$
תקשורת

משרד התקשורת מפחית התעריפים הסיטונאיים ב-HOT: "פוגעת משמעותית בתחרות"

HOT גובה מהצרכן מחיר נמוך ביחס למחיר הסיטונאי שאותו היא גובה מספקיות השירות כמו סלקום ופרטנר, והרווח שלהן נפגע. משרד התקשורת פרסם שימוע מתוך כוונה לקבוע מחירים סיטונאיים חדשים: 54 שקל בחודש למהירות 100 מגה, 61.5 שקל למהירות 200 מגה, ו-76 שקל בחודש למהירות 500 מגה

אביאור אבו 18:4230.12.19

משרד התקשורת פרסם היום (ב') שימוע בעניין הפחתת התעריפים הסיטונאיים שאותם משלמות ספקיות האינטרנט ל-HOT תמורת חכירת התשתית שלה.

 

 

 

השימוע מגיע לאחר שהספקיות, כמו סלקום ופרטנר, טוענות כי המחיר הקמעונאי שגובה HOT מהצרכן, נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה אותו הן משלמות לה, מה שמשאיר להן רווח זעיר עד אפסי ובמקרים מסוימים אף שלילי. בעקבות כך, השוק הסיטונאי ברשת HOT כמעט ולא פועל בשנתיים האחרונות והספקיות עובדות בעיקר על תשתית בזק. בשבוע שעבר סלקום אף הפסיקה לעבוד עם HOT.

 

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT צילום: HOT

 

במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי שנכנסה לתוקף בתחילת 2015, נדרשות הספקיות לשלם לבזק ול-HOT דמי תיווך עבור חכירת התשתית שלהן. בחודש יוני 2017 קבע משרד התקשורת את התעריפים המרביים לחודש עבור השירותים הסיטונאיים ברשת HOT: עבור מהירויות הנמוכות מ-200 מגה קבע המשרד תשלום חודשי קבוע של 41.6 שקל, ו-55.8 שקל עבור מהירויות של 200 מגה ומעלה. עם זאת, לסכום זה התווסף תשלום גמיש התלוי בשימושי הלקוח - 15.6 שקל עבור כל מגה תעבורה, כשצרכן צורך בממוצע כ-1.3 מגה בחודש. כך לדוגמה, בזמן שספק שירות מעביר ל-HOT סכום של 90 שקל בחודש עבור מהירות 200 מגה, HOT גובה מחיר זהה מהצרכן.

 

"השוואה בין התעריפים הקמעונאיים לתעריפים הסיטונאיים ברשת HOT", נכתב בכתב השימוע, "מעלה קושי תחרותי רב בשל הפגיעה ביכולתם של ספקי השירות להתחרות בתעריפים הקמעונאיים של HOT". עוד נכתב כי "HOT בחרה לשווק באופן אגרסיבי, ובמשך תקופה נמשכת מזה למעלה משנה שירותים במחירים קמעונאיים שנמוכים מהמחירים הסיטונאיים. פרקטיקות התמחור של HOT, המכונות צמצום מרווחים, מובילות לפגיעה משמעותית בתחרות ומעלות את הצורך לבצע עדכון תעריפים זה באופן מידי".

 

על כן, שוקל משרד התקשורת לקבוע מחירים סיטונאיים חדשים וקבועים, וזאת ללא תלות בשימושי הלקוח שמייקרים כיום את המחיר: 54 שקל בחודש למהירות 100 מגה; 61.5 שקל בחודש למהירות 200 מגה; ו-76 שקל בחודש למהירות 500 מגה. המשרד אמד את המרווח הקמעונאי הנדרש לספקיות השירות בכ-19-13 שקל למנוי לחודש, כתלות במהירות, כאשר הוא לוקח בחשבון עלויות אחרות כמו התקנה וציוד קצה בסכום של כ-31 שקל.

 

ב-HOT אמנם קיים רצון לספק מחיר נמוך לצרכן, אך החברה אחראית באותה מידה לקיום שוק סיטונאי תקין ותחרותי. עם זאת, האחריות האמיתית היא על משרד התקשורת, כגוף מפקח, ובשימוע זה הוא מבקש להחיות מחדש את השוק הסיטונאי על גבי רשת HOT וליצור מגרש משחקים תחרותי יותר הפועל לטובת הצרכנים.

 

מ-HOT לא נמסרה תגובה.

x