פייסבוק מכחישה הטיה אבל משנה את תהליך בחירת "הנושאים החמים"
הרשת החברתית דוחה את הטענות להטיה בבחירת ודירוג הכתבות והנושאים החמים, אבל מודה כי ייתכן והיו מקרים נקודתיים כאלה והודיעה שמעתה תתבסס ההצפה על מידת הפופולריות של השיחות ברשת
11:15
24.05.16
תפנית חדשה בפרשת הנושאים החמים בפייסבוק: החברה עדיין מכחישה כי היתה הטיה פוליטית שיטתית או מכוונת בבחירת הנושאים והכתבות שהוצפו באיזור "טרנדינג טופיקס" בשירות, אבל הודתה כי ייתכן והיו מקרים נקודתיים כאלו והצהירה על שורה של שינויים באופן הטיפול בבחירת הכתבות.
קראו עוד בכלכליסט:

פייסבוק: אולי, במקרה, היו תקריות מבודדותצילום: pixabay.com
המסקנות, אומרים בפייסבוק, סותרות את הטענות שהועלו בכלי תקשורת כמו ה"גארדיאן" ו"גיזמודו", על פיהן כלי תקשורת שמרניים מסוימים הוחרמו על ידי העורכים, וידיעות המזוהות עם אג'נדה ליברלית זכו לקידום מיוחד. "הנתונים שלנו מראים כי נושאים מהצד הליברלי והשמרני הוצגו במידה זהה, ולמעשה הנושאים שהתקשורת טענה כי נמנענו מלהציג הוצגו ברשימת הנושאים החמים מספר רב של פעמים", כתבה החברה. עם זאת, אומרים בפייסבוק, החקירה הראתה "כי לא ניתן לשלול בודאות את האפשרות של תקריות מבודדות במהלכן בוצעה הטיה לא מכוונת של הסיקור או פעולות לא ראויות", כלשון ההצהרה.
על אף הטענות הודיעה החברה כי היא תבצע שורה של שינויים בתהליך סינון הכתבות כדי להמנע מביקורת עתידית: יופסק השימוש בשתי רשימות אתרי החדשות ששימשו אותה להערכת החשיבות של נושאים חמים, רשימת אלף האתרים שהרכיבו פיד RSS עליו התבססו העורכים בבחירת נושאים חשובים שלא זכו לדירוג גבוה מספיק על ידי האלגוריתם האוטומטי, ורשימת 10 אתרי החדשות המובילים ששימשה ככלי עזר לבחירה, והעורכים יחדלו ממתן דירוג חשיבות ידני לנושאים, מעתה והלאה, אומרים בחברה, תתבסס ההצפה של נושאים על מידת הפופולריות של השיחה סביבם ברשת החברתית בלבד, כאשר תפקידם העתידי של עורכי איזור הנושאים החמים לא ברור עדיין.


