• תפריט
המדריך

בדיקת כלכליסט

פרטנר TV: ממשק מצוין ועשרות ערוצים

עם שלט נוח במיוחד, ממשק נגיש, מהיר ועתיר אפשרויות, יכולות הקלטת תכנים נרחבות ועשרות ערוצים שונים - נראה שפרטנר TV הוא מתחרה קשוח במיוחד בזירת הטלוויזיה המקוונת. ואולם, חסרים לשירות תכני VOD עדכניים

עומר כביר 18:2201.08.17
פרטנר היא אולי האחרונה להצטרף לשוק הטלוויזיה המקומי, אבל נראה ששירות פרטנר TV שלה עשה את הרעש הגדול ביותר, ודרבן שירותים קיימים, ובעיקר את דואופול יס והוט, להגיב במהלכים משמעותיים של פיתוח והשקת שירותי טלוויזיה מבוססי אינטרנט משלהם (NEXT של הוט שהושק במרץ וסטינג TV של יס שיושק בסתיו הקרוב).

האם פרטנר TV היא סיבה לדאגה למתחרות הקיימות, ותיקות וחדשות כאחד? "כלכליסט" הכניס שקית פופקורן למיקרו ויצא לגלות.

 

 

הממיר של פרטנר TV הממיר של פרטנר TV צילום: עומר כביר

 

 

חומרה

 

נכון להיום, השירות זמין רק בממיר שמספקת החברה, כשבימים הקרובים עתידות להצטרף אליו אפליקציות מובייל. בסוף השנה ובתחילת 2018 עתידה פרטנר להשיק גם אפליקציות לטלוויזיות חכמות ולאפל TV. אבל בינתיים, יש רק את הממיר. לא שצריך יותר מזה כדי לקרוץ למשתמשים המסורתיים של יס והוט.

 

הממיר עצמו קטן משמעותית ממרבית הממירים של שתי המתחרות הוותיקות, וגם מהממיר שמספקת סלקום TV, גם אם מעט כבד יותר ממנו. ובניגוד לסלקום TV ולממיר של סמארט, יש לו גם שעון בחזית. לי, באופן אישי, מאוד נוח שיש שעון על הממיר אבל יש משתמשים שאולי יחשבו אחרת.

 

 

שלט קטן ונוח שלט קטן ונוח צילום: עומר כביר

 

 

השלט של פרטנר TV קרוב יותר לשלטים של יס והוט מאשר סלקום TV וסמארט, וכלל לוח מספרים למעבר בין ערוצים, לצד כפתורי ניווט, קול, זפזופ ולחצני ניגון/השהייה והרצה. זאת, בניגוד לשלט של סלקום שלא כולל לוח מספרים בחלקו העליון (יש מקלדת מלאה בצדו התחתון) או השלט הספרטני של סמארט שלא כולל אפילו לחצני ניגון/השהייה והרצה או זפזופ. כן יש שם ארבעה כפתורי גישה מהירה לשירותים מרכזיים: VOD, הקלטות, נטפליקס ויוטיוב.

 

חרף ריבוי הכפתורים, השלט הוא הקטן ביותר מבין המתחרים, פרט לסמארט. הוא לא עבה ומגושם כמו השלטים של יס והוט, ארוך רק במעט מהשלט של סלקום, אך צר, דק וקל ממנו משמעותית.

 

ממשק

 

העיצוב של השלט וההחלטה להוסיף לו לוח מספרים אינה מקרית: פרטנר בחרה מן ההתחלה להתמקד בלקוחות המסורתיים של יס והוט, ולא "חותכי כבלים" חדשניים. לכן המספרים בשלט, שמאפשרים לעבור לערוץ בהקלדת מספרו (תכונה שלא קיימת אצל המתחרים) ולכן גם עיצוב ממשק המשתמש שבנוי סביב הערוצים הליניאריים של השירות. אלו עולים דברים ראשון עם הפעלה, וכל לחיצה על לחצן הבית מובילה בחזרה אליהם, או לתוכן ה-VOD האחרון שהתנגן.

 

 

ממשק השירות ממשק השירות צילום: עומר כביר

 

 

הערוצים הליניאריים הם גם נקודת המוצא לשאר יכולות השירות. לחיצה על כפתור הבית בעת צפייה בערוץ פותח תפריט שמציג ארבע אפשריות בכל צלע במסך (לבחירה באמצעות כפתורי הניווט): רשימת ערוצים, רשימת אפליקציות, חיפוש ותפריט.

