• תפריט
הייטק והון סיכון

קלטורה מגייסת 50 מיליון דולר - לפי שווי של חצי מיליארד ד'

הגיוס - מגולדמן זאקס, ללא השתתפות המשקיעים הקיימים; קלטורה, שמעסיקה 400 עובדים, מציעה לארגונים וחברות מערכת להפעלת וידיאו לצרכים פנימיים

אסף גלעד 21:2507.08.16

סיבוב גיוס ענק לחברת הווידיאו הישראלית קלטורה (Kaltura) של היזמים מיכל צור, רון יקותיאל, ערן איטם ושי דוד. בנק ההשקעות גולדמן זאקס מוביל לבדו גיוס של 50 מיליון דולר, שמשקף לחברה שווי כחצי מיליארד דולר - ללא השתתפות המשקיעים הקיימים.

 

זהו סיבוב חריג גם במבנהו, היות ובסבבים מתקדמים נהוג לשתף משקיעים נוספים. הגיוס עשוי להיות סיבוב טרום-הנפקה. החברה החליטה שלא לצאת להנפקה בחודשים האחרונים בגלל המשבר בשווקים, אך התמונה עשויה להתהפך בעתיד.

 

יחד עם הגיוס הנוכחי, הופכת קלטורה לאחת מחברות ההייטק הפרטיות הגדולות והעשירות ביותר: היא מעסיקה 450 עובדים, מהם 250 בישראל, וסך גיוסי ההון שלה מגיע ל- 160 מיליון דולר מאז היווסדה לפני עשור.

 

קלטורה הוקמה כחברה המציעה לארגונים וחברות מערכת להפעלת וידיאו לצרכים פנימיים בעיקר כמו פורטל וידיאו ארגוני או סרטוני הכשרה, אך לפני כשנתיים, עם רכישת טיוינצ'י הישראלית בכמה עשרות מיליוני דולרים, היא עשתה צעד אחר שהפך אותה לאחת מחברות טכנולוגיות הוידיאו הגדולות בכלל. הרכישה הכניסה אותה גם לעבודה עם אולפני ענק וחברות תקשורת, עם מוצר שמאפשר להפוך כל חברת תקשורת למעין נטפליקס.

 

מנכ"ל קלטורה רון יקותיאל (במרכז עם חולצה אפורה) לצד בכירי החברה מנכ"ל קלטורה רון יקותיאל (במרכז עם חולצה אפורה) לצד בכירי החברה

במאי 2014 רכשה קלטורה את את TVinci הישראלית שפיתחה עבור yes את מערכת ה IPTV שלה שמאפשרת צפייה במובייל. בצורה זו, הפכה קלטורה מחברה שמאפשרת לאתרים אפרוריים כמו סאפ או אורקל לנהל סרטוני וידיאו עבור לקוחותיהם ועובדיהם, לחברה שמפעילה שירותי VOD באינטרנט ובמובייל לצפייה בתכנים טלוויזיוניים. לשוק הזה היא נכנסה בזמן ובמקום הנכון: יותר ויותר חברות כמו נטפליקס, HBO ואפילו CBS מוותרות על חברות הכבלים בכדי להגיע ישירות אל הצופה, ובונות לעצמן שירותי VOD לצפייה ישירה למנויים. קלטורה נכנסה בדיוק בזמן לשוק הזה, חמישה חודשים לפני השקת HBO Now, שמתואר כקו פרשת המים של התעשייה, שבו ענקית תוכן בכבלים ויתרה על חברת טלקום כערוץ גישה.

 

ב- 2015 חתמה קלטורה על הסכמים בני עשרות מיליוני דולרים עם וודאפון העולמית ועם ענקיות כבלים דוגמת KDG, חברת הכבלים הגדולה בגרמניה; אונו, חברת הכבלים הגדולה בספרד, וטרנר בדרום אמריקה. קלטרה מסייעת להם לפתח מערכת Over The Top, כלומר מערכת VOD מבוססת ענן לצפיית בתכנים מכל מכשיר.

 

קלטורה גם חתמה על שותפות עם IBM והשתיים מסייעות זו לזו: קלטורה נתמכת בשותף הפצה גדול, ויבמ מקדמת אגב כך את שירותי אחסון הוידיאו בענן ודוחקת את אמזון שידועה כמי שמארחת את תכני נטפליקס על שירות הענן שלה. תחום ה- OTT הפך לצומח ביותר במונחי הכנסות, אך התחום הותיק בו פעילה קלטורה, שירותי וידיאו לארגונים, נותר המכניס ביותר.

 

קו המוצרים המקורי של קלטורה מציע לארגוני ענק כמו דיסני, אינטל, בנק אוף אמריקה, AT&T, IBM, הארוורד ופרינסטון להפוך את אתר הבית שלהן למעין יוטיוב או נטפליקס פרטי. המערכת של קלטורה מאפשרת העלאת תוכני וידיאו לשרתים ארגוניים, ניהולם והפצתם לכל מכשיר. היא מאפשרת להעביר שידורים חיים וסרטים באורך מלא ושמה דגש על אפליקציות משלימות לסרטונים, כמו בניית מערך שיעור או מצגת, ואף פיתחה טכנולוגיות המתבססות על ניתוח התנהגות משתמשים ומייצרת מהן המלצות למשתמשים אחרים ומתמקדת בצופים בפילוח גבוה יותר. המערכת מתחברת גם לרשתות פרסום, ומאפשרת אנליזה לחשיפה לתכנים.

 

בשנה שעברה פתחה קלטורה חזית נוספת מול חברות תקשורת כגון אריקסון וסיסקו: היא הוציאה לשוק מוצרי וובקסטינג שיאפשרו הצגת מצגות מרחוק וכן מוצר של שיחות ועידה בקול ובווידאו. 

 

קלטורה נחשבת לחברת טכנולוגיית הוידיאו היחידה שפועלת בקוד פתוח ולכן יכולה לשלב מוצרים אחרים במערכת שלה, ולהשתלב בחפשיות במוצרים של אחרים. ה- API שלה ניתן לחיבור לסלאק, שיירפוינט, דרופאל או ג'ייב. הפתיחות הזו לא רק הביאה אותה לשוק ענק, אלא גם לצמוח בכ- 50% בהכנסות בממוצע בשנתיים האחרונות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x