הפטנט החדש של נינטנדו לא שווה 250 שקל, ועדיין אזל מהמדפים
הצעצוע הדיגיטלי Game & Watch שנינטנדו הוציאה לרגל חגיגות 35 למריו פורט היטב על מיתרי הנוסטלגיה - ולא הרבה יותר מזה. עם עוד קצת השקעה, היה אפשר להמליץ עליו גם למי שאינו מעריץ שרוף
09:47
16.11.20
הפעם הראשונה שפגשתי את מריו היתה בבית של יונתן, במגאסון, מעין זיוף של קונסולת Nintendo Entertainment System שרווח בישראל בשנות ה-80 המאוחרות וה-90 המוקדמות. המשחק המקורי, האחים סופר מריו, לא הותיר עליי רושם גדול במיוחד, אבל משהו במטבעות הקופצים, הפטריות שמגדילות את הגיבור והצלילים המקוריים והקליטים נחרט בזכרוני. אלא שהאסתטיקה הפשוטה והמזמינה הזאת הסתירה משחק לא קל בכלל, בוודאי עבור ילד קטן, שנאלץ לצפות במריו צונח אל מותו פעמים רבות מדי.
קראו עוד בכלכליסט:

Game & Watch: Super Mario Bros. מעט מדי משחקיםצילום: ליאור באקאלו
וזו, כך נראה, המטרה העיקרית של הצעצוע האלקטרוני החדש של נינטנדו, שיצא לאור במסגרת חגיגות 35 שנה למשחק הראשון של מריו ו-40 שנה לפורמט המשחקים הנייד Game & Watch, שהיווה את ההצלחה הגדולה הראשונה של החברה בעולם משחקי הווידאו.

תצוגת השעון שובבה ומעוצבת אבל אי אפשר לבטל את הכיבוי העצמי האוטומטיצילום: ליאור באקאלו
ועדיין, בנינטנדו היו יכולים לעשות עבודה יותר טובה. למשל, לצייד את המכשיר במוט או משענת שמאפשרים להעמיד אותו על השולחן, כפי שעשו בעבר בדגמים של Game & Watch. כך, ניתן היה ליהנות ממנו כפריט עיצובי וכשעון שובב ומעוצב. תסכול נוסף נובע מכך שתצוגת השעון עצמה נעלמת אחרי פרק זמן מסוים, ועל אפשרות של שעון מעורר בכלל אין מה לדבר. עבור 260 שקל, אפשר היה לצפות לטיפה יותר השקעה, שתאפשר לכל הפחות להציג את המשחק לראווה - או אפילו לספק יותר משני משחקים מתוך קטלוג הקלאסיקות העצום של נינטנדו ובכך להעשיר קצת את החוויה ולספק יותר תמורה למחיר.
אבל כל זה לא קרה, וקשה לראות ב-Game & Watch החדש יותר ממתנה יקרה למשוגעי מריו ונינטנדו - כזו שצריכה להימכר בחנויות מתנות לגבר בין גלובוסים לכדורים תלויים שחובטים זה בזה. אלא שכל זה לא אמור להטריד יותר מדי את נינטנדו: ערכות המשחק אזלו מהחנויות ביפן ובבריטניה מיד לאחר השקתן - ובחברה יכולים לסמן בשקט עוד הצלחה, ועוד ערימה גדולה של שטרות להר הכסף ההולך וטופח שלהם.


