$
רכב

בעלי מרצדס ופרארי יכולים לנשום לרווחה: הוקפא שינוי הקריטריונים לייבוא האישי

השר כץ הורה לרשות המסים להקפיא את השינוי בקריטריונים, לפיו הייבואנים בייבוא אישי יידרשו להמציא מסמכים מיוחדים שייפרטו את מדינת המקור של הרכב, באופן שעלול לייקר את עלות הייבוא ב-7%

תומר הדר 18:4906.12.20

בעלי מרצדס, ב.מ.וו ופרארי יכולים לישון בשקט: בעקבות הפרסום ב"כלכליסט" הודיע היום (א') שר האוצר ישראל כץ, כי הורה לאנשי רשות המיסים להקפיא את שינוי הקריטריונים בייבוא אישי של רכב.

 

 

 

לפי הודעת השר: "הוריתי לרשות המיסים להקפיא את שינוי הקריטריונים בנושא יבוא רכב אישי אותם יזמו באופן שעלול לייקר את עלות יבוא הרכב. הרפורמה ביבוא הרכב אותה הובלתי כשר התחבורה נועדה לייצר תחרות בענף יבוא הרכב תוך הוזלת מחיר הרכב והחלפים ושיפור השרות לצרכן ולא אאפשר כשר אוצר לפגוע ברפורמה".

 

פרארי 488 פיסטה פרארי 488 פיסטה

 

 

 

יש לציין כאמור כי לפי נתוני רשות המיסים, רובן המכריע של המכוניות אשר מגיעות לישראל ביבוא אישי הן מכוניות שמחירן הוא מחיר גבוה מ-300 אלף שקלים. למעשה, חלקן אף חוצות את רף 600 אלף השקלים ולמעלה מכך. עיקר הדגמים השולטים כיום בטבלאות היבוא הם מתוצרת מרצדס בנץ, ג'יפ ויצרניות יוקרה נוספות.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בשבוע שעבר הודיעו אנשי רשות המיסים למייבאי רכב ביבוא אישי כי מעתה ידרשו להמציא מסמכים מיוחדים אשר מפרטים את מדינת המקור של הרכב כדי לעמוד בהסכמי סחר עם מדינת ישראל. במקרה בו לא יוכל המייבא לספק את המסמכים - ידרש לשלם שבעה אחוזי מכס נוספים.

 

יש להדגיש כי במקביל לדרישה זו אשר הוטלה על היבואנים הזעירים (או יבוא אישי) אשר מתמחים כאמור בדגמי יוקרה, דווקא היבואנים אשר מייבאים דגמי מכוניות עממיים כגון טויוטה ויונדאי נאלצים להתמודד עם דרישות דומות מצד רשות המיסים. כפי שנחשף ב"כלכליסט" בפני יבואני הרכב המקבילים הוצגו לאחרונה דרישות לאספקת מסמכים דומים  ואולם - הודעתו של שר האוצר אינה מתייחסת ליבואנים אלה.
x