$
הייטק והון סיכון

Apester מגייסת עוד 12 מיליון דולר

הסטארט-אפ של מוטי כהן ודניאל צדוק פיתח מערכת לייצור שאלונים וסקרים המשולבת באתרי חדשות ומגבירה את מעורבות הגולשים. הגיוס הנוכחי משלים סבב של 17 מיליון דולר

אסף גלעד 16:0619.04.16

הסטארט-אפ אייפסטר (Apester) של מוטי כהן ודניאל צדוק מודיע אחר הצהריים (ג') על השלמת גיוס של 17 מיליון דולר, מהם 12 מיליון דולר שגוייסו לאחרונה כסיום לסבב שחלקו הראשון הסתיים ביולי בשנה שעברה.

אייפסטר פיתחה מערכת לייצור שאלונים וסקרים המשולבת באתרי חדשות כגון ה"וול סטריט ג'ורנל", BBC ו-AOL, שמגבירה את השיח ומעורבות הגולשים סביב האייטמים החדשותיים. בנוסף, משבצת אייפסטר המלצות לקריאת כתבות נוספות, במודל שמזכיר את מערכת ההמלצות של אאוטבריין או טאבולה. מערכת הסקרים שלה אמנם מזכירה את זו של פלייבאז, גם היא חברה ישראלית, אך אייפסטר השכילה לשלב את סקריה במרכזן של כתבות חדשותיות מדוברות והיא מצליחה ליצור דיון ציבורי ולהפיק תחזית מדויקת יחסית לגבי אירועים חדשותיים. 

צוות אייפסטר צוות אייפסטר

 

בין השאר חזתה אייפסטר את "מחדל מישיגן", במסגרתו ניצח ברני סנדרס את הילארי קלינטון, בניגוד לכל הסקרים והתחזיות, וכן חזתה חדשות בתחום הספורט ואפילו את סירוב אזרחי יוון להסכים להצעת החילוץ הכלכלי מהאיחוד האירופי במשאל שנערך בשנה שעברה .

 

בחודש יולי בשנה שעברה גייסה החברה 5 מיליון דולר משורה של משקיעים בהם מוריס קאהן, מייסד אמדוקס שחזר להשקיע בסטארט-אפים באמצעות קרן Welborn; טל סימנטוב, לשעבר סמנכ"ל שיווק ב-AOL; גיורא גיג קפלן, ממייסדי Wix וטל קרת, נשיא ענקית הנדל"ן הניו יורקית סילברסטין ולשעבר מייסד אוברון. את הגיוס אז הובילה קרן מאנגרוב, מהמשקיעות הראשונות בוויקס ובווקמי הישראלית.

 

כעת מגייסת החברה 12 מיליון דולר נוספים בהובלת קרן בלאמברג (Blumberg) של המשקיע היהודי-אמריקאי דיוויד בלאמברג, ולדירקטוריון החברה יצטרף אלון ליפשיץ, השותף הישראלי של הקרן. מאז הגיוס הקודם לפני יותר משנה היא הכפילה את גודלה ומעסיקה 50 איש.

 

אייפסטר כבר רושמת יותר ממיליארד הקלקות מ-550 מיליון איש ייחודיים במעל אלף כלי תקשורת ועוד עשרות אלפי בלוגים. בחודש מדובר ב-200 מיליון חשיפות וב-40 מיליון גולשים ייחודיים. 20% מכלל קוראי הכתבות גם עונים על הסקרים המשובצים במרכזם ולפי הסטטיסטיקה של אייפסטר, זמן השהייה באתר בעקבות ההשתתפות גדל ב- 25% ושיעור הצפייה בדפים נוספים גדל ב-15%, ואילו פוטנציאל הויראליות גדל בלפחות 30%. "אייפסטר הופכת את הקהל למעורב יותר בתכנים, מה שמוביל אותו בתורו גם לשתף אותם", אומר מוטי כהן, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x