סגור
ויקטורי סיטי ב רחוב אחד העם ב תל אביב
סניף של רשת ויקטורי (צילום: יובל חן)

הרווח הנקי של ויקטורי זינק ברבעון פי שניים

רשת הסופרמרקטים סיכמה את הרבעון הראשון של 2023 עם זינוק של 117.2% ברווח הנקי ל-8.5 מיליון שקל, המכירות צמחו ב-10.7% ל-596.5 מיליון שקל

עיתוי חג הפסח ופתיחת סניפים חדשים הובילו את רשת הסופרמרקטים ויקטורי לרשום שיפור בכל המדדים ברבעון הראשון של 2023. החברה חתמה את שלושת החודשים הראשונים של השנה עם זינוק של 117.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.5 מיליון שקל.
מכירות החברה המונה 67 סניפים, צמחו ברבעון ב-10.7% ל-596.5 מיליון שקל. במהלך 2022 פתחה ויקטורי שבעה סניפים חדשים ובמהלך הרבעון הוסיפה עוד שניים. הרשת נהנתה גם מצמיחה אורגנית של 6.7% במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד. השיפור במכירות חלחל בשיעור גבוה יותר של 12% לשורת הרווח הגולמי שהסתכם ב-153.4 מיליון שקל, ושיקף שיפור ברווחיות הגולמית ל-25.7% לעומת 25.4% ברבעון הראשון אשתקד.
למרות עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, כתוצאה מהשקעה בסניפים חדשים, ירד שיעור ההוצאות ל-20.9% מהמכירות, לעומת 21.3% ברבעון הראשון אשתקד. החברה שמרה על שיעור הוצאות ההנהלה מהמכירות, שנותר 1.6% ללא שינוי, כך שהרווח התפעולי זינק ברבעון ב-41.6% ל-19 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית צמחה ל-3.2% מהמכירות לעומת 2.5% ברבעון המקביל.
החברה ממשיכה במהלך ההתרחבות, וצפוייה לפתוח השנה לפחות עוד שלוש חנויות וכך גם בשנה הבאה. מנוע צמיחה נוסף הוא שירות משלוחים שהשיקה החברה בשנה שעברה עם וולט. בוויקטורי מעריכים כי אם השירות יורחב לכל סניפי הרשת, ההכנסות מפעילות זו השנה יעמדו על 60-50 מיליון שקל ובשנה הבאה יגיעו ל-100 מיליון שקל ושיעור הרווחיות יהיה דומה לשיעור הרווחיות הכללי של החברה.