 

התפריט כולל גישה לכל היכולות המרכזיות של השירות – תכני VOD, שירות Catch up, הקלטות, לוח שידורים, הגדרות ועוד. הניווט מתבסס על סרגל ניווט מרכזי, שמוביל לסרגלי ניווט משניים או ישירות לאופציות השונות. למשל, ב-VOD יופיע סרגל ניווט משני עם קטגוריות כמו סדרות ישראליות, סרטים ומועדפים, ולאחר מכן האפשרויות השונות. בסרטים, למשל, אלו קטגוריות כמו דרמה או מתח ופעולה. התוכן שמשודר ימשיך להתנגן במסך קטן בראש הממשק, כל עוד אין צורך להשתמש במקום זה על מנת להציג מידע, כמו תיאור תוכן סדרה או סרט בעת שיטוט ב-VOD.

 

 

סרגל הניווט סרגל הניווט צילום: עומר כביר

 

 

כפתורי קיצור הדרך בשלט נוחים מאוד לשימוש, ומעבירים מהר את המשתמש לאזור הרצוי. בעת צפייה בערוצים, לוח המספרים משמש למעבר ביניהם. אבל בעת צפייה בתכני VOD או תכנים מוקלטים, המספרים משמשים למעבר לנקודת זמן ספציפית בסרט או בהקלטה. שימושי, אך מבלבל בהתחלה. אולי עדיף היה לספק למספרים תפקיד אחיד בכל מקום במערכת, ולאפשר התאמה אישית בהגדרות.

 

 

ממשק פשוט ונוח ממשק פשוט ונוח צילום: עומר כביר

 

 

בעת צפייה בתוכן ניתן להשתמש במקשי הווידאו להשהיה או הרצה של התוכן קדימה ואחורה. לחיצה על כפתור OK תציג מידע על התוכן (שם, תיאור וקו זמן), ולחיצה נוספת תפתח תפריט אפשרויות קטן עם בחירות כמו הקלטה, שינוי שפת קול וכותביות או הוספה למועדפים.

 

שליטה בתכנים תוך כדי הפעלת סרט שליטה בתכנים תוך כדי הפעלת סרט צילום: עומר כביר

 

 

ממשק המשתמש עובד מהר מאוד, עם תגובה כמעט מיידית. העיצוב מוצלח מאוד, נוח לדפדוף עם שילוב מוצלח של תפריטים שמאפשר מעבר מהיר בין תכנים. הניגון עצמו מהיר מאוד, שנייה או שתיים להתחלת ניגון של תוכן VOD ופחות מכך לניגון ערוץ לינארי. המהירות מורגשת בעיקר לעומת הממשק האטי של יס או הוט, שכרוך בעלייה אטית של תפריטים, מעבר של כמה שניות בין ערוצים זמן המתנה מורגש היטב בתחילת ניגון תוכן VOD.

 

יכולות ההקלטה שמציעה פרטנר TV הן הרחבות ביותר מבין כל השירותים הזמינים כיום. שירות Catch Up של החברה מאפשר לצפות בכל התכנים ששודרו בכל הערוצים ( עד שבועיים אחורה, ולא קיים אצל המתחרות הוותיקות (סמארט מציעה גם צפייה לאחור עד שבועיים, וסלקום TV לשבוע). בנוסף, ניתן לבחור תכנים ספציפיים להקלטה בענן, ואלו זמינים לצפייה מכל מכשיר ללא הגבלת זמן וללא הגבלה על מספר הערוצים שניתן להקליט במקביל יכולת זו לא קיימת כלל בסמארט, בעוד ביס ובהוט ההקלטה מתבצעת בצורה מקומית, מחייבת ממיר תומך ומוגבלת במספר הערוצים. לסלקום TV יש יכולת דומה, אך בשעה ששם יש מגבלה של של 50 שעות הקלטה, בפרטנר TV מאפשרים להקליט עד 500 שעות.

 

מערכת ההפעלה של הממיר היא אנדרואיד TV, מה שמספק למשתמשים גם גישה לכל אפליקציות אנדרואיד שהותאמו לטלוויזיה (וכוללת מגוון משחקים ויישומים שמרחיבים את יכולות המערכת, וגם אפליקציות שידור שמספקות תוכן נוסף כמו זו של פייסבוק, שבקרוב תתחיל להעביר תוכן מקורי), וגם מערכת חיפוש מעולה שמאפשרת לחפש במקום אחד בכל התכנים של פרטנר – שידורים עתידיים, שידורי עבר, הקלטות ו-VOD. מי שיתקין על הסמארטפון אפליקציית אנדרואיד TV יוכל גם להזין חיפושים באמצעות הקלדה מהמכשיר או חיפוש קולי, במקום ההליך המייגע של שימוש בכפתורי הניווט בשלט.

