$
מכשירים ומדריכים

אפל אופטימית, הזמינה 75 מיליון אייפונים; כמה מהם תצליח למכור?

מקורות בשרשרת הייצור של החברה בסין מסרו שקיבלו הזמנה נרחבת לדור הבא של הטלפון, ודרישה לפתח יכולת לייצור עד 80 מיליון יחידות אם יידרשו לכך. ואולם, האופטימיות הזו סותרת את התחזיות בשוק המובייל, שמראות קיפאון בשוק הפרימיום ואף ירידה

רפאל קאהאן 12:4225.07.19
קבלני הייצור של אפל מתכננים לייצר עבורה כ-75 מיליון אייפונים בחצי השני של 2019 - כך דיווחה סוכנות בלומברג, ע"ב מקורות בשרשרת הייצור של החברה בסין. מדובר במספר מעודד עבור אפל, שצופה ביקוש יציב למכשיריה; הערכות השוק מדברות על מכירות של בין 70 ל-80 מיליון אייפונים מהדור הקודם בחצי השני של 2018.

 

 

לא ברור מהי התפלגות הדגמים בתוכניות הייצור, אך ידוע זה שמדובר בשלושה דגמים ושקבלני הייצור נדרשו להעלות את פוטנציאל התפוקה לעד 80 מיליון יחידות. על פי דיווחים נוספים פוקסקון, קבלנית הייצור העיקרית של אפל מגייסת בימים אלה כוח אדם ומבטיחה משכורת גדולה ב-10% ממה ששולם לפועלי הייצור שלה בשנה שעברה.

 

תמונת סדרת האייפון 11 שדלפה לרשת תמונת סדרת האייפון 11 שדלפה לרשת צילום: EVERYTHINGAPPLEPRO

 

 

למרות הירידות בביקושים שנובעים לא מעט בגלל דעיכת הדרישה בסין, האייפון הוא עדיין מוצר הדגל של אפל. הכנסותיה מהמכירות בעונת החגים של סוף 2018 הגיעו לכ-52 מיליארד דולר, כ-15% פחות מהשנה הקודמת; עם זאת, ברבעון הרביעי אשתקד מכרה אייפונים בכ-37 מיליארד דולר, זינוק של 27% ביחס לרבעון הרביעי ב-2017. נתונים אלה מעידים שהמצב אינו קשיח ועשוי להשתנות ככל שאפל תצליח לנסות לשפר את ביצועיה.

 

למרות שאפל מתכננת לייצר הרבה מכשירים אין כל ערובה שתמכור את כולם; החברה ידועה כאחת שאינה בוחלת בחיתוך של מוצרים שאינם עומדים בדרישותיה או בתכניות שלה, ויתכן שבפועל יימכר מספר קטן משנדרש בשלב זה ושהיקפי הייצור יצומצמו לאחר ההשקה.

 

חנות אפל באירופה חנות אפל באירופה צילום: גטי אימאג'

 

 

אפל מוטרדת מאוד מתדמיתה, וכשהחלו הירידות במכירות האייפון חדלה מלפרסם את מספר היחידות שנמכרו. תחת זאת, החלה לחשוף נתונים טובים מבחינתה - העלייה בהכנסות משירותים ואפליקציות. לא מן הנמנע שתוכניות הייצור הנוכחיות הן בגדר משאלת לב, ולאו דווקא הערכה מלומדת על הביקוש בפועל לאייפון הבא.

 

 

 

כל הערכות חברות המחקר הגדולות בתחום הציגו צפי לקיפאון בצמיחת שוק המובייל ואף לדעיכה בהיקף המכירות, בדגש על מכשירי עילית; חלק מהחוקרים הצביעו על המחיר הגבוה של מכשירי הפרימיום, כמו גם נטיית ספקיות סלולר בארה"ב לצמצם סבסוד מחירים והארכת התחייבויות מנויים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x