$
רכב

מזראטי חושפת: מכונית חשמלית ראשונה שתצא לשוק בשנה הבאה

ממצגת החברה למשקיעים עולה כי מכונית הספורט החדשה של מזראטי, שתיקרא ככל הנראה "אלפיירי", תצויד בהנעה כפולה שתבוסס על צמד מנועים חשמליים

תומר הדר 19:2226.09.19

מזראטי תציג מכונית חשמלית ראשונה בשנה הבאה, כך עולה ממידע שנחשף במהלך מצגת של החברה לשוק ההון שנחשפה בפני בעלי מניות.

 

 

 

מהמצגת עולה כי מכונית הספורט החדשה של מזראטי, שתיקרא ככל הנראה "אלפיירי", כשמה של מכונית תצוגה של מזראטי משנת 2014, תצויד בהנעה כפולה שתבוסס על צמד מנועים חשמליים. היא תיוצר במודנה, עיר הבית של מזראטי.

 

החשמלית החדשה החשמלית החדשה

 

עוד עולה מהמצגת כי חלק מהיצע הדגמים של היצרנית ההולך ומזדקן יזכה לעדכונים - כך, הגיבלי תזכה בשנה הבאה לגרסה היברידית. בנוסף, הלבאנטה, רכב הכביש שטח הראשון והיחיד עד כה של מזראטי צפוי לזכות בעוד כשנה ל"אח קטן", רכב כביש שטח קטן הצפוי ככל הנראה להתחרות ישירות מול אאודי 3 Q ודומיו. רכב הכביש שטח החדש ייוצר ככל הנראה בקסינו, במרכז איטליה.

 

מזראטי אינה יצרנית הרכב הראשונה או היחידה שמודיעה על כוונה לייצר רכב חשמלי. פורשה חשפה זה מכבר את הטייקאן החשמלי ויצרניות אחרות נערכות גם הן לחשיפת דגמים חשמליים, בין היתר עקב חוסר ברירה: האיחוד האירופי נערך בימים אלה להטמעה של תקנות זיהום חדשות - תקנות CAFE הדורשות מיצרני הרכב להפחית את ממוצע פליטות המזהמים. בניגוד לתקנות עבר, תקנות זיהום ממוצעות לרכב הן תקנות המשקללות את ממוצעי פליטות המזהמים של כל הדגמים שיצרן מוכר, כלומר גם המזהמים ביותר וגם הנקיים ביותר. יצרן שאינו עומד בתקנות נקנס בסכומים שעשויים להגיע לאלפי יורו לרכב, מה שמחסל לחלוטין את הרווחיות של היצרן.

 

במקרה של יצרניות כדוגמת מזראטי, פרארי, בנטלי ופורשה, המתמחות ביצור מכוניות שפליטות המזהמים שלהן גבוהות בהרבה מהממוצע עקב הצורך בביצועים קיצוניים - יצור של מכוניות חשמליות הוא בגדר חובה, כדי לאזן את פליטות המזהמים של הדגמים שמצוידים במנועי בנזין ודיזל חזקים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x