$
חדשות טכנולוגיה

אנטי אובר: מיזם תחבורה שיתופית של ב.מ.וו ודיימלר

שתי היריבות הקשות חוברות לנוכח השינויים בשוק הרכב; הן ישיקו חמישה מיזמים של שיתוף נסיעות וטעינה חשמלית בהשקעה של כ-1.1 מיליארד דולר

שירות כלכליסט 12:0223.02.19

שתי החברות היריבות ב.מ.וו. ודיימלר חוברות במטרה להיכנס לתחרות מול אובר ו-Waymo של אלפבית, ומשיקות ביחד חמש יוזמות לתחבורה שיתופית.

 

 

 

שתי יצרניות רכבי היוקרה הגרמניות הודיעו לראשונה על תוכניתן לשתף פעולה באביב האחרון, וכעת מוכנות לצאת לדרך עם פרויקטים שכוללים שיתוף נסיעות ורכבים, וכן טעינה חשמלית של כלי רכב. הפרויקט, במסגרתו אמורות השתיים להשקיע כ-1.13 מיליארד דולר, אמור ליצור 1,000 מקומות עבודה.

 

מפעל ב.מ.וו מפעל ב.מ.וו צילום: בלומברג

 

הפרויקט משקף שינוי דרמטי בפניה של תעשיית הרכב בעשור הקרוב - שינוי שמאיים להפחית בחדות את מכירות כלי הרכב החדשים. ה-Boston Consulting Group למשל, העריכה שבערך שליש מהקילומטראז' השנתי שעושים אזרחי ארה"ב עד שנת 2030 יבוצע ע"י כלי רכב אוטונומיים חשמליים שיופעלו ע"י שירותי שיתוף נסיעות.

 

למעשה כל יצרניות הרכב הגדולות בעולם כבר השיקו גרסה כלשהי של תוכנית שיתוף נסיעות, בין אם עצמאית או במסגרת שותפות. אך האתגרים הינם משמעותיים, כפי שלמדה חברת פורד שהודיעה לאחרונה שהיא סוגרת את שירות הנסיעות שהקימה – Chariot.

 

כחלק מהמיזם החדש, דיימלר תמזג את שירות Car2G שלה עם מגוון שירותי הניידות שמפעילה ב.מ.וו. התוכנית המשותפת עתידה להתמקד כאמור בחמישה פרויקטים: Free Now, שירות שיתוף נסיעות בסגנון אובר; Share Now, אשר יחליף וירחיב את Car2Go; Charge Now, רשת הטענה לכלי רכב חשמליים; Park Now, שירות שיעזור לנהגים למצוא מקומות חניה; ו-Reach Now, שירות בחירת מסלולים ותחבורה לסמארטפונים.

 

"חמשת השירותים האלה יתמזגו זה עם זה ליצירת שירות תחבורה אחד עם צי חשמלי ואוטונומי של כלי רכב שנטען וחונה אוטומטית", כך אמר מנכ"ל ב.מ.וו, הרלד קרוגר.

 

בכוונת שתי החברות לשמור על הפרדה בפעילותן, למשל בכל הנוגע למחקר ולפיתוח של רכבים חשמליים ואוטונומיים. אולם גם כאן יתבצע שיתוף פעולה, בעוד השתיים מנסות לרכוש יחד את שירות המיפוי לשעבר של נוקיה – טכנולוגיה שנחשבת חיונית עבור כלי רכב אוטונומיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x