$
הייטק והון סיכון

אינראקטיב הישראלית נמכרת בפעם השנייה בחמש שנים: הפעם ב-600 מיליון דולר

חברת הפרסום הדיגיטלי שהוקמה על ידי זיו אלול ועופר יהודאי נמכרה בסיבוב הראשון ב-86 מיליון דולר לחברת FYBER הגרמנית, וכעת תימכר לחברה אמריקאית. השניים כמעט ולא מחזיקים בה מניות, אבל מכהנים כמנכ"ל ונשיא. FYBER מעסיקה 100 עובדים בפתח תקווה

סופי שולמן 14:1122.03.21

זיו אלול ועופר יהודאי עושים סיבוב נוסף על חברת הפרסום הדיגיטלי אינראקטיב בתוך חמש שנים. חברת FYBER הגרמנית, שמבוססת על אינראקטיב, נמכרת לחברת דיג'יטל טורביין האמריקאית בעסקת מניות ומזומן של 600 מיליון דולר. לפני חמש שנים מכרו השניים את אינראקטיב, שעסקה בתחום האדטק, לחברה הגרמנית ב-86 מיליון דולר בלבד. החברה מעסיקה היום 250 עובדים ועוד 100 עובדים במשרדיה בפתח תקווה. החברה הרוכשת תשלם 150 מיליון דולר במזומן, 400 מיליון דולר במניות ועוד 50 מיליון ישולמו בהתאם לעמידה ביעדים עתידיים. לאלול ויהודאי אין כמעט מניות בחברה שעדיין מוחזקות על ידי המייסדים המקוריים של החברה הגרמנית, אלא בעיקר אופציות, אך אלול משמש כמנכ"ל FYBER ויהודאי הוא הנשיא. השניים החליפו בתפקידים אלה את מייסדי החברה זמן קצר לאחר שזו רכשה את אינראקטיב.

 

 

 

 

זיו אלול זיו אלול צילום: טל שחר

 

בזמן המכירה ב-2016 העסיקה אינראקטיב 45 עובדים בלבד בישראל, אך היתה מוכרת בעיקר בזכות בעלי מניות מפורסמים בה ובהם עידן עופר והפרסומאים מושיק תאומים, מודי כידון וירון אדלר. כעת סיימה החברה, שעוסקת בעיקר בשיווק משחקים למובייל, את 2020 עם הכנסות של 257 מיליון דולר, ששיקפו צמיחה של 76%, ועברה לראשונה לרווח EBITDA של 6 מיליון דולר. מתחילת 2021 היא חווה צמיחה מואצת עם הכנסות של 65 מיליון דולר בחודשים הראשונים, המהווים זינוק של 160% מול התקופה המקבילה.

 

עבור דיג'יטל טורביין שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 7 מיליארד דולר, זוהי הרכישה השלישית של חברה הקשורה לישראל. ב-2012 היא קנתה את קבוצת לוגיה ומאז מעסיקה 40 עובדים בהרצליה. מוקדם יותר החודש רכשה החברה גם את APPRECIATE, שמבוססת אף היא בישראל, תמורת 26 מיליון דולר.

 

 

 

x