$
אינטרנט

דו"ח הרשת של מרי מיקר: הקהל קונה פחות מכשירים, אך גולש יותר

האנליסטית הבכירה פרסמה את דו"ח האינטרנט השנתי שלה, שמציג טרנדים ומגמות בתחום הגלישה, המובייל והשירותים המקוונים. לראייתה, יש סיבה טובה להאטה במכירות הסמארטפונים, על אף שחצי מהאנושות מחוברת לאינטרנט

יואב סטולר 12:5931.05.18

כמדי שנה פרסמה האנליסטית מרי מיקר את דו"ח מגמות האינטרנט; הפעם, סימנה תחזיות כהאטה בשוק הסמארטפונים, לעומת האצה בזירת השירותים המקוונים. הדו"ח של מיקר נחשב לנקודת ציון חשובה, והוכח בעבר כמקיף ומדויק - וכסימן לבאות בתעשיות טכנולוגיה שונות.

 

 

מיקר ציינה בדו"ח ש-2017 היתה השנה הראשונה מאז מהפכת המובייל בה לא נרשמה צמיחה בהיקף מכירות הטלפונים החכמים. הסיבה, לראייתה, היא שלרוב הציבור כבר יש סמארטפון והמכשירים טובים דיים - כך שיש פחות סיבות לשדרוגם בתדירות גבוהה.

 

גולשים יותר, משדרגים פחות את המכשיר גולשים יותר, משדרגים פחות את המכשיר צילום: שאטרסטוק

 

 

גם קצב הצמיחה במספר משתמשי הרשת הואט; ב-2017 נרשמה צמיחה של 7% בלבד, לעומת 12% ב-2016. לפי דו"ח מיקר, יותר ממחצית האנושות מחוברת כיום לאינטרנט.

 

מיקר זיהתה צמיחה במקום אחר: בזמן במבלה הקהל ברשת: למשל, האוכלוסייה המבוגרת בארצות הברית בילתה בממוצע 5.9 שעות ביום במדיום הדיגיטלי, 0.3 שעות יותר מהממוצע ב-2016. מרבית הזמן היה מהטלפון הנייד: כ-3.3 שעות. היבט נוסף בו נבחן שוק הסמארטפונים הוא סוגיית המחירים. מכשירי הדגל של החברות המובילות נמכרו במחיר יקר שהגיע ולעיתים גם חצה את ה-1,000 דולר. עם זאת, המחיר הממוצע למכירה המשיך לרדת. העלויות שהלכו ופחתו הגבירו את אימוץ המכשירים החכמים בקרב השווקים המתפתחים, שם זכו לאהדה דגמים מוזלים.

 

תחום הפינטק ידע שנה מוצלחת יחסית: שירותי התשלומים הדיגיטליים המשיכו לחלחל ולהפוך פופולריים ונגישים יותר לציבור. מי שהמשיכה להוביל על פי הדו"ח את הטמעת הטכנולוגיות בתחום היא סין, בה יותר מחצי מיליארד אנשים משתמשים פעילים בתשלומים בנייד.

 

שירות התשלומים של גוגל שירות התשלומים של גוגל צילום: Android Authority

 

 

תחום המסחר המקוון המשיך להאיץ את השתלטותו על תחום הקמעונאות: על פי הנתונים שהוצגו במסמך במהלך 2017 גדלו המכירות ברשת בשוק האמריקאי ב-16%, אחרי עליה של 14% בשנה שקדמה. אמזון, שהפכה לסמל התופעה, הגדילה את הנתח שלה במכירות המקוונות בארצות הברית ב-28% משנה שעברה. כמו כן, שינויים שחלו בזירה הזו במהלך 2017 והוזכרו בדו"ח הם כניסתה של גוגל לשירותי המסחר המקוון בזמן שמתחרתה אמזון החלה נעה גם לתחום הפרסום.

 

הטרנד הבולט שהוזכר בדו"ח הוא צמיחת כלי השליטה הקולית. על רקע כניסתן של כל ענקיות הטכנולוגיה לתחום בשנה האחרונה, נותרה מורגשת היטב שליטתה של אמזון גם כאן. על פי הדו"ח, גדלה קהילת הצרכנים של הרמקול החכם אקו ליותר מ-30 מיליון ברבעון הרביעי של 2017, גידול של יותר מ-10 מיליון יחידות ברבעון. אותה תקופה מדוברת היא עונת הקניות האמריקאית, שעשתה לרמקול החכם של אמזון רק טוב.

 

מיקר מצביעה בדו"ח שלה על נקודת מפתח חשובה בתחום הטכנולוגי, כשאת דבריה מלווים תקנות ה-GDPR האירופיות שנכנסו בסוף השבוע האחרון לתוקפן. האנליסטית ציינה שבפני חברות הטכנולוגיה עומדת הדרישה לפצח את "פרדוקס הפרטיות", אליו הן נקלעו. לדבריה, הן לכודות בין השימוש בנתונים לטובת חוויות משתמש טובה יותר לבין הפגיעה בפרטיות – סוגיה שצפויה להמשיך לבעור.

 

נקודה משמעותית נוספת שציינה מיקר בדו"ח היא ההשפעה של הטכנולוגיה על שוק העבודה והשיבוש שהיא צפויה להביא באיך שהוא פועל כיום. לדבריה, בדיוק כפי שהאמריקאים עברו מחקלאות לשירותים בשנות ה-90, סוגי התעסוקה שוב יהיו תחת מכבש עצום של שינויים.

 

 

 

המתיחות הגוברת בין סין ובין ארצות הברית זכתה אף היא להתייחסות בדו"ח מיקר: נכון להיום, סין היא ביתן של 9 מתוך 20 חברות האינטרנט הגדולות בעולם לפי שווי השוק. סכום מרשים, בעוד שארה"ב מחזיקה ב-11. מיקר מציינת שלפני חמש שנים, לסין היו 2 בלבד ולארה"ב היה 9. כמו כן, חברות הטכנולוגיה האמריקאיות עדיין תלויות בצורה רבה בהגירה שנותרה מנוע צמיחה חשוב עבורן. יותר ממחצית החברות הטכנולוגיות המוערכות ביותר בארה"ב שייכות למהגרים מהדור הראשון או השני.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x