$
פרויקטים

חמצן דיגיטלי בימי קורונה

מודל בדיקות ההמונים של Applause מקבל, דווקא בעת חירום זו, משנה תוקף ומאפשר לחברות להמשיך את תהליכי בדיקות מוצרי הדיגיטל בדייקנות, מהירות ואותנטיות, תוך הבטחת חוויית משתמש המתאימה לכל סוגי אוכלוסיות היעד

בשיתוף Applause 10:4131.03.20
כאשר משרד הבריאות חיפש לאחרונה מענה לבדיקת השימושיות של אפליקציית "המגן" - לזיהוי מגע עם חולי קורונה, עמדו בפניו מספר אתגרים לא פשוטים, שכללו את הצורך לבחון את האפליקציה תוך זמן קצר מאוד, מול כמה שיותר סוגי משתמשים, על מגוון מכשירים, במקומות שונים בארץ, בחתכי גיל מגוונים ורמות שימוש שונות. היה ברור לחלוטין שביצוע הבדיקות בצורה הקונבנציונלית, דרך מעבדות בדיקה, ייארך חודשים וימנע את יכולתה של האפליקציה לספק מענה לצורך השעה ולהציל חיים. אנשי משרד הבריאות פנו לחברת Applause המתמחה בביצוע בדיקות כאלו במודל של Crowed Testing וביקשו ממנה להירתם לביצוע הפרויקט.

 

לנוכח הקריטיות של הפרויקט, התגייס מיידית למשימה, מנכ"ל Applause, מארק גרנות, והעמיד לרשות משרד הבריאות, את קהילת הבודקים של החברה, הפזורה בכל רחבי הארץ. מתוך קהילה רחבה זו, נבחרה האוכלוסייה הרלוונטית לבדיקת האפליקציה ובתוך יומיים בלבד כבר סופקו מאות פידבקים מכל סוגי המשתמשים שבדקו את האפליקציה, מה שאפשר לבצע מיידית את התיקונים הדרושים באפליקציה ולהעלות אותה לאוויר.  

 

דוגמא זו ממחישה יותר מכל את החשיבות של Time to Market בימינו והיכולת של גופים לקבל חיווי אותנטי של משתמשים, מכשירים, ואמצעי שימוש אמיתיים. אין ספק כי הגורם המרכזי להצלחתו של שירות, מוצר או אפליקציה, מצוי בחוויית הלקוח. אם בעבר, השקיעו החברות מאמצים רבים בניסיונות לבדוק את המוצרים או השירותים דרך מחלקות QA פנימיות, שניסו לבחון תרחישים שונים לגביי השימוש במוצרים, ולנסות אותם דרך מגוון של אביזרי קצה (סוגים שונים של סמארטפונים, מחשבים ניידים, וכד'), הרי שכיום העולם עובר באופן גורף לבדיקת המוצרים באמצעות מודל ה- Crowd Testing.

השוק הישראלי חווה, גם בימים אלו, תנופה דיגיטלית חסרת תקדים, הבאה לידי ביטוי במגזר הפיננסים, הריטייל, הטלקום ועוד. הלקוחות נהיו תובעניים וביקורתיים מתמיד, מה שדורש מהחברות המשיקות מוצרים דיגיטליים מצוינות חסרת פשרות בחוויית הלקוח. "הגידול המתמשך בדרישות הלקוחות, ההרחבה המשמעותית במגוון האביזרים בהם הם משתמשים, וההיקף העצום של סוגי המשתמשים, הופכים את תהליך ה-QA הסטנדרטי למורכב יותר", מסביר מארק גרנות, מנכ"ל Applause. "התוצאה, עבור לא מעט מהחברות, מתבטאת בנטישת מותג, מוצר, או שירות וכמובן, פגיעה בכושר התחרותיות של הארגון".

 

חמצן דיגיטלי בימי קורונה חמצן דיגיטלי בימי קורונה צילום: שאטרסטוק

 

במקום כמה עשרות בודקים, יש לנו מאות אלפי בודקים

 

מארק, כיצד מספק הפיתרון שלכם מענה לצורך של החברות לקבל מענה רחב ומדויק יותר למידת השימושיות של המוצרים הדיגיטליים?

