סגור
גיל אגמון מנכל חברת דלק רכב
גיל אגמון, מנכ"ל חברת דלק רכב (צילום: עמית שעל)

המוסדיים לא נענו והצעת הרכש של גיל אגמון למניות דלק רכב בוטלה

בעל השליטה ביבואנית מאזדה, BMW ופורד בישראל ביקש לרכוש כ-5% ממניות החברה לפי שווי גבוה ביחס לערך המניה ביום ההצעה אך נמוך מהממוצע במחצית השנה שקדמה לה; שיעור ההיענות להצעה היה 3.8% - מתחת לסף הנדרש

המוסדיים לא נענו להצעת הרכש של גיל אגמון, וההצעה בוטלה. על פי הודעת החברה אתמול, ההצעה של אגמון לרכוש 5.16% ממניות דלק רכב לפי שווי של 23 שקל למניה לא עמדה במינימום הבקשות הנדרש כדי להוציאה לפועל.
על מנת שהצעת הרכש תתממש, היא הייתה צריכה לקבל היענות של לפחות 5%, אולם שיעור ההיענות עמד על 3.8% מבעלי המניות.
אלטשולר שחם ומנורה מבטחים גמל ופנסיה הם צמד הגופים המוסדיים שמחזיקים בשיעורים הגבוהים ביותר בדלק רכב, עם אחזקות של 13.7% ו-5.7% בהתאמה. על כן, אם אחד מהם היה נענה להצעתו של אגמון היא הייתה ככל הנראה עוברת.
המחיר שאותו הציע אגמון היה גבוה ב-11% ממחיר השוק של המניות ביום ההצעה שחל ב-22 בנובמבר, אך נמוך ב-1.02% מהמחיר הממוצע בששת החודשים שקדמו להצעה. אגמון מחזיק ב-43.6% ממניות דלק רכב והיה אמור לעלות לכמעט 48.8% באמצעות קניית מניות בהיקף של 115 מיליון שקל.
דירקטוריון דלק רכב שבחן את ההצעה של בעל השליטה הודיע כי אין באפשרותו לקבוע אם מדובר בהצעה כדאית או לא, והסביר כי אין בידו מידע מהותי עודף על המידע המצוי משאר בעלי המניות. כמו כן הסביר כי לא הובאה בפני הדירקטוריון חוות דעת כלכלית בדבר כדאיות הצעת הרכש או הערכת ושווי לחברה.
דלק רכב, יבואנית מאזדה, פורד ו-BMW בישראל, נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של 2.3 מיליארד שקל, לאחר שהמניה ירדה 36% ב-12 החודשים האחרונים.
המגמה השלילית בשווי המניה נובעת בעיקר מהירידה ברווחיות החברה בעקבות התחזקות הדולר שפוגעת ביבואנים ומיזוגה של חברת המיחזור אינפניה בסוף השנה שעברה לתוך חברה בת של דלק רכב - ורידיס.
הרווח הנקי של דלק רכב לרבעון השלישי של השנה הסתכם ב-80.3 מיליון שקל, ירידה של 67% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון השלישי טיפסו ב-1.3% ל-1.4 מיליארד שקל.