$
רכב

יעקב דיין: "נאפשר להזמין רכב לשעתיים באפליקציית Wefix שלנו"

אחרי עסקאות הנדל"ן באירופה, יעקב דיין חושף את תוכניות ההתרחבות של המשפחה בתחום הרכב בארץ: ליסינג ואפילו תחבורה שיתופית והשכרות לפי שעה

אודי עציון 08:2131.12.19

"לכל דבר יש עיתוי, ואסור להתאהב בנכס. נדל"ן זה לא רכב שהערך שלו תמיד יורד. אם מגיעה הצעה טובה, זה הזמן למכור". כך אומר יעקב דיין, בעקבות עסקאות הענק האחרונות שביצעו אחיו באירופה (מכירת ADO לאדלר הגרמנית תמורת 708 מיליון יורו בידי מיקי דיין, ורכישת 9.99% מחברת אראונד טאון בידי TLG, שבעל המניות הגדול שלה הוא אמיר דיין, בכמיליארד יורו, א"ע). "אבל יש עסקים שלעולם לא נמכור, כמו טרייד מוביל, חברה שיש לנו קשר רגשי אליה, ואחי דודו ז"ל השקיע בה את הנשמה".

 

 

 

דודו דיין נפטר במפתיע לפני כשנתיים וחצי, ויעקב ממשיך להגדיל את עסקי הרכב והנדל"ן שהוא מנהל בארץ. השנה מינה למנהל הקבוצה את שגיב מגר (39), לשעבר קצין ביחידה 504, ומי שעבד בעבר עם קבוצת LR באפריקה ועם מוטי זיסר במזרח אירופה, ושימש בעבר בתפקידים בקבוצת דיין.

 

 

מימין: יעקב דיין ושגיב מגר מימין: יעקב דיין ושגיב מגר צילום: יריב כץ

 

הקבוצה בארץ כוללת את רשת המשומשות טרייד מוביל, רשת הטרייד הרשמית של יבואני קיה, פיג'ו, סיטרואן, MG וסובארו, את יבואנית מוצרי הרכב פטרוטק ואת יצרנים השמנים דלק תעשיות. "עסקי הרכב ממשיכים להיות תחום דומיננטי אצלנו ואנחנו ממשיכים להרחיב אותם", אומר דיין.

 

ביוני רכשה טרייד מוביל את חברת השכרת הרכב והליסינג הקטנה ת.י.ר תמורת כ־20 מיליון שקל. "ת.י.ר היא חברה קטנה אבל איכותית, 60% ליסינג ו־40% השכרה, עם צי של כ־1,100 מכוניות. בעוד חמש שנים אני מעריך שהצי שלה יהיה מעל 4,000 מכוניות. היא גם תכניס אותנו לעולם התחבורה השיתופית. באמצעות אפליקציית Wefix שלנו, שיש לה כבר 300 אלף משתמשים ומאפשרת לכל אחד להזמין בקלות בעלי מקצוע כמו חשמלאי, נגר, שירותי טיפוח או הובלות, נאפשר להזמין גם רכב לשעתיים", אומר מגר.

 

"השוק משתנה"

 

דיין: "השוק משתנה ומספר האנשים ששמים 130 אלף שקל על רכב חדש ילך ויירד, ואנשים יעדיפו לרכוש את שירותי הניידות שלהם באופן אחר. אנחנו רוצה להיות המקום שיציע להם את כל השירותים - מאוטו לשעתיים, ליום, לחודש, לליסינג פרטי ועסקי, או משומש. מדובר גם בחיבור בין עסקים אחרים שלנו, כמו רשת קראון פלאזה".

 

פעם רציתם להיות יבואני רכב ואף התמודדתם על רכישת יפנאוטו. זנחתם את הכיוון הזה?

דיין: "אם תבוא הצעה טובה, ניכנס. זה עוד יכול לקרות. עוד נראה כאן הרבה מותגים חדשים בתחום הרכב החשמלי. במקביל יכול להיות שנשמש כסוכני משנה של היבואנים הקיימים. גם כך יש אצלנו זרם של לקוחות, ומגרשי תצוגה גדולים. היבואנים מנגד מתמודדים עם עלויות הנדל"ן הגבוהות והצורך להתאמץ להביא לקוחות לאולמות".

 

במקביל ממשיכה חברת טרייד מוביל לגדול, עם פתיחה של סניפים חדשים באשדוד ובבאר־שבע, שם יזמה בניית מתחם רכב חדש, שאליו הצטרפו גם אלבר ושלמה סיקסט. "יהיו שם גם בתי קפה ומרחבים לילדים, זה לא יהיה עוד גלילות, גם העולם הזה הולך לכיוון של חוויית קנייה",

אומר מגר. "התחלנו להציע גם אפשרות לשנת אחריות נוספת, לקוח מגיע אלינו ואם הרכב תקין, הוא מקבל שנת אחריות נוספת בעלות של 500־800 שקל".

 

במשפחת דיין ממשיכים לשמור על יחסים קרובים. את העסקה בגרמניה חגגו בארוחת ראש השנה אצל אם המשפחה, שגידלה 11 אחים בדירת חדר בשכונת התקווה בתל־אביב. "אמא כבר קרובה לגיל 90 והנכדים עדיין באים להתייעץ איתה בהחלטות אישיות. אמא ואבא לימדו אותנו שקודם חשובה ההגינות. בסוף לפני שזה כסף, זה אנשים. ההתנהלות שלנו שמרנית, אנחנו לא ממונפים, ככה זה כשבאים ממקום שלא היה".

 

היא גאה לראות עליכם כתבות בעיתון?

"היא גאה בנו, בפרסומים פחות, ומזכירה לנו שההצלחה סמויה מהעין".

x