"הצורך שעלה מהחברות הביא את חברת Applause לייצר גישה חדשה ורעננה לבדיקת מוצרים ושירותים תחת השם Crowd Testing - בדיקות המונים. גישה זו מאפשרת בחינת כל מוצר או שירות בהיקף ובעומק שאף מחלקת QA לא יכולה לספק. במקום לקחת מספר עשרות עובדים, לשים אותם במעבדה ולתת להם להתמודד עם תרחישים תיאורטיים, הלכה Applause לדבר האמיתי – למשתמשים עצמם – והפכה אותם לקהל הבודקים שלה. במקום כמה עשרות בודקים, הפעילה Applause מאות אלפי משתמשים בכל רחבי העולם. Crowd Testing פשוט מאפשר לשפר את ה-Conversion Rate, להקטין עלויות פיתוח ולהגדיל את מהירות שחרור גרסאות התוכנה לשוק תוך צמצום הסיכון. גישה זו אומצה ע"י הארגונים המובילים בעולם כמו: Google, Facebook, Walmart, citi bank ורבים אחרים.

 

Applause עשתה משהו שאולי נראה פשוט, אבל הוא שינה לחלוטין את חוקי המשחק. אפשר לומר שבמידה רבה היינו Disruptive בתחום ה-QA והמצאנו קטגוריה חדשה, שעונה על שורה של אתגרים שעבודת QA קלאסית מתקשה איתן. הראשון שבהם הוא העובדה שצוותי QA בודקים פתרון דיגיטלי מנקודת מבטם כבודקים מקצועיים ולא כמשתמשים פוטנציאליים. גישה כזאת של 'בדיקת מעבדה' יכולה להביא לפספוס תקלות. הבודקים שלנו, לעומת זאת, הם משתמשי קצה שיבדקו את המוצר בצורת שימוש 'רגילה' ויעלו על התקלות האלו".

 

מדוע, האם בודקי המעבדה המיומנים בחברות לא אמורים לבחון את כל התרחישים?

"כאשר מדובר בפתרון דיגיטלי למובייל, גם לצוות ה-QA הטוב בעולם תהיה מגבלה אינהרנטית. יש היום בעולם אלפי דגמים של סמארטפונים שונים ושל מכשירי Connected Devices כגון שעונים חכמים. לאף מחלקה לא יכול להיות אפילו אחוז אחד מהדגמים השונים הקיימים בשוק. גם המכשירים הקיימים בעייתיים, כי לרוב מדובר במכשירים סטריליים - כאלו שלא באמת נמצאים בשימוש בצורה רגילה ושוטפת, ולכן גם לא מותקנות עליהם אפליקציות אחרות, שעלולות ליצור התנגשויות תוכנה עם האפליקציה הנבדקת. כאשר בודקים ברחבי העולם פתרון דיגיטלי כזה איש איש על מכשירו האישי - מקבלים פילוח רחב שאין כל דרך להגיע אליו בתנאי המעבדה. זו בדיקה על מכשירים שעובדים בשטח. יתרון נוסף של Crowd Testing הוא שבנוסף לבדיקות QA פונקציונליות סטנדרטיות שנעשות עם תסריטי בדיקה, הבודקים של קהילת Applause מספקים גם פידבק אמיתי של משתמש קצה. כשאנחנו שמים את המוצר בידיים של הקהילה אנחנו מקבלים פידבקים טובים ויעילים במיוחד על חווית המשתמש האמיתית. הבודק ניגש למוצר בצורה אינטואיטיבית, שלרוב שונה מזו של בודק ה-QA. לכל אחד יש את זווית ההסתכלות שלו, וכך כשיש בפרויקט בודקים רבים מרחבי העולם - כל הזוויות השונות מכוסות".

