על מה כולם מדברים: פייסבוק בוחנת כלי חדש שיעודד העלאת תכנים
במסגרת פיילוט באפליקציית המובייל של הרשת החברתית מופיעה בראש הפיד בוקסה ובתוכה שלושה סטטוסים מהשעות האחרונות, בדומה לפיצ'ר שטוויטר השיקה לפני מספר שבועות
13:53
06.09.16
פייסבוק רוצה שתקראו יותר פוסטים ובעיקר תעלו יותר תכנים, ולשם כך היא בודקת כעת פיצ'ר ניסיוני בשם "על מה החברים שלכם מדברים" בקרב קבוצה מצומצמת של משתמשים.
קראו עוד בכלכליסט:

צילום: איי אף פי
המהלך מזכיר את השינוי שביצעה טוויטר לפני מספר שבועות באפליקציות המובייל שלה, שינוי שמציג בראש הפיד את הציוצים שהוגדרו מעניינים ורלבנטיים ביותר עבור המשתמש על ידי האלגוריתם שלה. במקרה של פייסבוק, עם זאת, פיד ברירת המחדל מסודר גם כך באופן אלגוריתמי ולא כרונולוגי, כך שנראה שמטרת השינוי היא לאפשר למשתמשים להגיע לפוסטים שמעניינים אותם ביותר מבלי שיצטרכו לגלול למטה וכך להבטיח שהם יקראו לפחות פוסט אחד בכל פתיחה של האפליקציה.
כותרת הפיצ'ר נראית כנסיון לנצל את הצורך של אנשים לברגיש "בעניינים" או (FOMO (Fear of missing out, וליצור חיבור בין תוכן הגולשים לבין הניסיון של פייסבוק להתפס לא רק כרשת חברתית אלא גם כמקור לחדשות.
החברה טרם הגיבה לדיווחים על הפיצ'ר החדש, ולא ידוע מתי הוא צפוי להגיע לכלל המשתמשים.


