$
רכב

חביב שליחי הפיצה פורש לגמלאות: דגם חדש למובי קימקו

הדגם החדש מצויד במנוע חדש אך עם הזרקת דלק, ולראשונה גם בלמי דיסק אחורי וקדמי ושני בולמי זעזועים אחוריים, במקום אחד. גם המשקל ירד, בסיס הגלגלים התקצר והמושב נמוך יותר. קרור האוויר הוחלף בקרור נוזל, ויש אפילו שקע USB לטעינת הסמארטפון. המחיר: 14,900 שקל, עדיין אחד מקטנועי ה-125 סמ"ק הזולים בארץ.

אודי עציון 20:4110.03.19

קימקו מובי אף פעם לא היה כלי דו גלגלי שלוקחים להשכיב בעיקולים, שמככב בחלומות של רוכבים. כמעט להיפך: הוא היה פשוט, ספרטני ועלה פחות מכמה דגמי אופניים חשמליים יוקרתיים שאפשר לקנות בארץ. וזה היה סוד הקסם שלו.

 

17,174 קטנועי הקימקו מובי נמכרו בישראל מאז 2003, כאשר מאז 2007 הוא היה הרכב הדו-גלגלי הנמכר בארץ 11 שנים ברציפות. אפילו ב-2018, למרות שהמלאי אזל בספטמבר, הוא סיים את השנה במקום הראשון, עם 937 מסירות בשנתו האחרונה. "מובי", אגב היה שם ישראלי לקימקו GP הטיוואני. גם בדגם החדש מדובר בשם ייחודי לכלי, שמשוווק בעולם כקימקו G-סנס.

 

ועכשיו הוא פורש רשמית לגמלאות: המובי מוחלף השבוע בדגם חדש, שישמור על המחיר האטרקטיבי של קודמו, בתקווה לשחזר את ההצלחה. המובי המקורי הפך למיתולוגי מקומית, חביב על שליחים דו גלגליים, מענף הפיצה ועד חברות החבילות הקטנות. היו לו 125 סמ"ק, קרבורטור וקירור אוויר, ולפי ההערכות 75% מרוכביו היו שליחים.

  

מימין: מובי קימקו חדש ולידו הישן מימין: מובי קימקו חדש ולידו הישן

 

"המחיר הזול קרץ לרוכבים ולעסקים רבים, שגילו לשמחתם שגם מחירי החלפים של המובי היו נמוכים מאוד, וכך גם עלויות התחזוקה. ואם רציתם לחסוך עוד יותר יכולתם גם למצוא אינסוף חלפים סיניים בחצי מהמחיר של המקוריים - מה שהוריד אפילו עוד את עלויות התחזוקה", מסביר אביעד אברהמי, עורך אתר הקטנועים והאופנועים "פול גז". "המובי התגלה כלי אמין ועמיד שעומד בגבורה בהתעללויות של הרוכב הישראלי, ובמיוחד של השליח הישראלי. כמו טויוטה היילקס, רק עם שני גלגלים. ככה הופכים לקאלט".

 

הדגם החדש מצויד במנוע חדש אך עם הזרקת דלק, ולראשונה גם בלמי דיסק אחורי וקדמי ושני בולמי זעזועים אחוריים, במקום אחד. גם המשקל ירד, בסיס הגלגלים התקצר והמושב נמוך יותר. קרור האוויר הוחלף בקרור נוזל, ויש אפילו שקע USB לטעינת הסמארטפון. המחיר: 14,900 שקל, עדיין אחד מקטנועי ה-125 סמ"ק הזולים בארץ.

 

למרות שחלק מענף השליחויות עבר בשנים האחרונות לקטנועי חשמליים, קובי גילון, מנכ"ל עופר אבניר, יבואנית קימקו, מאמין שהדגם החדש ישמור על מיקומו בטבלאות המכירות. "המובי החדש מתקדם יותר, אבל עדיין מציע מחיר תחרותי מאוד", אומר גילון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x