$
הייטק והון סיכון

פפסיקו משקיעה בחברת Wiliot הישראלית

החברה שמפתחת חיישן שהופך מוצרים לחכמים, מגייסת 20 מיליון דולר בהובלת קרן וינטג' של אלן פלד. הסבב הנוכחי משלים את הסבב השני שהתקיים בתחילת 2019 והוא מביא את החברה להיקף השקעה כולל בסך של כ-70 מיליון דולר

מאיר אורבך 11:3420.02.20

שנה אחרי שגייסה 30 מיליון דולר מרחיבה חברת Wiliot הישראלית, שמפתחת חיישן שהופך מוצרים לחכמים, את סבב הגיוס השני ומגייסת 20 מיליון דולר בהובלת קרן וינטג' של אלן פלד.

 

 

 

הסבב הנוכחי משלים את הסבב השני שהתקיים בתחילת 2019 (Series B round) והוא מביא את החברה להיקף השקעה כולל בסך של כ-70 מיליון דולר. החברה מעסיקה 50 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בקיסריה. מהחברה נמסר ששוויה בסבב החדש עלה מאז הסבב ב-2019.

 

בסבב הגיוס השתתפו פפסיקו, Vintage Investment Partners, Verizon Ventures, Maersk Growth ו-NTT DOCOMO שהצטרפו אל המשקיעים הקיימים של החברה הכוללים את חטיבת ההשקעות של Amazon Web Services (AWS), Samsung Ventures Investment, Avery Dennison, Norwest Venture Partners, 83North, Grove Ventures, M Ventures ו-Qualcomm Ventures.

 

 

בכירי  Wiliot. מימין:  אלון יחזקאלי, טל תמיר וירון אלבוים בכירי Wiliot. מימין: אלון יחזקאלי, טל תמיר וירון אלבוים צילום: דיוויד גראב

 

השבב של Wiliot מחובר לאנטנה מודפסת בעובי של נייר וגודל של בול רגיל ומאפשר לאמת נתונים מכל מוצר כגון מיקום, לחץ, תזוזה וטמפרטורה באמצעות שידור מוצפן לשירותים מבוססי ענן.

 

"עשינו כברת דרך בשנה האחרונה", אמר טל תמיר, מנכ"ל Wiliot. "לפני שנה, הדגמנו את האופן בו התגים שלנו עובדים. כעת, אנו משלבים את התגים של Wiliot עם לקוחות לצורך שיפור שרשרת האספקה, חווית הקנייה ואיכות המוצרים שבהם אנחנו משתמשים כל יום. אנו מבינים היום טוב יותר כיצד השבבים הזעירים האלה ובתוספת מחשוב ענן מספקים את הגמישות הנדרשת כדי לאפשר קישוריות ויכולת סנסורית לחפצים שעד כה לא היה ניתן לחבר אותם ל – IoT. בנוסף אנחנו ממשיכים להדגיש את החשיבות של שמירה על הפרטיות כמפתח לכך שחיבור המוצרים יתקיים ללא פגיעה בצרכן".

 

הסבב הנוכחי, יאפשר ל-Wiliot להמשיך ולבצע פרויקטי פיילוט בקרב לקוחותיה ולחזק את המיקוד שלה בפיתוח רכיבים מבוססי ענן.

 

אלן פאלד, מייסד ושותף מנהל ב-Vintage Investment Partners, אמר "ההחלטה להשקיע ב-Wiliot הייתה ברורה מאוד בהינתן גודל השוק וסוג הטכנולוגיה שמהווה מהפיכה במספר גדול של יישומים. הקבוצה מביאה איתה ניסיון ביצועי מוכח כפי שראינו בהשקעה קודמת באותה קבוצת יזמים״

 

Wiliot Cloud מאפשר למוצרים להפוך למבוססי IoT וכך להרחיב את החיבוריות למיליארדי מוצרים. זהו גם מפתח לניהול אבטחה ושמירה על הפרטיות. בנוסף החברה עושה שימוש בטכנולוגיות סנסורים מבוססי ענן (Cloud-based sensing) תוך שימוש במודלים של בינה מלאכותית.

 

Wiliot מיישמת כעת תוכנית בדיקה מקדמית ובהזמנה בלבד של הפתרון בקרב מעל 20 מותגים גלובליים מובילים.

 

"שותפים יזמיים, דוגמת Wiliot, מהווים חלק מהמאמץ הגלובלי המתמשך של PepsiCo לעבוד בשיתוף עם חברות סטארט-אפ על מנת לקדם את השאיפה שלנו להיות מהירים, חזקים וטובים יותר," מסר ג'ים אנדרו, סגן נשיא בכיר בסודה סטרים, Beyond the Bottle וב- New Ventures, PepsiCo. "הטכנולוגיה הרחבה של Wiliot מספקת פתרון למגוון אפשרויות, כולל פוטנציאל לשרת טוב יותר את השותפים שלנו באמצעות הבאת המוצר הנכון למקום הנכון ובזמן הנכון."

 

"הטכנולוגיה של Wiliot מרחיבה את טווח האפשרויות של האופן בו המוצרים נמצאים תחת מעקב והדרך בה תעשיות מנוהלות," אמרה מירב רותם נאמן, מנכ"לית בחברת Verizon Ventures. "התגים, עם יכולות החיבוריות לענן, מבוססות בלוטות' וללא צורך בסוללה, מאפשרים לייעל תהליכים, להיות ממוקדי-לקוח ולחבר סקאלות אחרות של 'דברים' אל האינטרנט ברמות שטרם הכרנו".

 

טאקיוקי אינגאווה, נשיא ומנכ"ל NTT DOCOMO Ventures, אמר כי "כחלוצה בקטגוריית חיישני בלוטות' ללא צורך בסוללה, Wiliot היא בעלת פוטנציאל להביא לגידול בהזדמנות לשירותי חיבוריות לקשת רחבה יותר של IoT ולכך יש זיקה ישירה למהלכים עסקיים של קבוצת NTT בתחום".

 

"אנו רואים בטכנולוגיות דוגמת Wiliot כחלק מהשינוי באופן בו שרשרת האספקה מתנהלת," אמר רסמוס ווינטר מולברג, מחברת דלויט. "באופן היסטורי, הייצור וההפצה היו מבוצעות באמצעות מודלים של חיזוי אשר לעיתים קרובות היו שגויים. אנו רואים עתיד בבניית מודל מבוסס ביקוש אשר משתמש בתשתיות קיימות ובזמן אמת להעברת מידע מהחנות או אפילו מביתם של הלקוחות בעת השימוש במוצר. באמצעות יישום של מרכיב מחשוב המובנה בתוך המוצרים והמארזים, ניתן לדעת מה הטמפרטורה ומהו אופן השימוש תוך ניהול מאובטח של ID דיגיטלי לכל מוצר. אופן כזה מאפשר בנייה של שרשרת אספקה רזה יותר ובו בעת מוריד את היקפי כוח האדם הנדרשים תוך מתן חווית שירות גבוהה יותר ללקוח".

x