$
פרויקטים

העובדים הם הלקוחות החשובים ביותר שלך

איך חברות למדו להשתמש בעקרונות השיווק כדי לגייס את העובדים הטובים ביותר?

שרון ישראל, בשיתוף Xtra Mile 16:4518.10.17
כפי שאומרת הקלישאה הידועה: "הטובים ביותר כבר תפוסים". כך גם בשוק העבודה, סביר להניח שמועמד החלומות שלכם כבר מחזיק במשרה בחברה אחרת, וסביר מאד שהוא לא מחפש עבודה באופן אקטיבי. עולם השיווק השקיע שנים ביצירת טכניקות לתפיסת תשומת הלב של הצופים גם כשהם לא מסתכלים, וכשאותן טכניקות מיושמות בעולם גיוס העובדים, מתגלות דרכים אפקטיביות להגיע אל העובדים הטובים ביותר - גם אם הם עובדים בחברה אחרת.

 

מיתוג מעסיק – כשהעובד הופך ללקוח
מיתוג הוא מרכיב חיוני בשיווק, והוא הדרך של החברה לבלוט בעיני הלקוחות מול ים המתחרים. כשמדובר בעובדים פוטנציאלים, מיתוג הוא חשוב לא פחות. מיתוג יקבע את האופן בו עובדים פוטנציאלים תופסים אתכם, ויעצב את המסר שלכם בשוק. המיתוג הוא החלטה אסטרטגית שמגדירה איך החברה נתפסת ועוזרת לה להיתפס כמעסיק נחשק עבור העובדים המתאימים. חברות שעוברות תהליך מיתוג מתכננות סדרת מסרים מדויקת ומשדרות אותה אל אוויר העולם עם תוכן כתוב וויז'ואלי. המותג הוא חלק בלתי נפרד מכל מה שקשור לחברה – המשרדים, ערבי הצוות, הפוסטים בפייסבוק והחתימה בתחתית המייל.

דוגמה טובה ליצירת מיתוג מעסיק מוצלח ניתן למצוא אצל ענקית טכנולוגיית המידע מטריקס גלובל, שעברה לא מזמן תהליך מיתוג מעסיק במשרדיה במזרח אירופה. החברה עיצבה מחדש את המשרדים, ואפילו יצרה דמות מותג שתוביל את מאמצי הגיוס שלה. התוצאות לא אחרו לבוא – מטריקס גלובל זכתה לתשומת לב לא מבוטלת מהתקשורת המקומית, ובעלייה משמעותית בהיענות של מועמדים.

 

 צילום: שאטרסטוק

 

להבין את הכאב של העובדים

עוד עיקרון שיווקי שחשוב לזכור כשמגייסים נוגע ל"לקוח" עצמו – מה כואב לו ואיך אתם יכולים לרפא את הכאב הזה? כשמדובר בעובדים, חשוב לזכור שלכל עובד יש סדר עדיפויות משלו, שיקבע מה הוא מחפש במקום עבודה. שכר גבוה הוא אולי התשובה הזמינה ביותר, אבל הוא ממש לא הגורם היחיד, בפרט כאשר תנאי השכר יכולים להיות דומים מאד עבור תפקידים מסויימים, גם אם מדובר בחברות שונות. יכולת ניתוח קהל היעד של העובדים הפוטנציאלים מאפשרת לארגונים להבין יותר טוב את העובדים שלהם, ועוזרת להם לתת מענה נכון לצרכי העובדים ובכך להגביר את האטרקטיביות של החברה בשוק.

 

האם העובדים מחפשים להתקדם מקצועית ואישית? רוצים לאזן בין העבודה לחיי המשפחה? מעוניינים בהדרכה והכשרה? כל חברה צריכה לזהות את הצרכים המיוחדים של העובדים שלה ולמצוא פתרונות שיענו עליהם. הפנייה אל מועמדים פוטנציאלים כאשר הפתרון לבעיותיהם נמצא בחזית המסר מאפשרת לעובד לדעת שיש לחברה את היכולת לתת לו מענה על צורך מרכזי- בחייו המקצועיים או האישיים, ובכך שובה את ליבו. בנוסף, מענה לבעיות העובדים הוא רב ערך בשימור העובדים המוצלחים בארגון, שיעזור למנוע מהם לעבור לחברה אחרת.

 

אם נסתכל על חברת Salesforce לדוגמה, הידועה בתכנת ה-CRM שלה. החברה הקדישה תכנית אימונים מיוחדת למנהלי כוח האדם בחברה, שמטרתה לאפשר להם לשים את עצמם בנעליים של האדם אותו הם מראיינים, באמצעות מספר שאלות מנחות לא צפויות. באופן זה, הם יכלו להבין טוב יותר את הצרכים של המועמד, ויצרו חברה שידועה בתנאי העסקה טובים במיוחד – החברה מדורגת בין המקומות הגבוהים ביותר בין המעסיקים הגדולים ב-Glassdoor.

 

לחקור אפיקים חדשים לגיוס עובדים

עובדים מוכשרים רגילים שמתחרים עליהם. כדי ללכוד את תשומת הלב שלהם, חשוב תמיד לחפש דרכים מקוריות לפנות אל עובדים פוטנציאלים, על אחת כמה וכמה אם הם כבר מועסקים בחברה אחרת. קמפיינים חכמים לגיוס עובדים ניצלו את הידע של החברה כדי לפנות אל מועמדים באופן לא צפוי, ולהכיר להם את החברה ואת המשרות הקיימות בסביבה שונה ומפתיעה.

 

לדוגמה, חברת MediConnect האמריקנית שכרה וואן אותו מיתגה כ"ניידת גיוס מועמדים" והחנתה אותו ליד בנייני משרדים בשעות הצהריים. העובדים שיצאו לארוחה קיבלו פליירים עם מידע על החברה והמשרות בה, והזדמנות להיכנס לוואן ולקבל צ'ופר קטן. בכך הם תפסו את תשומת הלב של עובדים איכותיים שככל הנראה לא היו רואים את מודעת הדרושים באתר, כי הם לא מחפשי עבודה אקטיביים.

 

המועמדים האידיאליים נמצאים שם בחוץ

עקרונות השיווק, כאשר הם מיושמים לטובת גיוס עובדים, מאפשרים לחברות להיתפס כמעסיק נחשק מחד ולשמר את העובדים הקיימים מאידך. השילוב בין מקוריות, מיתוג וניתוח תמידי של צרכי העובד הוא התשובה בעולם בו לעובדים יש את היכולת לדעת על מעסיקים כמעט הכל, ולרוב יש להם גם את היכולת לברור בקפידה את מקום העבודה שלהם. הצלחות של חברות דרך מיתוג מעסיק חכם מוכיחות שהדרך הטובה ביותר להשיג את העובד האידאלי היא פשוט לחשוב עליו כלקוח.

 

שרון ישראל היא מנכ"ל משותף בחברת Xtra Mile – B2B Marketing Agency , המתמחה בפתרונות שיווק למגזרי ההייטק, מדיקל ותעשייה, כולל בנייה ויישום אסטרטגיות מיתוג מעסיק.
שרון ישראל שרון ישראל צילום: אלון ישראל
  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x