$
רכב

האח הקטן של קיה ספורטאז' הולך לעשות לו צרות

קיה משיקה ג'יפון נוסף, סלטוס. לרכב הפנאי החדש מנוע 2,000 סמ"ק ומחירו נע בין 134 ל-141 אלף שקל. הוא יתחרה גם בסקודה קאמיק ומיצובישי ASX

אודי עציון 15:2518.08.20

שוק הג'יפונים הצפוף הופך צפוף יותר: קיה החלה לשווק את הסלטוס, רכב פנאי חדש קרוב מאוד בממדיו לספורטאז' הפופולרי, עם מנוע 2,000 סמ"ק ומחיר שנע בין 134 ל-141 אלף שקל.

 

 

 

הסלטוס יתחרה בסקודה קאמיק ומיצובישי ASX, אך עם גובה של 1.63 מטר, רוחב של 1.80 מטר, ובסיס גלגלים באורך 2.63 מטר, הוא נמצא סנטימטרים בודדים מהספורטאז', שמחירו בגרסאות הבנזין מתחיל ב-150 אלף שקל.

 

מדובר בדגם שאינו נמכר באירופה, אלא רק באסיה ובארה"ב, ומגיע לישראל בתקינה אמריקאית, כך שישראל תהיה המדינה היחידה שבה ישווקו יחד קיה ספורטאז', נירו ההיברידי, סיד, סלטוס וסטוניק, 5 דגמי ג'יפונים שמחירם הבסיסי נע בין 105 ל-150 אלף שקל.

 

 

קיה סלטוס קיה סלטוס צילום: רונן טופלברג

 

למנוע ה-2,000 סמ"ק יש הספק של 149 כ"ס, מדובר במנוע וותיק ללא טורבו, המשודך לתיבה אוטומטית רציפה. הביצועים זריזים, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות, אבל נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 13.1 ק"מ לליטר, מספר נמוך, אך מבוסס על נתוני התקינה האמריקאית המחמירים, שקרובים יותר למציאות.

 

גרסת הבסיס, אורבן, מגיעה עם מסך מולטימדיה 8 אינץ', חישוקי 17 אינץ' קלים, בקרת שיוט רגילה, מצלמת רוורס וצביעה דו גוונית. גרסת ה-EX היקרה יותר מוסיפה ריפוד בד משולב עור, משדרגת את מסך המולטימדיה ל-10.25 אינץ' ואת המזגן לבקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי. יש גם שקעי טעינה למושב האחורי ובשל המפרט האמריקאי גם חימום למושבים הקדמיים והתנעה מרחוק.

 

האבזור הבטיחותי כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות. בחו"ל יש גם אופציה לבקרת שיוט אדפטיבית ולהתרעה על רכב בשטח מת, שכרגע לא יוצעו בישראל.

 

ספורטאז' דורג שביעי ברשימת הדגמים הכי נמכרים בישראל במחצית הראשונה של 2020, עם 3.095 יחידות, כשהגי'פון היחידי שמכר יותר ממנו היה הנירו ההיברידי עם 3,640 יחידות. בשנה הבאה יושק בעולם ובארץ דור חדש של הספורטאז', שאמור להיות גדול ויקר יותר מהנוכחי, ויציע גם גרסה היברידית, מה שצפוי להפוך את הסלטוס לנמכר יותר.

 

x