 

לא הכול מושלם בממשק של פטרנר, ויש כמה דברים שצריך לתקן או לשפר. הרצה של תוכן, למשל, אפשרית רק במרווחים מינימליים של 30 שניות. בשיטוט ב-VOD, אם נכנס המשתמש לעמוד של תוכן ספציפי ולחץ על חזרה לאחור, הוא יחזור לראש קטגוריית המשנה ולא לנקודה האחרונה שהיה בה, או בעת צפייה בסדרה ב-Catch Up, אין אפשרות לבקש להקליט את הפרקים העתידיים שלה. אבל מדובר בזוטות (שלדברי פרטנר חלקן יתוקנו בעדכון גרסה קרוב), שלא מעיבות על מה שהוא ביסודו ממשק משתמש מצוין שיהיה פשוט מספיק למשתמשים מהשורה אך שכולל יכולות מתקדמות מספיק על מנת לרצות משתמשים מתוחכמים יותר.

 

תוכן

 

בממשק השקיעה פרטנר את עיקר המאמץ בערוצים הליניאריים, וכך הדבר גם בתוכן. הערוצים הללו הם גולת הכותרת של פרטנר TV והשירות כולל 36 ערוצים שכולם פתוחים למשתמשים. אלו מספקים שילוב מוצלח של תכנים – ערוצי עידן+ המתבקשים, לצד ערוצי לייפסטייל מוכרים כמו פוד נטוורק וטראוול צ'אנל, כל ערוצי ספורט 5, ערוצי ויוה, 7 ערוצי ילדים, ערוצים ייחודיים כמו וייסלנד. בשבוע הבא יצטרפו לשירות פוקס ניוז ופוקס ביזנס, ובסתיו ערוץ הצחוק בשיתוף טדי הפקות.

 

 

ערוץ וייסלנד ערוץ וייסלנד צילום: עומר כביר

 

 

ההיקף גבוה משמעותית ממזה של סלקום, שכולל רק 23 ערוצים ללא תשלום נוסף וכוללת רק 3 ערוצי ספורט ומבחר קטן יותר של ערוצי ילדים ולייפסטייל, כאשר חלק מערוצי ספורט 5 וערוצי צ'רלטון (שלא זמינים כלל בפרטנר), וכן חבילת הערוצים ברוסית כרוכים בתשלום נוסף (סלקום TV כוללת ברשימת הערוצים שלה עוד 7 ערוצי תוכן, שלמעשה מריצים תכנים מתוך ה-VOD של החברה ולא כוללים פרוגרמינג מקורי, ולכן "כלכליסט" לא כלל אותם בספירת הערוצים).

 

 

ערוצי פרטנר TV ערוצי פרטנר TV צילום: עומר כביר

 

 

הוא בוודאי גם מוצלח יותר מזה של סמארט, שנכון למועד בדיקה כולל רק 19 ערוצים, כאשר רוב הערוצים הזרים שלו אינם מוכרים או יוקרתיים (טריפל סי התחייבה להוסיף את ערוצי ויוה ושלושה ערוצי לייפסטייל לשירות, אך נכון להיום אלו עדיין אינם זמינים).

 

אבל ככל שההשקעה בערוצים הליניאריים מרשימה, כך ההשקעה ב-VOD מאכזבת. בתחום הסדרות הישראליות, יש אמנם מבחר גדול של תכנים חינמיים מקשת, רשת וערוץ 10 – אבל זה סטנדרט מבחינת שירותי הטלוויזיה החדשים. גם תכני הילדים מכובדים, בעיקר כשמדובר בסדרות, הודות להצע הערוצים הרחב של השירות, גם אם מבחר הסרטים די מאכזב.

 

ואולם כשמדובר בתכני VOD זרים, אין יותר מדי סיבות להתרגש. יש כמה סדרות מוכרות, כמו הסקס של מסטרס, מר רובוט או האנטומיה של גריי, אם כי לפעמים מדובר קצת בהטעייה (האנטומיה, למשל, כוללת רק את שלוש העונות הראשונות), יש כמה להיטים מדוברים כמו משלחת חיפוש וגם קצת סדרות קלאסיות כמו Alias, אבל המבחר מרגיש מוגבל מאוד ולא סופר אטרקטיבי.

 

תוכני ה-VOD תוכני ה-VOD צילום: עומר כביר

 

 

היצע הסרטים כמו הוא רק סביר, כאשר הלהיטים היותר מוכרים הם כבר בני כמה שנים, כמו ג'אנגו או גודזילה, אם כמה קלאסיקות מפתיעות כמו לקום אתמול בבוקר או מכסחי השדים 2, אך בעיקר מבחר של סרטי B לא מוכרים או סרטים חצי-מוכרים אך לא עדכניים. יש בשירות סרטים חדשים וסרטים מבוקשים יותר, אך אלו דורשים ברובם תשלום נוסף.

 

מבחינה זו, השירות נמצא באמצע הדרך בין סמארט שכולל בעיקר תכני VOD אלמוניים או ישנים, לסלקום TV שמתהדר בספריית VOD מכובדת עם לא מעט סדרות וסרטים עדכניים, ובפרט כל תכני HBO, חדשים וישנים כאחד, שכלולים במחיר המנוי הבסיסי.

