פנדורה חשפה שירות מתחרה לספוטיפיי ואפל מיוזיק
שירות הפרימיום החדש של פנדורה יושק כנראה בתחילת 2017 וטרם נמסר אם יהיה זמין גם בישראל. החידוש: במקום גישה חופשית למאגר ענק של שירים, מנגנון החיפוש יותאם לכל משתמש
18:22
07.12.16
לאחר חודשים של ספקולציות, חשפה אתמול (שלישי) פנדורה לראשונה את שירות הפרימיום החדש שלה, שאמור להתחרות בספוטיפיי, טיידל ואפל מיוזיק - בשלב זה עדיין לציבור הרחב, אלא לקבוצה מצומצמת של עיתונאים ומשתמשי VIP שהחברה אירחה באירוע בניו יורק. החברה טרם פרסמה את מחיר המנוי (אם כי הערכות צופות כי הוא יעמוד על 10 דולר בחודש, בדומה לרוב המתחרים) ואת מועד ההשקה המיועד, אבל הצהירה שהיא תתבצע במחצית הראשונה של השנה הבאה. קבוצה מצומצמת של משתמשים נבחרים תקבל גישה מוקדמת לשירות.
קראו עוד בכלכליסט:
בין הפיצ'רים שהשירות מציע אפשר למצוא סיוע אוטומטי בבניית פלייליסטים, כאשר האתר יציע שירים מתאימים נוספים ויוכל אף להוסיף אותם אוטומטית אם המשתמש ייבחר. את השימוש של כל מבקר באתר ילווה פלייליסט אישי מרכזי שיורכב אוטומטית מכל השירים שקיבלו ממנו לייק אי פעם, גם בגרסת הרדיו הנוכחית של פנדורה, כאשר גם החיפוש יותאם אישית לכל משתמש על פי חיפושים קודמים והעדפות מוזיקליות שיהפכו את ההשלמה האוטומטית של החיפוש לחכמה יותר.
בתחום ההיכרות עם מוזיקה חדשה, השירות יציע מסך "אלבומים חדשים" שיותאמו להעדפות המשתמש, בדומה לפיצ'ר "חומרים חדשים עבורך" בספוטיפיי, ותכונה של הנגן שתעבור אוטומטית לשירים רלבנטיים נוספים באותו סגנון אחרי שהמשתמש סיים להקשיב לאלבום מסוים.
"לתת למשתמש את המפתחות לחנות המוזיקה אינה בהכרח הדרך הטובה ביותר לעזור לאנשים למצוא את המוזיקה שתעניין אותם", הסביר מנכ"ל פנדורה טים ווסטרגרן את הפילוסופיה שמאחורי השירות. לטענתו, קטלוגים אינסופיים של מוזיקה כפי שספוטיפיי ואפל מיוזיק, בפני עצמם, הם קשים לעיכול ולניווט עבור רוב המשתמשים.
במקביל, אפל מיוזיק, שנחשב בתחילת דרכו לכישלון מבחינת החברה, סימן היום וי על אבן דרך משמעותית כאשר חצה את רף 20 מיליון המנויים. לספוטיפיי יש כיום 100 מיליון משתמשים קבועים בחודש, מתוכם 40 מיליון מנויים משלמים.