 

במקום כמה עשרות בודקים, יש לנו מאות אלפי בודקים במקום כמה עשרות בודקים, יש לנו מאות אלפי בודקים צילום: שאטרסטוק

 

מענה לצורך ב- time to market

לדברי גרנות פיתרון ה-Crowd Testing מספק בנוסף יתרון של זמינות ומהירות, בעיקר כאשר יש צורך בשחרור מהיר במיוחד של גרסה חדשה. "יש בלתמי"ם, תיקונים דחופים של באג חמור שהתגלה או אירוע אחר שדורש שחרור גרסה זריז. העבודה באמצעות קהילה מאפשרת להתניע תהליך בדיקות באופן כמעט מידי. ברגע שארגון מעוניין לבדוק גרסה חדשה של מוצר - הוא מפנה את הבקשה אלינו ואנחנו יכולים תוך כמה שעות ספורות להתניע תהליך בדיקות (כולל מחוץ לשעות העבודה, בין אם מדובר בשעות הערב או בסופי שבוע). זו גמישות שלא תמיד מתקיימת כשעובדים עם צוותים קונבנציונליים".

 

קהילת הבודקים מאפשרת להתגבר על נושא בעייתי נוסף – תשלומים ושימוש בכרטיסי אשראי מסוגים שונים ממדינות שונות. "אי אפשר לצפות מאיש QA בחברה להעביר כרטיס אשראי פרטי שלו לבדיקה. אנחנו מפעילים את הקהילה שלנו ואת הסגמנטים בדמוגרפיות המתאימות ומבקשים מהם לסלוק עם כרטיס האשראי האישי שלהם כחלק מתהליך הבדיקה. כך אנחנו מוודאים שכרטיסי אשראי אמיתיים, של אנשים אמיתיים, עובדים בצורה טובה באפליקציית התשלום הנבדקת. בדקנו כך את Google Pay בכל במדינות הפעילות בעולם ווידאנו שתהליכי התשלום האקטיביים והפסיבים עובדים בצורה טובה ונכונה עם כל כרטיס, חשבון או ארנק דיגיטלי בכל מדינה וסיטואציה".

 

למעלה מ-500,000 בודקים

לדברי גרנות, חברת Applause מפעילה כיום את קבוצת ה Crowd Testing הגדולה ביותר בעולם, עם למעלה מ-500,000 בודקים. הבודקים מגיעים מאוכלוסיות שונות ומגוונות: ממשתמשים רגילים ועד בודקים מנוסים שבזמנם החופשי נותנים את השירותים האלו. המגוון הזה מתאים מאוד ללקוחותיה של Applause, שפעמים רבות רוצים בדיקות על קהל יעד מסוים: גברים או נשים, צעירים או מבוגרים, אזרחים של מדינות שונות, שפות שונות, ומשתמשים של מכשירים ספציפיים.

 

בתקופה קשה זו, בה אנשים מאבדים את מקומות עבודתם ומחפשים מענה לעבודה חלופית מהבית, כדאי לזכור כי חברת Applause ממשיכה כל העת בגיוס בודקים נוספים והרחבת הקהילה לאורכו ולרוחבו של הגלובוס. "המותג שלנו מאוד מוכר היום", מסכם גרנות. "אנו משרתים לקוחות כמו Amazon ,Google ,Uber, Walmart, ebay ועוד. למעשה, אנו מוכרים כיום כשחקן המוביל בתחום ה-Crowd Testing , על פי חברת המחקר גרטנר, Nellson hall ועוד. גם בישראל יש לנו כיום כמה אלפי בודקים, שעוזרים לנו להעצים את יחידות ה- QA בארגונים ולשמש כזרוע הארוכה שלהם. בין לקוחותינו מצויות חברות כמו: מכבי שירותי בריאות, ביטוח ישיר, אל-על, ישראכרט, בנק הפועלים, יד2 , סודה-סטרים ועשרות ארגונים מקומיים נוספים. חלק ניכר מהבודקים החדשים שלנו, פשוט מגיעים דרך פה לאוזן ונרשמים באתר הגיוס שלנו – uTest. אי לכך, לכל אלו שמחפשים כיום דרך נוספת להתפרנס, הצטרפות לקהל הבודקים שלנו, יכולה לספק מענה".

 

למידע נוסף ופרטים לחצו כאן >>

 

x