בזכות הסטרימינג: תעשיית המוזיקה בצמיחה לראשונה מאז שנות התשעים
ההוצאה של צרכנים אמריקאים על מוזיקה מוקלטת צמחה במחצית הראשונה של 2016 ב-8%, לאחר שבעשור הקודם תעשיית המוזיקה איבדה כמחצית מהכנסותיה בשל הורדות פיראטיות. את שיעורי הצמיחה המרשימים ביותר רשמו שירותי הסטרימינג
11:12
20.09.16
שירותי הסטרימינג מחזירים את תעשייית המוזיקה לצמיחה: ההוצאה של צרכנים אמריקאים על מוזיקה מוקלטת צמחה במחצית הראשונה של 2016 ב-8.1%, לעומת התקופה המקבילה ב-2015, והסתכמה ב-3.4 מיליארד דולר. זאת על פי נתוני התאגדות חברות התקליטים האמריקאית (RIAA).
קראו עוד בכלכליסט:

ספוטיפיי. ההכנסות של שירותי הסטרימינג הן כמעט מחצית מהכנסות התעשייה כולהצילום: יצרן
מבין ערוצי ההכנסה השונים, את הצמיחה המרשימה ביותר רשמו שירותי הסטרימינג כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק, שהכנסותיהם זינקו בחציון ב-57% והסתכמו בלא פחות מ-1.6 מיליארד דולר, כמעט מחצית מהכנסות התעשייה כולה. כמיליארד דולר זרמו מחברות הסטרימינג לכיסי חברות התקליטים, הן מההכנסה ממנויים משלמים והן מפרסום ותמלוגים אחרים. ההכנסה מפרסום הצמוד למוזיקה בסטרימינג צמחה ב-24% והסתכמה ב-195 מיליון דולר.
הצמיחה מתבטאת גם בשורה התחתוונה של חברות התקליטים הגדולות: הכנסות יוניברסל מיוזיק גדלו במהלך החציון ואלו של וורנר מיוזיק צמחו ב-8.5% והסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר.
הצלחת הסטרימינג, עם זאת, באה על חשבון המכירות של דיסקים ואלבומים דיגיטליים. הקטגוריה הראשונה המשיכה את מגמת ההתכווצות של 15 השנים האחרונות וירדה ב-14% וגם מכירות העותקים הדיגיטליים ספגה ירידה דו-ספרתית.


