הקונסולות – למעניינת אף יותר. לו הייתה יוצאת לפועל בסכום המשוער, הייתה הופכת לעסקה הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הגיימינג. עם ביטול המגעים עם מיקרוסופט, פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי מייסדי דיסקורד, ג'ייסון סיטרון וסטן וישנבסקי, נסוגו מהעסקה בין היתר מתוך רצון לשמר את העצמאות שלהם וכן לבדוק את האפשרות של הנפקת החברה.
1 צפייה בגלריה
סוני פלייסטיישן 5 גיימינג משחקי וידאו
סוני פלייסטיישן 5 גיימינג משחקי וידאו
הפלייסטיישן 5. יהיה תקשורתי מאי פעם?
(צילום: רויטרס)
דבר העסקה עם סוני פורסם בבלוג הרשמי שלה על ידי ג'ים ריאן, מנכ"ל Sony Interactive Entertainment – חברה-בת המהווה בפועל את חטיבת הגיימינג של סוני. בפוסט לא פורט בדיוק למה שתי החברות מתכוונות כשהן מדברות על "לאחד את השירותים שלהן" מעבר להצהרות מעורפלות על "לאפשר לחברים, קבוצות וקהילות לבלות ולתקשר יחדיו בזמן משחק" ועל "לאפשר לשחקנים "ליצור קהילות ולשתף חוויות גיימינג". עם זאת, מעניין לציין כי כאשר סוני השקיעה, כאמור, 200 מיליון דולר באפיק גיימס, גם אז בפרסום הרשמי הודגש העניין של סוני בחוויות סושיאל בעולמות גיימינג. עוד לפי ריאן, דיסקורד ופלייסטיישן מתכננות "לקרב בין החוויה בקונסולה ובמובייל" – אבל ככל הנראה תעבור עוד חצי שנה לפחות עד שנדע בדיוק למה הם מתכוונים.