שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

עדכון לתכנון: מרכז עירוני חדש בנתניה יכלול 6,300 דירות

עודכנה מדיניות התכנון של קרקע בת 780 דונם במרכז העיר, זאת בעקבות חוסר מימוש התוכנית התקפה מ-2003 במקום, לפיה אמורות היו להיבנות 2,800 דירות בבנייה נמוכה; התוכנית החדשה תכלול מבנים בעלי 30 קומות ויהיו בה שטחי מסחר ותעסוקה

ענת דניאלי 12:1118.12.19

עודכנה מדיניות התכנון בחטיבת קרקע של 780 דונם במרכז נתניה, בעקבות חוסר מימוש התוכנית התקפה במקום. במקום 2,800 דירות בבנייה נמוכה ניתן יהיה לבנות 6,300 יח״ד במבנים עד 30 קומות, שטחי ציבור מסחר ותעסוקה.

 

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, החליטה לאמץ מדיניות תכנון חדשה למרכז עירוני חדש שיוקם בנתניה. העדכון מאפשר ציפוף משמעותי בתוכנית ובנייה של עד 6,300 יח״ד במבנים של עד 30 קומות, תוספת של 3,500 יח״ד לתוכנית שאושרה במקום בשנת 2003.

 

הדמיה מרכז עירוני חדש נתניה הדמיה מרכז עירוני חדש נתניה הדמיה: עיריית נתניה

 

התוכנית תוקם בשטח של כ-780 דונם שרובו פינוי וללא בינוי, הממוקם במרכז העיר ברצועה המרכזית בין כביש 2 ממזרח והים ממערב; בין הרחובות היהלומן אברמס, שד' בן צבי במזרח, בן גוריון במערב, ושכונת נווה עוז בדרום.

 

בעקבות השינוי במדיניות התכנון במקום יתווספו עד כ-6,300 בצפיפות של 20 יח״ד לדונם נטו בבינוי מגוון של 6-30 קומות. זאת במקום התכנון שהייתה בתוקף עד כה ובמסגרתה ניתן היה לבנות במתחם 2,800 יחידות דיור בצפיפות של 8 יח״ד לדונם ובבינוי של 2-7 קומות. המשמעות הייתה שמרבית השטח יועד לבניה נמוכה וצמודת קרקע.

 

״שינוי התכנון במתחם נדרש עקב חסר מימוש של רוב שטח התכנית התקפה במקום״, הסבירו במנהל התכנון. לטענתם המסמך מציג תכנון עדכני, עם ניצול יעיל של חטיבת הקרקע הפנויה ברובה אשר מקצה זכויות בניה, באופן שיאפשר בין היתר פיתוח ראוי והנחת תשתיות עירוניות באזור. על פי עקרונות התכנון החדש אזור התכנון חולק ל- 22 תתי מתחמים כאשר ניצול ומימוש מלוא הזכויות המוצעות והוספת יחדות הדיור מותנה בתכנון המתחם בשלמותו.

 

נגישות שתעודד תחבורה ציבורית

 

התוכנית כוללת תוספת שטחי ציבור מסחר ושטחי תעסוקה וכוללת מערכת נגישות חדשה, שנשענת על הליכה ברגל ושימוש בתחבורה ציבורית - שמשנה את התפיסה התחבורתית של התוכנית הישנה, שנשענה בעיקר על שימוש ברכב פרטי.

 

מסמך המדיניות מציע לשמור על רחובות אוסקר שינדלר, לוי אשכול ואירנה סנדלר כרחובות הראשיים והעיקריים עליהם תתבסס מערכת תחבורה ציבורית, מבני ציבור ועירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה.

 

שדרות אוסקר שינדלר מוצעים להפוך לשדרה מרכזית ירוקה ברוחב של 15 מ', הכוללת מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים. לאורך שדרות אירנה סנדלר מוצעת שדרה ירוקה א- סימטרית ברוחב 8 מ' בצד אחד של הרחוב בלבד. כמו כן, מאפשר המסמך ניצול של רחובות משניים וחיבור השדרות המרכזיות אל הפארק, מבני הציבור והשטחים הפתוחים.

נתניה
נתניה צילום: עמית שעל
 

כמו כן, המסמך כולל את המשך ציר "הרצועה הירוקה" שהתוותה תוכנית המתאר הכוללנית של נתניה, שתחילתו בחורשת הסרג'נטים במזרח העיר והמשכו כחלק מתוכנית זו בחוף הים במערב.

 

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "המסמך מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה של נתניה, תוך תוספת משמעותית לחיזוק העירוניות המתחדשת באזור הכוללת את השכונות גבעת הפרחים ממזרח (בתכנון), נווה עוז בדרום ומתחם גרינטל שמצפון. התכנון כולל עירוב שימושים ומציע מגוון של סוגי דירות, כמו גם מענה לצורכי ציבור ופארקים לרווחת התושבים ומהווה תכנון עדכני".

 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "תכנית 542 א' הינה תוכנית וותיקה שנדרשנו לבצע בה מקצה שיפורים ולהתאימה לצורכי השעה. אני שמחה שאחרי שנים רבות בהן שיוועו בעלי הקרקע לממש את זכויותיהם, אישרה הוועדה המחוזית את בקשתה של עיריית נתניה ופרויקט 542 א' יוצא לדרך. תודתנו נתונה גם לרשות מקרקעי ישראל על שהקצתה 50 מיליון שקל לפיתוח תשתיות למתחם".

 

מסמך המדיניות נערך ע"י צוות התכנון של עיריית נתניה בראשות מהנדס העיר ארז טל ובתיאום עם לשכת התכנון.

  

x