פייסבוק שוכרת עיתונאית בכירה לשעבר כדי להילחם בחדשות המזויפות
הגיוס האחרון של הרשת החברתית עשוי להצביע על כך שהיא מכירה בתפקידה כחברת מדיה: קמפבל בראון תעמוד בראש מחלקה שתפקידה לשפר את הליך העבודה מול צוות חדשות ועיתונאים
11:31
08.01.17
אחרי חודשים בהם הכחישה בעקביות כי היא חברת מדיה, פייסבוק מבצעת תפנית ושוכרת עיתונאית בכירה לשעבר לנהל את חטיבת קשרי החדשות שלה: קמפבל בראון, בעבר מגישת חדשות ב-CNN וכתבת ב-NBC.
קראו עוד בכלכליסט:

קמפבל בראוןץ ניסיון עיתונאי עשיר צילום: Wikimedia
בחודשים האחרונים נאבקת פייסבוק בביקורת ציבורית רבה בשורה של נושאים הקשורים בפעילות שלה כפלטפורמה להפצת וצריכת חדשות: נושא מרכזי הוא הקלות הרבה בה סיפורים מזויפים זוכים לתפוצה רחבה דרכה, בעיה נוספת היתה האשמות בצנזורת תכנים לגיטימיים כמו תמונת "ילדת הנפלאם" ממלחמת ויאטנם, ואחרת היו האשמות מכיוון הצד הימני של המפה הפוליטית בארה"ב על הטיה פוליטית שמאלית בבחירת נושאים ואייטמים באזור "נושאים חמים" באתר. בישראל סופגת החברה ביקורת בשבועות האחרונים בשל חסימת פרופילים של עיתונאים ובלוגרים שביקרו אותה, בצעד שנתפס כניסיון להשתיק ביקורת.
עם זאת, קמפבל לא תהיה אחראית על קביעת תכנים, אלא תעבוד מול שורת גופי חדשות גדולים איתם פייסבוק משתפת פעולה במטרה לסייע להם לממש את היעדים העסקיים והעיתונאיים שלהם ולהפיג את החשדות שיש להם כלפי החברה, כך נמסר ל"ניו יורק טיימס".
לטענת פייסבוק, הסיבה לבחירה בקמפבל הוא נסיונה העיתונאי ככתבת הבית הלבן, מגישה בתוכנית "סוף השבוע היום" ומגישה בשעות הפריים-טיים ב-CNN, תפקיד אותו עזבה ב-2010. על פי הערכות של גורמים אחרים הסיבות כוללות גם את הקשרים שלה ושל בעלה, יועץ פוליטי שייעץ בעבר לבית הלבן, בקרב המפלגה הרפובליקנית.