 

ואולם, לסקירה של ספריית ה-VOD של פרטנר צריך להוסיף כוכבית משמעותית, שכן השירות מגיע עם ספריית VOD משלימה – זו של נטפליקס. לפרטנר TV יש זכות מלאה לראות בספרייה של נטפליקס כחלק משלים מהשירות שלה. לשירות יש אינטגרציה מלאה עם נטפליקס, שכוללת כפתור ייעודי בשלט, מיקום ברשימת הערוצים וגם שילוב בתפריט הראשי תחת קטגוריית ההמלצות. בנוסף, בשבועות הקרובים ניתן לרכוש מנוי לנטפליקס ישירות דרך פרטנר, כאשר החברה תציע הנחה של 50% על מנוי הביניים של החברה, שכולל צפייה בעד 2 מסכים באיכות HD.

 

 

נטפליקס בפרטנר TV נטפליקס בפרטנר TV צילום: עומר כביר

 

 

כלומר, בתוספת של 20 שקל יכולים צופים להוסיף לשירות של פרטנר את ספריית ה-VOD שנחשבת לגדולה בעולם, ושלצד תכני מקור איכותיים כוללת גם מבחר עצום של סדרות וסרטים חדשים וישנים. שילוב זה הוא מפתה ביותר, ואף שנטפליקס הצהירה שלא מדובר בבלעדיות ושבכוונתה ליצור שיתופי פעולה דומים עם ספקיות טלוויזיה אחרות (הוט, למשל, צפויה להנות מהסכם שחתמה נטפליקס עם החברה האם שלה), הראשוניות שיש לפרטנר בשלב זה על נטפליקס היא נקודת חוזקה משמעותית מאוד בעבור החברה.

 

סיכום

 

פרטנר העמידה שירות מצוין מבחינת עיצוב ממשק המשתמש והתפעול שלו, שבנוי על פלטפורמה חזקה שנותנת לצרכנים יכולות מתקדמות אך שלא תרתיע משתמשים מסורתיים יותר. הערוצים הליניאריים מציעים את המבחר המגוון ביותר מבין השירותים החדשים, ומתאימים לצופים רבים כל עוד הם לא בררנים בתוכן שלהם (מכורים לספורט או לסדרות מסוימות שזמינות רק אצל המתחרים).

 

הקרבן המיידי הוא כנראה סמארט של טריפל סי, שהתוכן בו מוצלח הרבה פחות והפרש המחיר ביניהם הוא לא משמעותי (המחיר ההתחלתי של פרטנר TV עומד על 69 שקלים לחודש וכולל ממיר אחד, בעוד של סמארט 50 שקל אך יש להוסיף 10 שקל לממיר). עם זאת, בעבור משתמשים עם כמה טלוויזיות שדורשות ממירים (כל ממיר נוסף עולה בפרטנר 29 שקל) מאזן התשלומים כבר נוטה לטובת סמארט. האפליקציות לטלוויזיות חכמות שתשיק החברה בעתיד יעזרו להטות את המאזן הזה בחזרה לטובת פרטנר

 

 

 

 

בהשוואה לסלקום TV, לפרטנר יש יותר ערוצים ליניאריים אך היעדרם של צ'רלטון ו-one ירתיע חובבי ספורט, וגם לצופים שלא מוכנים לוותר על תכני HBO אין מה לחפש שם. ספריית ה-VOD של סלקום היא משמעותית טובה יותר, אך שיתוף הפעולה עם נטפליקס מקנה לפרטנר יתרון משמעותי שכן במחיר של 89 שקלים בחודש, 10 שקלים פחות מהמחיר ההתחלתי של סלקום, ניתן לקבל ספריית VOD רחבה הרבה יותר, שמקנה לפרטנר יתרון משמעותי.

 

 

 

למי מתאים השירות של פרטנר? קודם כל לחובבי נטפליקס שרוצים גם ערוצים לינאריים בחוויית הצפייה שלהם, או לצופים כבלים ולוויין מסורתיים שמעוניינים בעיקר בערוצים פופולריים, לא בררנים מדי לגבי תכנים ספציפיים ובעיקר רוצים לחתוך משמעותית את המחיר שהם משלמים ליס או להוט. הוא לא מתאים לכולם, אבל יש לו קהל יעד מכובד מאוד ובלתי מבוטל. ובעיקר, לצד סלקום TV וסמארט נוצרת כאן תחרות משמעותית ליס ולהוט, כזו שמאפשרת כמעט לכל אחד מצרכניהם הקיימים לבחור שירות אחר שמתאים בדיוק לצרכיו, ושעולה לו הרבה פחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x