אמזון, מאחוריך: מיקרוסופט נכנסת לשוק הרמקולים החכמים
קורטנה, הסייעת החכמה של החברה, תוטמע ברמקול חדש מבית הרמן קרדון בניסיון להתחרות ב-Echo של אמזון. זאת, בעוד האחרונה מחזיקה כבר ב-70% מהשוק ואף צפויה לחשוף השבוע רמקול בעל מסך של 7 אינץ', לשיחות וידאו
15:28
09.05.17
שוק הרמקולים החכמים מתחמם: לאחר שמועות ורמיזות, נכסת אליו גם מיקרוסופט. חברת הרמן קרדון העלתה לאתר שלה מוצר חדש - רמקול מבוסס קורטנה, הסייעת החכמה של ענקית התוכנה.
קראו עוד בכלכליסט:

רמקול ה-Invokeצילום: wired
מיקרוסופט מכוונת שעל אף היותו צעיר מאוד, כבר נשלט בידי מתחרה חזקה - אמזון, עם רמקול האקו שלה. לפי נתוני Emarketer, החברה מחזיקה בכ-70% מהמכירות בשוק הרמקולים החכמים, כשהמתחרה הקרובה ביותר אליה היא גוגל, שמחזיקה ב-23.4% ממנו. לפי הערכות RBC מדיה קפיטל, אמזון תרוויח כ-10 מיליארד דולר עד 2020 מפעילותה בתחום הרמקולים החכמים. מאז 2016 צמח השוק בכ-126% ולפי בדיקת Emarketer, כ-60% מהאמריקאים בכל הגילים השתמשו בשנה האחרונה ברמקול חכם זה או אחר.
אמזון צפויה להרחיב את ליין מוצריה בקטגוריה, עם גרסה חדשה של האקו שתצויד במסך מגע בגודל שבעה אינץ' ותיקרא Echo Show. המוצר החדש יתמוך בשיחות וידאו וטלפוניה, צפוי לכלול אפליקציות נוספות ויתכן שגם תכונות חדשות עבור הסייעת החכמה אלקסה. המחיר צפוי לעמוד על כ-230 דולר. מוצר שכזה יוכל להכניס את אמזון אל שוק ציוד התקשורת הארגוני ולהתממשק עם מספר שירותי VoIP (בעוד מערכת מיקרוסופט מתחברת רק לסקייפ). כיום נמכר ציוד תקשורת שכזה, המיועד לשיחות ועידה, בידי סיסקו ואוויה, אך מחירו גבוה בהרבה.


